היועץ החרדי אמר לא ל"האח הגדול": "השפלת כבוד האדם"

אריה, יועץ חינוכי חרדי, קיבל הצעה להשתתף בעונה הבאה של תכנית "האח הגדול", וסירב. בשיחה עם 'כיכר השבת' הוא מסביר מדוע: "זו תכנית של השפלת כבוד האדם" (ברנזה,מעניין)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
לוגו האח הגדול (צילום: פלאש 90)

המתמודד החרדי מעולם לא היה מחוזר כמו בתקופה זו, מלהקי תוכניות ריאליטי עושים ימים כלילות בכדי למצוא את האדם החרדי הקיצוני או המודרני, בכדי שיואיל בטובו להגיע ולהשתתף בתוכניתם. ברוב המקרים הם לא מצליחים להניב תוצאה.

אריה, הנמנה על המגזר החרדי, בן 40 ואב לשלושה, משמש כיועץ חינוכי וכיועץ תקשורת, בעל תואר שני הלומד במכללת נתניה. זכה לפנייה שכזאת.

הוא לא ציפה למפגש אקראי שהתרחש עמו ביום רביעי בשבוע שעבר. בעת שהגיע ללמוד במכללה, ניגשה אליו בחורה בשם איילה - המשמשת בתפקיד מלהקת של תוכנית הריאלטי "האח הגדול" לצידו של יורם זק המלהק הראשי, ובפיה ההצעה.

"היא שאלה אותי האם אני רוצה להשתתף בתכנית "האח הגדול"' מספר אריה בשיחה עם 'כיכר השבת': "מיד סירבתי, והדגשתי שכרגע אני עסוק מאוד בלימודי התואר השני, היא המשיכה והפצירה ואף הבטיחה התחשבות מלאה בכל הקשור לענייני דת".

אסי עזר וארז טל, מגישי התכנית (צילום: פלאש 90)

"היא גם הבטיחה שלא אצטרך לבזבז זמן על האודישנים ל"האח הגדול" ושהיא תסדר לי אודישן בסיסי בלבד" תיאר אריה את מסע השכנוע.

"כנראה שהיא שמעה שיש כאן אדם חרדי עם כישורים רטוריים גבוהים לכן היא פנתה אלי" הוא מספר, "אמרתי לה שאיני מעוניין. באופן כללי זה לא נראה לי מפני שאני חי בקהילה חרדית וילדיי לומדים בישיבות, אני עובד במקום חרדי, אני חושב שהאווירה והגישה לא מתאימים".

במענה לשאלה מדוע סירב להצעה, מסביר אריה: "לא מתאים ליהודי דתי להיות 24 שעות ובמשך 3 חודשים במקום בו לא נשמרת השבת לצד בעיות של צניעות וכשרות".

"אין סיכוי בכלל שאלך לזה. גם אם יש סיכוי קטן שהתנהגותי המכובדת תשנה את ההסתכלות על הציבור החרדי, יצא שכרי בהפסדי וחלילה לי לקחת על עצמי ומשפחתי –אחריות כה גדולה".

"אני מודה שביחד עם זאת שסירבתי מיידית אפילו ללא התייעצות עם רב עלתה לי מחשבה בראש אולי זה כן יכול למזער נזקים", מתוודה אריה, "מפני שבדרך כלל הם לוקחים את החרדים הקיצוניים כדי להראות את הצד האפל של החרדים, לכן חשבתי שהיות ויש לי ניסיון בהופעה בציבור או בתקשורת, אני אשתדל לעשות קידוש השם ולייצג את החרדי הנורמלי".

"אני לא מאמין שרב ובפרט רב חבד"י יתיר לי ללכת, ובלי זה כאיש שעיסוקי והשכלתי הם חינוך ותקשורת אני מבין בעצמי את הנזקים העלולים לצאת מהשתפות בתכנית".

יהודה משי זהב, היה אמור להשתתף בתכנית בעבר (צילום: פלאש 90)

לאחר שהסביר מדוע התוכנית לא תתאים לו מבחינה דתית, הוא לא שוכח לתקוף את מפיקי התוכנית על התנהלותם: "מצלמים את המשתתף 24 שעות ביממה וזה סוג של מתכבד בקלון חברו, ישנם אנשים שקוטפים כסף ורייטינג ונהנים מההכנסה הגבוהה".

"מדובר בהשפלת כבוד האדם וחרותו, המפיקים בוחרים אנשים מוכשרים שרוצים לזכות בתהילה ובפרסום במחשבה שחשיפה זו תביא קידום בחייהם המקצועיים ובשאיפה לנצח ולקבל מיליון שקלים. מה שקורה בפועל הוא הפוך לגמרי, מכניסים אותם למקום שאי אפשר להצליח בו, יש בו אינטריגות, צעקות וחוסר שלווה".

פנייה דומה לזו שקיבל אריה, נעשתה בעבר ליהודה משי זהב, יו"ר ארגון זק"א, בזמן המשא-ומתן שהתנהל עמו, הוא אמר ל"כיכר השבת" כי בכוונתו לעשות קידוש השם, אך לבסוף הוא לא נכנס לתוכנית.

בתוכנית "האח הגדול" השתתפו לאורך השנים מספר בני אדם המגדירים את עצמם כ'דתיים', בהם: בני גולדשטיין, ברי סימון, אבי לוי, אשר סימוני, דנה רן וזיווה כהן.

עד לפרסום הכתבה - לא התקבלה תגובת 'קשת' המפיקה את התוכנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר