המתחרה של גט טקסי מגיעה לאירופה וגוררת גל הפגנות של נהגי מוניות

מחאות ענק של נהגי המוניות באירופה נגד האפליקציה Uber שמאפשרת הזמנת מוניות ושירותי הסעה בלחיצת כפתור. נהגי המוניות האירופאים: "פגעים לנו בפרנסה"

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

האפליקציה Uber, המתחרה הגדולה של גט טקסי הישראלית, מגיעה לאירופה, ומביאה אתה גל של חסימות כבישים בבירות אירופה, על ידי נהגי המוניות האירופאים שחוששים לפרנסתם.

בלונדון חסמו מאות מוניות שחורות אתמול והבוקר (ה') את מרכז העיר, והתרכזו סביב הכיכר המפורסמת בלונדון, כיכר טרפלגר. אחר כך נסעו סביב הפרלמנט הבריטי ובית ראש הממשלה ברחוב דאונינג 10, כשהם צופרים שוב ושוב במחאה.

בפריז, מדריד, ברצלונה וברלין חסמו גם כן נהגי המוניות המקומיים את התנועה, עד שלא נותרה ברירה לאנשים אלא ללכת ברגל.

Uber היא אפליקציה המאפשרת הזמנת מוניות ושירותי הסעה, כולל לימוזינות יוקרתיות, ואפילו סתם רכבים, בלחיצת כפתור. החברה נחשבת לגדולה בתחום, וענקיות אינטרנט כמו גוגל מושקעות בחברה. בשבוע שעבר פרסמה החברה דוחות המראים על שווי שוק של מעל ל-18 מיליארד דולר. בקרוב אף אמורה אובר להתחיל את פעילותה בישראל.

צפו בדיווח ב-BBC (למקפידים, בסרטון מופיעות נשים):

נהגי המוניות האירופאים, נהנים מזכויות סוציאליות רבות, שברוב מדינות העולם אינן קיימות. כמו כן הם מאוגדים בארגוני עובדים, מה שמקנה להם כוח גדול בדרישותיהם. כעת הם חוששים לאבד את זכויותיהם על ידי כניסת אובר לשוק. להערכות המומחים, יש סיכוי לא מבוטל שמחאתם תצליח, בעיקר בגלל העובדה שהם מאוגדים בארגוני העובדים, ובאיחוד האירופי ניתן לאסור על פעילות של חברות כאלה.

בישראל נערכים נהגי המוניות לבואה של אובר, כאשר עד היום שולטת בשוק הישראלי גט טקסי. שגם נגדה נשמעו ביקורות מצד נהגי מוניות ישראלים. אובר, בניגוד לגט טקסי, היא חברה שעובדת כמעט באוטומציה מלאה, וכך מפשטת את הניהול, ומאפשרת הצטרפות קלה יותר לנהגים. אובר מבטיחה להוריד את מחירי הנסיעות בישראל ב-20 אחוזים, לעומת הנהוג כיום. החברה גם משקיעה מאמצים אצל נהגים פרטיים, ולא רק נהגי מוניות מורשים, כדי להוריד את המחירים.

בנוסף, בזכות העובדה שגוגל מושקעת באובר, ניתן להזמין מונית או שירותי הסעה, ישירות מאפליקציית הניווט של גוגל מפות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר