הצרות של אפל: מחסור חמור צפוי באייפון 6; ריקול לאייפון 5

כמאמר הפתגם, צרות באות בצרורות. סוכנות הידיעות 'רויטרס' מדווחת שבעקבות תקלה בלתי צפויה שהתגלתה לאחר הייצור במסכים שהיו מיועדים לאייפון 6, שיושק בעוד פחות מחודש, צפוי מחסור חמור במכשירים בחודשים הראשונים לאחר ההשקה. במקביל, הודיעה אפל כי חלק ממכשירי האייפון 5 מכילים סוללה תקולה המקצרת את אורך השימוש, והלקוחות נקראים להחליף את הסוללות.

חיים אבני | כיכר השבת |
חנות אפל בניו יורק: "צרות בצרורות" (צילום: shutterstock)

תקלות כמו שחווה אפל עכשיו, סביר להניח שלא היו קורים אם המייסד המנוח סטיב ג'ובס עוד היה איתנו. יש שיאמרו משום שהיה מוודא שתקלות כאלו לא יקרו, או יקרו פחות. ויש שיאמרו שהיה פשוט מונע את הפרסום, או מטיל את האחריות על המשתמשים, "שלא מחזיקים נכון את הטלפון", כמו שעשה בתקלות הקליטה שהתגלו זמן קצר לאחר השקת אייפון 4.

אך כעת, בעידן הפוסט ג'ובס, מתברר כי הצרות מגיעות לענקית הטכנולוגיה שאולי שינתה את העולם – בצרורות, ובטיימינג קריטי. התקלה המשמעותית והמביכה יותר מגיעה מכיוון האייפון החדש שטרם הושק, אך הספיק לעשות באזז כאילו מדובר בהמצאת הגלגל.

לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, לאחר שהחלו בייצור והרכבת דגמי אייפון 6, (שצפוי להגיע בשני גדלים שונים), התברר כי המסך שהורכב בטכנולוגיה חדשנית, אינו בהיר מספיק. וכי הטכנולוגיה שאפל חשבה שתוכל לגרום לאייפונים להיות דקים יותר, עובדת בצורה פחות מספקת מהמצופה.

בעקבות כך, הורתה אפל ליצרניות החומרה הרלוונטיות, לשוב ולייצר מסכים בטכנולוגיה הוותיקה והפחות בעייתית. מה שיגרום בוודאות למחסור חמור בדגמי אייפון 6 בחודשים שלאחר ההשקה. זאת למרות המאמצים של יצרניות החומרה של אפל לעמוד בלחצי הביקוש.

אפל תלתה ציפיות רבות בהשקת המכשירים החדשים, ועל פי פרסומים שונים כבר הזמינה כמות חסרת תקדים של כ-80 מיליון יחידות משני הדגמים החדשים. המכירות של אפל בתחום הסלולר צנחו לאחרונה, והיא מאבדת נתחי שוק נרחבים לשלל מכשירי האנדרואיד, שמציעים לעיתים קרובות מפרט טכני גבוה יותר, בשילוב עם מחיר טוב יותר. או סתם מכשירים חלשים יחסית, שאפל אינה מתחרה מולם.

ריקול לאייפון 5

במקביל, גם האייפון הוותיק –אייפון 5 לא עושה הרבה נחת לחברה. ואפל הודיעה כי "אחוז קטן מאוד" מהסוללות של אייפון 5 תקולות, וגורמות לחיי סוללה קצרים מהמצופה. אפל הודיעה כי לקוחות המחזיקים באייפונים התקולים, נקראים לסור למרכזי השירות של החברה ברחבי העולם, שם יוחלפו להם הסוללות חינם.

לשם כך פתחה אפל אתר מיוחד, שם תוכלו להכניס את המספר הסידורי של האייפון שלכם, ולבדוק אם הוא מהסדרה הבעייתית. אך לטענת החברה, כל מי שרכש אייפון לאחר ינואר2013, חסין, והסוללה שלו ככל הנראה תקינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות