הודעות טקסט: 10 כללי נימוס

הודעות הטקסט הפכו לדרך התקשרות מקובלת מאוד בימינו. אך כמו בכל סוג של תקשורת בין אישית, גם בה יש כללי נימוס. דינה פלר מגישה את 10 הכללים שאתם חייבים להכיר (סלולרי)

דינה פלר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

תענו תמיד. אל תשאירו הודעה ללא מענה, במידה ולא מדובר בפרסומת או באיש שאתו אתם רוצים לנתק כל קשר.

תתחשבו בלו"ז של אנשים אחרים. אף אחד לא אוהב להתעורר לצליל של הודעה נכנסת, במיוחד כשזה קורה בשעות הקטנות של הלילה. תתחשבו בלו"ז של אנשים אחרים ואל תטרידו אותם בשעות בהן הם עסוקים או נחים.

אל תכתבו סיפורים בהמשכים. הודעת טקסט נועדה להעברת מסר קצר בלבד. אם הקלדת ההודעה לוקחת לכם יותר מדי זמן, אולי עדיף לשלוח מייל או פשוט להתקשר.

אל תתקשרו אם לא קיבלתם בקשה מפורשת לכך. די ברור שאם לא ביקשו מכם להתקשר, עליכם לענות גם כן בצורת הודעת טקסט. במידה ובן אדם רצה או יכול היה לדבר, הוא הרי היה מחייג בעצמו.

אל תשלחו הודעות חוזרות. אם שלחתם הודעה ולא קיבלתם מענה מידי, אל תילחצו ואל תשלחו הודעה אחרי הודעה עם תוכן זהה. במידה ולא ענו לכם על ההודעה יש רק שתי אפשרויות: הבן אדם לא יכול לענות כרגע או לא רוצה לענות לכם כלל. בשני המקרים ההודעות החוזרות לא יעזרו ורק יכעיסו.

בדקו תיקונים אוטומטיים. חלק מהמכשירים נוהגים לתקן את האיות על פי ראות עיניהם האלקטרוניות. כדי לא לשלוח בטעות הודעה מביכה שלא התכוונתם אליה כלל וכלל, קראו את ההודעה לפני שאתם שולחים אותה.

בדקו את המען. בדקו היטב למי אתם שולחים את ההודעה. לא מעט קריירות ומערכות יחסים כבר נהרסו בגלל הודעה שהגיעה ליעד הלא נכון.

הימנעו מהבעת רגשות. גם סופרים דגולים מתקשים להעביר את כל הרגשות של הגיבורים, אף שרומן שלם עומד לרשותם. הניסיון להעביר רגשות עמוקים או אירוניה בהודעת טקסט קצרה כמעט תמיד נידון לכישלון. תעבירו את המסר שלכם בצורה הכי ישירה שרק אפשר ואל תאלצו את הבן אדם לנסות לפרש הודעות מסתוריות או סרקסטיות.

אל תשלחו הודעת טקסט בזמן שיחה עם מישהו אחר. אין דבר יותר מעצבן מאשר לדבר עם בן אדם שבמקום להקשיב לך שוקע בתוך הטלפון הניד שלו ומתכתב עם גורם שלישי. גם אם קיבלתם הודעה בזמן שיחה, תתאפקו ואל תענו מיד. זה מאוד מעליב ומכעיס את האנשים שאתם מדברים אתם. במידה ומדובר בהודעה בעלת חשיבות על, לפחות התנצלו בפני בני השיח שלכם ותקצרו את זמן ההקלדה והשליחה עד כמה שאפשר.

אל תתכתבו במהלך ההליכה או הנהיגה. אם אתם מקלידים הודעת טקסט במהלך ההליכה ברחוב, הדבר עלול להיגמר בהתנגשות לא נעימה בעמוד חשמל. אבל הניסיון להקליד, לשלוח או לקרוא הודעת טקסט במהלך הנהיגה עלול להיות הדבר האחרון בחיים לא רק עבורכם, אלא גם עבור מספר אנשים נוספים בכביש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר