"סכנה מוחשית"

אפליקציית 'וויז' מנווטת לכפרים ערבים

לאחר שחיילי צה"ל נקלעו למחנה הפליטים קלנדיה בעקבות אפליקציית הניווט 'וויז', עדויות משתמשים שמגיעות ל"כיכר השבת" מעלות כי האפליקציה שולחת אותם לכפרים ושכונות ערביות (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

שעות לאחר ששני חיילי צה"ל חולצו בשלום וחסדי שמים לאחר שאפליקציית הניווט הישראל הפופולרית "וויז" הובילה אותם למחנה הפליטים קלנדיה, שם הותקפו באבנים ובבקבוקי תבערה והרכב הצבאי בו נסעו נשרף כליל, עדויות שמגיעות בשעות האחרונות ל"כיכר השבת" ממשתמשים מעלות כי הם נשלחו על ידי אפליקציית "וויז" בימים האחרונים לכפרים ושכונות ערביות.

שמואל, משתמש 'וויז' ותיק מספר ל"כיכר השבת" כי הבוקר, בעת שניסה לנווט את דרכו מירושלים לתל אביב גילה כי ככל הנראה בעקבות העומסים בכבישים הרגילים הוא נשלח לנסיעה דרך השכונה הערבית בית חנינא ובהמשך דרך כפר ערבי סמוך לעטרות.

שמואל מספר כי למרבה המזל גילה את המסלול לפני שהתחיל בנסיעה וכך נמנע מלהיכנס למקומות המסוכנים. לדבריו, הוא לא ביצע שום שינוי בהגדרות האפליקציה ורק בימים האחרונים החל להיתקל בהמלצות האפליקציה לנסיעה דרך כפרים ערבים.

יצויין כי בעבר ספגה החברה הישראלית שנרכשה על ידי ענקית האינטרנט גוגל ביקורת קשה לאחר שבשני מקרים משתמשים שעשו שימוש ב"וויז" נכנסו לכפרים ולשכונות ערביות עוינות, בעיקר באזור ירושלים ובאזור הר חברון, והותקפו על ידי מחבלים, באחד המקרים סמוך לחברון אף נשרף כליל רכבם של בחורי ישיבה אמריקניים שטעו, לדבריהם בעקבות טעות בניווט.

לאחר המקרים שחררה חברת "ווייז" אפשרות חדשה בהגדרות שמאפשרת מניעה לאזורי A ו-B, אך גם הפתרון הזה לא מושלם לאחר שבחלק מהמקרים ישנם שכונות ויישובים מסוכנים גם בשטחים שאינם מוגדרים כ-A ו-B.

"כיכר השבת" העביר פנייה בנושא לחברה בישראל, את תגובת חברת 'וויז' ו'גוגל' לא ניתן היה להשיג עד לשעת הפרסום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר