SCE: קמפוס חרדי ראשון ללימודי הנדסה

בקמפוס, שייפתח בדצמבר הקרוב באשדוד, ילמדו כבר בשנת הלימודים הנוכחית מאה סטודנטים חרדים, בהם 30 נשים. נשיא המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, פרופ' יהודה חדד: "לאוכלוסייה החרדית, המקדשת את הלימודים והשקדנות, יש פוטנציאל להיות חוד החנית בתחום הלימודים הגבוהים"

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

קמפוס חרדי ראשון ללימודי הנדסה מוקם בימים אלה באשדוד על ידי SCE - המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון. כבר במחזור הלימודים הראשון צפויים ללמוד בקמפוס 100 סטודנטים חרדים, בהם שלושים נשים.

יצוין כי כבר לפני שנתיים פתחה המכללה מסלול מיוחד לגברים חרדים, שבמסגרתו זכאים הסטודנטים למלגת שכר לימוד לצד מלגת קיום. תוכנית הלימוד במסלול זה שמה דגש על צמצום הפערים הלימודיים שעמם מגיע ציבור זה לאקדמיה, והיא כוללת מכינה בת שנה וחצי, שבסיומה זכאים הסטודנטים לתעודה שהיא שוות ערך לתעודת בגרות ברמה של 5 יח"ל במקצועות אנגלית, פיזיקה ומתמטיקה.

"שילוב של חרדים במקצועות יישומיים, ככוח יצרני ותורם למדינת ישראל, הוא מהלך חשוב ואסטרטגי ברמה הלאומית," אומר פרופ' יהודה חדד, נשיא המכללה. "אין זה סוד ששיעור ההשתתפות של האוכלוסייה החרדית בשוק העבודה נמצא בירידה מתמדת, מה שמהווה נטל על החברה ומדרדר רבים מהם לחיי עוני קשים. מניסיוננו, לאוכלוסייה החרדית, המקדשת את ערך הלימודים והשקדנות, יש פוטנציאל להיות חוד החנית בתחום הלימודים הגבוהים, עם סיכויי הצלחה גבוהים להשלים את הלימודים ולהפוך למהנדסים טובים.

"הבעייתיות נעוצה בכך שבחינוך החרדי אין הקפדה על לימודי הליבה, ולכן מתקשים רבים מהם להשתלב בשוק העבודה המודרני. ב-SCE אנו מאפשרים להם ללמוד את מקצועות הליבה במסגרת מבודלת, המיועדת לגברים בנפרד ולנשים בנפרד, תוך התחשבות בצרכים המיוחדים שלהם. הקמפוס החדש יציע את כל התנאים שיאפשרו להם להשתלב בענף לימודים זה בצורה הטובה ביותר, תוך שמירה, עד כמה שניתן, על אורחות חייהם. בניית מסלול מיוחד לנשים חרדיות, עם כל הרגישויות הנלוות למהלך, היא פריצת דרך חשובה להשתלבות ציבור זה במדינת ישראל."

מותאמים לצורכי המגזר

הקמפוס החרדי צפוי לפתוח את שעריו כבר בחודש דצמבר הקרוב ולהפוך את המכללה למוסד האקדמי הראשון בישראל שבו מסלול מיוחד לתואר בהנדסה לנשים חרדיות. ב-16 באוקטובר 2012 קיימה SCE יום פתוח למסלול הייעודי לחרדים, שבו הוצגו תוכנית הלימודים, הסגל והקמפוס באשדוד.

ד"ר אבשלום דנוך, עוזר נשיא וראש המנהל האקדמי של המכללה, מלווה את הסטודנטים החרדים באופן אישי. "כמוסד אקדמי, החלטנו לסייע כמיטב יכולתנו לתוכנית מיוחדת זו," הוא אומר, "אם מבחינת התנאים הפיזיים, המותאמים לצורכי המגזר החרדי, ואם מבחינת הליווי והמעקב אחר כל סטודנט. לא התפשרנו כהוא זה על הרמה האקדמית, ואנו עמלים להוציא לשוק מהנדסים מעולים מקרב אוכלוסייה זו, שיוכלו להשתלב בצמרת התעשייה של ישראל.
"מהיכרותי עם התלמידים, אני יכול לומר בביטחון רב שמדובר בציבור איכותי ושקדן, שהלמידה היא חלק בלתי נפרד מאורח חייו. כבר עתה אנו יכול לומר בביטחון שיש כמה תלמידים בעלי פוטנציאל להיות מדענים, ושתרומתם למדע ולאנושות יכולה להיות כבירה."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר