המדריך המלא לרכישת מכונת כביסה

מה כדאי, פתח עילי או חזיתי? ואיך בוחרים מכונה חסכונית? • המדריך המלא, המפורט והמדויק ביותר לרכישת מכונת כביסה, באדיבות איזי גרנות, מנהל מותג ARISTON (צרכנות)

אריסטון (צילום: יח"צ)

מחירי החשמל עולים בתקופה האחרונה בחדות אולם לנו, הצרכנים, יש בהחלט מה לעשות על מנת למזער את הנזק ולצרוך מינימום של חשמל. לרגל השקת מכונת כביסה חדשנית, בטכנולוגיית הנוחות ותוכנית שלוש המשאלות, דגם EX WMG 10437BS בנפח של 10 ק"ג המאפשרת כמות כביסה גדולה המתאימה במיוחד למשפחה החרדית. איזי גרנות, מנהל מותג ARISTON בקבוצת ח.י נותן טיפים לקנייה חכמה של מכונת כביסה לקראת החורף המתקרב:

לפני רכישת מכונת כביסה, יש לשים דגש על מס' נקודות עיקריות:

בין אם מדובר על משפחה גדולה, עם תינוקות וילדים בוגרים וגם אם אתם משפחה צעירה עם תינוקות – מומלצת מכונה של 10 ק"ג. הקושי הגדול לעמוד בקצב של הכביסה המלוכלכת. להוציא מכונה ומיד להכניס חדשה. הריטואל הקבוע אינו פסק במיוחד כשיש משפחה גדולה בלי העין הרע.

כולנו שמענו לא פעם את המשאלה ''לו הייתה לי מכונה יותר גדולה, בטח החיים יהיו הרבה יותר קלים''. ולכן מכונת הכביסה של 10 הקילו נותנת פתרון ומענה מושלם לחסכון של זמן וכסף רב.
במקרים בהם יש שימוש רב במכונה, רצוי לחשוב על חסכון בפעולות ולרכוש מכונה עם יכולת הטענה גדולה שתבצע בפעם אחת יותר כביסות מאשר מכונה עם משקל נמוך.

פתח עליון או חזית:

מותנה בגודל המקום הפנוי בדירה. מטבע הדברים, למקום קטן עדיפה מכונה עם פתח עליון.
חובה להתייחס לגודל הפתחים בהם עשויה המכונה לעבור בבית. במקרה והמכונה צריכה לעבור דרך פתחים צרים יש לרכוש מכונה בהתאם עם פתח עליון.

צורך בהעמדת מייבש כביסה על המכונה – דורש מכונה עם פתח חזיתי.

נתונים טכניים:

קיימים מספר נתונים שיש להביאם בחשבון במסגרת הרכישה:

דירוג אנרגיה – התקן הישראלי תואם לתקן האירופי המגדירים את דרוג האנרגיה מ-A ועד G. דרגה A הינה הדרגה היעילה והחסכונית ביותר.

עוצמת הסחיטה בסל"ד (סיבובים לדקה) – נתון המעיד על איכות הסחיטה. ע"מ להשתמש במייבש יש צורך ברמת סחיטה גבוהה בכדי לקצר את זמן היבוש שלאחר הכביסה. מרבית המכונות מגיעות עם אפשרות כיוון רמת הסחיטה בהתאם לצורך וע"פ סוג הבד. כביסת כותנה יכולה לעמוד במהירות של 1200 סל"ד ואילו לכביסה עדינה, משי או צמר יש להשתמש בסחיטה עדינה או כלל לא.

עמידות – עוצמות סחיטה גבוהות דורשות מנועים חזקים יותר ומבנה תוף עמיד יותר. מכאן שגם אם לא משתמשים בסחיטה גבוהה, הדבר מעיד על חוזק המכונה.

טיב הכביסה – גם במקרה הזה המכונות מדורגות לפי התקן האירופי המגדיר את טיב תוצאת הכביסה בדרוג מ- A ועד G.

חסכון במים – מכונות כביסה עם משקל גדול צורכות פחות מים וחשמל באופן משמעותי מאשר 2 כביסות במכונה רגילה.

לחצן חצי כמות – מנגנון המאפשר שימושי חסכוני במים כתוצאה מהטענה מופחתת של כמות הכביסה.

שליטה על נתוני הכביסה – האם אפשר לכוון את רמת הטמפרטורה ואת חוזק הסחיטה בכפתורים נפרדים. שליטה נפרדת על הפרמטרים האלה מאשר גיוון רב בתכניות הכביסה השונות.

שקילה אוטומטית – אין הכוונה למכשיר משקל הקיים כביכול בתוך המכונה. מכונות הכביסה כיום מצויידות במערכת חיישן לחות מיוחד המזהה את מידת רטיבות הכביסה שבתוכה וע"פ זה מאפשר כניסת מים בצורה אופטימלית לקיום תהליך כביסה נכון וטוב.

בקרה אלקטרונית – מכונות כביסה המצויידות במנגנון זה יודעות לבצע איזון נכון בין כמות הכביסה בתכנית הנדרשת, לבין צריכת המים ומהירות הסחיטה להשגת נתוני כביסה מיטביים.

מנגנון מניעת שגיאות – בחלק ממכונות הכביסה קיים מנגנון המונע מהמשתמש מלטעות. לדוגמא – המכונה אינה מאפשרת להעלות טמפרטורה להרתחה או סל"ד מוגבר בעת קביעת תכנית צמר.

איזון סחיטה – בתהליך רגיל, לפני ביצוע הסחיטה, המכונה מבצעת ריקון מים. הכביסה מתרכזת בתחתית התוף ומשם מתחיל תהליך הסחיטה. פעולה זו גורמת לעיוותים בתוף ולרעידות מיותרות של המכונה עד ליצוב הסיבובים. מכונות עם איזון סחיטה, מבצעות תחילה סחיטה עדינה ואחר כך תהליך של פיזור הכביסה בתוך התוף ולאחר שהן חשות כי הכביסה מפוזרת היטב הן מבצעות סחיטה מוגברת כנדרש. פעולה זו מונעת רעידות ושומרת לאורך זמן על ציר התוף.

איוורור וניעור כביסה לאחר סחיטה – במכונות המתקדמות, בתום תהליך הסחיטה, מתקיימת פעולה של "קריס קרוס" לניעור הכביסה ואיוורורה, על מנת לשחרר את הכביסה מלהיות דבוקה לדפנות התוף ולמנוע קמטים מיותרים.
גוף חימום – קיימים 3 סוגים: רגיל, קרמי וטיטניום. גוף חימום מטיטניום, על אף שהוא יקר יותר, הינו חסכוני בצריכת החשמל, מגיע לטמפרטורות גבוהות במהירות ומונע התדבקות אבנית עליו.

רעש – לעיתים המכונה ממוקמת במקום בו היא נדרשת לפעול בצורה שקטה, ליד חדרי ילדים או הורים.

פיקוד אלקטרוני או מכני – כיום מרבית מכונות הכביסה מצויידות בלוח פיקוד אלקטרוני המאפשר מגוון רחב של תכניות כביסה וכן איתור תקלות מיידי המופיעים על לוח התצוגה באופנים שונים.

מכונה עם צג או בלעדיו – תצוגת התכנית על הצג מאפשר לראות באופן מוחשי את נתוני הכביסה מבחינת הזמן והטמפ' וכן את הזמן הנותר עד לסיומה.

בטיחות:

נעילה בפני ילדים – שם כולל לנעילה בטיחותית מפני אפשרות לשינוי אקראי באופן לא מתוכנן של קביעת תכנית הכביסה, הן מפני משחק של ילדים והן כתוצאה מפעולה אחרת. כ"כ נעילה זו מונעת את פתיחת הדלת באופן לא מבוקר.

הפעלה / הפסקה – במספר מכונות קיימת האפשרות להכניס / להוציא כביסה במהלך התכנית. לחיץ זה מאפשר הפסקת המכונה לפרק זמן מסויים, טיפול בכביסה ולאחר מכן להמשיך מאותה הנקודה בה היא הופסקה.

פתיחה ידנית – קיימת לצורך קיום האפשרות לפתיחת הדלת באופן ידני במקרה של תקלה או הפסקת חשמל ולאפשר את הוצאת הכביסה מתוך המכונה.

מערכת מניעת הצפת מים – מנגנון המזהה הצפת מים במקרה של דליפה או פיצוץ בצינור ומיועד לעצור כניסת מים נופת ולמנוע הצפה.

הקצפת יתר – מנגנון המזהה הכנסת כמות חומר כביסה רב מדי הגורם להקצפת יתר. בעת זיהוי הבעיה, המכונה פועלת באופן אוטונומי ומזרימה כמות מים נוספת לשטיפה ולהפחתת הקצף.

הפעלה ראשונה – חובה לדרוש התקנת המכונה, הפעלה ראשונית והדרכת שימוש ע"י המתקין של החברה המייבאת את המכונה.

תכניות כביסה:

ככלל לכל משתמש יש את ההעדפות שלו בנושא כביסה, לכן כדאי לבחון באם התכניות הנפוצות במשפחה קיימות במכונה הנבחרת:

כותנה – להרתחה עד 90˚C ולסחיטה חזקה.

קדם כביסה – לבגדים מלוכלכים במיוחד.

כביסה מיוחדת לבגדי תינוקות.

SuperWash– תכנית להסרת כתמים קשים.

כביסה בקיטור ואדים.

כביסת משי ועדינה.

כביסה צבעונית.

כביסה מעורבת.

כביסה מהירה.

כביסה מיוחדת לחולצות.

תכנית מיוחדת לשמיכות וכריות.

תכנית מיוחדת לצמר בפיקוח – Woolmark Care.

תכנית המאפשרת גיהוץ קל.

ביטול סחיטה.

קיום אפשרות לשטיפה נוספת לבעלי עור רגיש.

תכנית ניקוי יבש / איוורור – במספר מכונות קיימת האפשרות לבצע רענון בגדים ללא כביסה ע"י ביצוע של "ניקוי יבש" ע"י אדים וקיטור באופן עדין.

מכונת כביסה משולבת עם מייבש

פתרון אידיאלי הן לחסכון במקום, הן במחיר והן בפעילות. מכונות אלו, שצוברות תאוצה מסוגלות לבצע פעולות המשך לכביסה עד לייבושה המלא. המכונה חוסכת מקום. המחיר של המכונה זול משמעותית ביחס לקניית מכונה לחוד ומייבש. כ "כ חוסכת בעלויות של אחריות בעתיד (מכשיר אחד במקום שניים) וכן חוסכת צורך בתפעול 2 מכשירים והעברת הכביסה מאחד לשני.(דגם משולב מומלץ של המותג האיטלקי, ARISTON, אקוואלטיס (AQM9D 49 U

יבואן:

חשוב לדעת מי עומד מאחורי המכונה. האם הוא היבואן הרשמי או פרללי. אילו תהליכים עוברת המכונה טרם הגעתה לשוק ומה מידת מחויבותו למוצר.

שירות:

גם המכונות העמידות והחזקות ביותר עלולות להידרש לשירות. חובה לבדוק מי נותן השירות, מלאי חלקי החילוף ועלותם, רמת הטכנאים, הגישה לשירות וההתייחסות ללקוח בעת הצורך בשירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר