לבלות בחג הפסח בחינם? כך תעשו את זה

בין מגוון אתגריו, מביא חג פסח בעיה נוספת: כיצד מבלים עם כל הילדים בלי לפשוט את הרגל? מסתבר שיש לא מעט מקומות שבהם אפשר לעשות את זה חינם או בתשלום סמלי (צרכנות נבונה)

דינה פלר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

חרי שאנחנו מוציאים אנחת רווחה בתום הניקיונות המפרכים, מסתבר לנו שלא הגענו לקו הסיום, אלא רק עלינו לשלב הבא והמאתגר יותר במשחק ההישרדות ההורית של חודש ניסן. אחרי שהקטנים ריטשו את ארנקנו בקייטנת פסח, והגדולים חיסלו את תאי העצב שלנו במהלך עזרתם הנדיבה בניקיונות, מגיעים ימי חול המועד.

וכעת גם הקטנים וגם הגדולים רוצים לצאת ולבלות. בעצם גם ההורים היו שמחים לעשות זאת, אבל לא במחיר של תקציב חודשי. כי אם מוסיפים למחיר של כרטיסי כניסה גם מזכרות וחטיפים, מגיעים בקלות לסכומים שבקושי מצדיקים מספר שעות של בילוי, נחמד ככל שיהיה.

השכל הישר אומר לנו במקרים האלה לחפש את הבילויים שמוצעים חינם במהלך כל השנה או לפחות בימי חול המועד. ולמזלנו, יש לא מעט כאלה בכל אזורי הארץ. כך למשל, בנק הפועלים ממשיך השנה את המסורת הקבועה של פתיחת 50 אתרים לביקור חינם בימי חופשת פסח. האתרים פזורים בכל רחבי הארץ וכוללים מגוון מוזיאונים ואתרי בילוי לכל המשפחה. אין צורך להיות לקוח הבנק, השירות המוצע לכל תושבי ישראל.

גם אתרי הבילוי האולטימטיביים של עם ישראל, קרי המרכזים המסחריים, מציעים בימים אלה מגוון רחב של פעילויות, בעיקר לילדים קטנים. בקניונים בערים שונות מתקיימות הופעות, סדנאות ופעילויות שונות ברוח החג. הפעילויות עצמן רובן ככולן חינם, אך חשוב כמובן לקחת בחשבון שממקומות כאלה קשה מאוד לצאת בלי לבזבז כסף.

בחול המועד השנה מתקיימים גם פסטיבלים רבים ומעניינים לכל המשפחה. חלק מהפעילויות בפסטיבלים האלה חינם וחלק בתשלום, אך לרוב לא גבוה בכלל. בין הפסטיבלים המעניינים של חול המועד תשע"ד ניתן לציין פסטיבל לפיסול אבן בגליל, פסטיבל חיפה להצגות ילדים, אירועי פסח ביפו העתיקה, "פסח גועש" בגולן ועוד. בפסטיבלים האלה ניתן ליהנות מסיורים, תערוכות אומנות וכן מגוון פעילויות לילדים, כולל פינות יצירה, פינות ליטוף, סדנאות, הופעות שונות, ירידים ועוד, הכול בהתאם לאופי הפסטיבל.

גם קרן קיימת לישראל מציעה בימי חול המועד מבחר עשיר של אירועים בטבע לכל המשפחה. השנה מוצע לנו מגוון רחב של סיורים, טיולים והדרכות, המותאמות למשפחות בכל דרגות כושר. כדאי אולי להזכיר גם שמסלולים רבים, יפים כל כך בעונה זו, יהיו קשים לרבים מאתנו בעוד מספר שבועות, וזאת בגלל עומס החום המתקרב אלינו. אומנם גם השנה ימי חול המועד צפויים להיות די חמימים, אך רוב המסלולים של קק"ל עוברים ביערות וחורשות יפות המציעות למטיילים לא רק נופים מדהימים, אלא גם צל ורוח נעימה.

גם מרכזי מבקרים רבים פותחים את שעריהם למבקרים בימי חופשת פסח. הביקור במרכז מבקרים כולל בדרך כלל סיור חוויתי שמאפשר לילד ללמוד כיצד באים לעולם דברים שהוא רגיל לראות סביבו יום-יום. חלק מהמרכזים הם בתשלום, כמו למשל מרכז "תנובה", אך לא מעט מרכזים מציעים ביקור ללא תשלום, כמו תחנת כוח בחדרה או מוזיאון "אגד" בחולון. השנה גם חוות "דגי הדן" מציעה להכיר מקרוב את עולם הדגים ללא תשלום.

ולסיכום תזכורת קטנה וחשובה: עקב עומס המבקרים ברוב אתרי הבילוי, הן בתשלום והן ללא תשלום, בימי החג, מומלץ מאוד לקבוע מבעוד מועד את יעדי הבילוי הרצויים, לברר פרטים ולתאם את הביקור מראש. בחלק מהאירועים יש הגבלה על מספר המשתתפים, וחשוב לוודא מראש שביום ובשעה הרצויים יש מקום לכל בני המשפחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר