לא רק מניות: 4 דברים ששווה להשקיע בהם

יש לכם כמה גרושים מיותרים? כדאי להשקיע אותם בחוכמה ולשקול קומץ של אופציות לא כספיות שישתלמו בגדול לטווח ארוך ולמעשה, יציבות יותר. הנה 4 כאלו (כלכלה)

(צילום: שאטרסטוק)

מומחים צופים כי מיתון נמצא באופק של 2019, ולכן בפעם הבאה שיהיו לכם כמה גרושים כדאי להשקיע אותם בחוכמה, שווה לשקול קומץ של אופציות לא כספיות שיכולות להשתלם בגדול (ולמעשה, בסופו של דבר, יציבות יותר) לטווח ארוך. הנה 4 כאלו:

אומנות

השקעה כזו פחות מתמקדת באיתור האמן הגדול הבא (בנקסי, מישהו?) ויותר בסגירת עסקה משתלמת כאשר אתם נתקלים באחת כזאת. במילים אחרות, אם יש לכם את התובנה ואת הכסף לרכוש פריט אמנות שאתם יודעים שבדרך כלל נמכר בהרבה יותר, קדימה.

רמת סיכון: גבוהה. אמנות איננה מחזירה בהכרח את ההשקעה שהוצאה עליה שכן היא מבוססת על רגע תרבותי ולא על ערך מהותי. (לדוגמה, אמן יכול להיות מאד פופולרי ברגע אחד, עד שמגיע הבא.) ובכל זאת, אתם אף פעם לא יודעים איזה סוג של תמורה תקבלו.

מקרה לדוגמה: האיש שרכש ציור של ליאונרדו דה וינצ'י תמורת 127 מיליון דולר, מכר אותו בהמשך ב-450 מיליון דולר.

החזר השקעה: אם זה פיס שאתם אוהבים, תוכלו לקצור את הרווחים כל עוד הוא תולה על הקיר שלכם. במובן הכלכלי, הזמן יגיד.

מימון המונים

מחפשים הזדמנות להשקיע בעסקים קטנים, חברות לפני הנפקה, נדל"ן ועוד? יש אפליקציה בשביל זה. "קיקסטארטר" ו"ניוצ'יפ" הן רק שתי דוגמאות המציעות הזדמנויות להשקעה, למשתמשים מכל רקע פיננסי. אין תשלום הנדרש כדי להצטרף, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להתקין את היישום במכשיר הנייד שלכם ולעיין בשורה ארוכה של אפשרויות בשלב מוקדם או מאוחר.

רמת סיכון: גבוהה. כמו כל סחורה, זה הימור, אבל אם אתם יכולים להרשות לעצמכם לאבד מעט כסף ובו זמנית לאמן את האינטואיציה שלכם, אתם יכולים גם להשיג את הדבר הגדול הבא.

החזר השקעה: הכל תלוי בהשקעה וכיצד היא מבוצעת. בנוסף, יהיה עליכם לקרוא את התנאים לפני שתבצעו כל הוצאה של מזומנים.

זהב

זה אולי נשמע מיושן, אבל מתכות יקרות - כמו זהב וכסף - הן החלופה הנחשקת של משקיעים לשוק המניות. אזהרה אחת: הזהב נתון לתנודות רבות ככל דבר אחר, אך במקום לעלות ולרדת עם השוק, ערכו קשור יותר לערכו של הדולר. (כאשר הדולר חלש, מתכות יקרות שוות יותר. כאשר הדולר חזק, קורה ההפך.)

רמת סיכון: נמוכה. לא, אתם לא יכולים לחזות את התנודות (ערך הזהב ירד בשליש במהלך התרסקות השוק בשנת 2008), אבל מאחר שזהב או כסף הם רכוש פיזי, הרעיון הוא שבכל תאריך ניתן למכור, גם בזמנים קשים יותר. יש להם תמיד ביקוש.

החזר השקעה: בשנת 2019 צפוי שוויו לעלות ב-22% ויראה סימנים לצמיחה מתמשכת בזמן תנודתי למניות, לפי דיווח האתר "הרחוב".

בעצמכם

לא, זה לא קשור לטיפול עצמי. אולי כבר שמתם עינכם על קורס לדיבור בפני קהל או לחזור לבית הספר כדי ללמוד צרפתית. לא משנה מה המטרה שלכם, אם אתם חושבים שהיא תשפר את ביצועי העבודה שלכם ואת פוטנציאל הרווחים, אל תחשבו פעמיים.

רמת סיכון: נמוכה. אתם בטח יודעים איך ההשקעה תשפיע על המשכורת העתידית שלכם. אבל, גם אם לא, עדיין יש לא מעט רווחים מעבר לכך: ידע, חברים, הזדמנות לרענן את השגרה שלכם.

החזר השקעה: זהו משחק ארוך, כך שקשה לנבא. אבל הפצצה של 10,000 ש"ח לקורס השתלמות שיכניס לכם 20,000 זה די משתלם, לא כך?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר