עולם הישיבות מתמודד

בצל הקורונה: התגבש מתווה ללימודים בתוך מוסדות חינוך

לאחר לחצים מצד ראש הממשלה ובכירי משרד הבריאות, התגבש מתווה שהוצג הלילה למרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי לפיו הלימוד בישיבות יחולק לקבוצות של עשרה תלמידים (עדכוני קורונה)

יענקי כץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט באדר תש"פ | 15.03.20
שר התורה נושא תפילה נגד הקורונה (צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

לאחר לחצים מצד ראש הממשלה ובכירי משרד הבריאות, התגבש מתווה שהוצג הלילה (ראשון) למרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי לפיו הלימוד בישיבות יחולק לקבוצות של עשרה תלמידים, לצורך כך כל בתי הספר והסמינרים בריכוזים החרדים יהפכו לישיבות ותלמודי התורה, כשבכל כיתה ילמדו עשרה תלמידים. הפנימיות בישיבות ייסגרו. המתווה קיבל את אישורו של מרן שר התורה והוא מקובל על גורמים במשרד הבריאות.

בהודעה הרשמית שיצאה הערב מבתי מרנן הגר"ח קניבסקי והגר"ג אדלשטיין נכתב, כי "גדולי הדור החליטו בשעה האחרונה - משאירים את כל מוסדות הלימוד (ישיבות קטנות וגדולות תלמודי תורה וכוללים) פתוחים. תוך כדי הקפדה על כללי משרד הבריאות חלוקה לקבוצות וכו'. עדכונים למנהלי המוסדות יובאו בהמשך. המקומות שנתקלים בבעיות, הרשויות ישתפו פעולה למציאת פתרונות הולמים".

במקביל דווח, כי הושג סיכום בין משרד הבריאות למשרד לשירותי דת לאפשרות טבילה במקווה לגברים.

על פי הסיכום, תתאפשר טבילה במקוואות ממחר (שני) בבוקר בתנאים אלו בלבד: שהות עד 10 איש במתחם המקווה באותו זמן במרחק לפחות 2 מטר בין אחד לשני; רק טובל אחד בבור בכל פעם; כמות כלור במים על פי תקן משרד הבריאות.

בתוך כך תמונת המצב בהיכלי הישיבות: ישיבת 'קול תורה' נסגרה, ישיבת 'בית מתתיהו' צומצמה, ב'מיר' ביטלו את חדר האוכל,

בישיבת 'מיר' הישיבה הגדולה בישראל ביטלו את חדר האוכל, וחילקו לבחורים והאברכים חמגשיות עם אוכל חם.

בישיבת בית מתתיהו שחררו את בחורי שיעור א' לבתיהם, שאר הבחורים ילמדו בהפרדה מיוחדת. מנייני המעריב בישיבה פוצלו לכל חדרי השיעורים, והארוחות מחלוקות לחדרי הפנימייה.

שוטרים הגיעו הבוקר לישיבת 'שערי שמועות' בבית חלקיה ועצרו את פעילות הישיבה, לאור זאת הועברה הישיבה חלקית למלון ציפורי בכפר חפץ חיים, שם התלמידים לומדים בקבוצות של פחות מעשרה.

בחורי ישיבת שערי שמועות בחפץ חיים. באדיבות המצלם
בחורי ישיבת שערי שמועות בחפץ חיים. באדיבות המצלם
בחורי ישיבת שערי שמועות בחפץ חיים. באדיבות המצלם

לישיבת 'קול תורה' בבית וגן הגיעו אחר הצהרים שוטרים ודרשו ממנהל הישיבה הרב ישראל ברלין לסגור מיידית את הישיבה הקטנה והגדולה, ואכן הבחורים צפויים להתפזר לבתיהם.

בישיבת 'בית מאיר' הורה ראש הישיבה הגר"צ רוטברג לבטל את השיעורים וללמוד בצורה מרוחקת איש מרעהו.

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', ישיבת 'אור ישראל' נסגרה לאחר ששוטרים שהגיעו להיכל הישיבה דרשו זאת.

הגאון רבי ציון בוארון אמר היום: חס שלום לבטל את היכלי התורה והישיבות" לדבריו "מי שאומר אחרת - זה לא נכון" והבטיח: "מי שימשיך בלימוד תורה ותפילה בבית הכנסת לא יארע לו שום נזק, גם שיעורי תורה וכל מה שקשור לעסק התורה להמשיך כרגיל ולא לפחד מכלום"

ראש ישיבת 'דברי מרדכי' הגרב"ש דויטש צפוי לתת את החלטתו על דבר המוסדות שתחת הנהגתו וזאת לאחר התייעצות עם גורמים המוערים בעניין ככל הנראה ההחלטה הינה לסגור את כלל המוסדות ואף את הישיבות הגדולות, מסגרות מצומצמות לילדים ולתלמידי הישיבות יתקיימו במתכונת מבוקרת ובכפוף להנחיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר