"חשוב להקפיד"

ראיון: מדוע הטילו את הסגר למרות המחאה?

רס"ן יצחק טסלר מפיקוד העורף, מתריע בראיון מיוחד ל'כיכר השבת' על החשיבות להקפיד על ההנחיות המגבילות למרות ההיתר להתפלל במניין, ומתייחס לפתיחת הישיבות (אקטואלי)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

"הסכנה עוד לא חלפה ולכן חשוב הציבור יקפיד להתפלל בשטח פתוח, בקבוצות של עד 19 איש, במרחק של שני מטר בין כל מתפלל ועם מסיכה על הפה והאף", את הדברים אומר רס"ן (מיל') יצחק טסלר, מסביר פיקוד העורף למגזר הדתי והחרדי בראיון מיוחד.

לדבריו, "חייבים לדעת שלמרות ביטול הגבלות התנועה בבני ברק ובירושלים, מספר החולים והנפטרים ל"ע בבני ברק ובירושלים ממשיך לעלות. הסיבה לביטול ההגבלות היא בגלל שחלה ירידה בקצב ההידבקות, אבל המצב עדיין מדאיג מאוד".

טסלר מפרט כי "בירושלים יש כ-800 אלף איש, כלומר פחות מ-10 אחוז מתושבי ישראל. לעומת זאת מספר הנפטרים שם עמד בלילה האחרון על 41. כלומר כרבע מכלל הנפטרים בישראל הם תושבי הבירה, ורובם הגדול חרדים. בבני ברק יש פחות מ-200 אלף תושבים ויש עד כה 13 נפטרים. לשם השוואה, בחיפה שבה יש כ-250 אלף איש היו עד כה שלושה נפטרים, וביניהם גם יהודי חרדי כבן 74, שבילדותי בשכונת הדר שבחיפה, גר באותו בניין שבו אני גרתי. מדובר באדם יקר, אהוב על משפחתו וחבריו וזו אבידה עצומה. חייבים לדעת שהוראות משרד הבריאות הן מצילות חיים והסכנה עצומה".

על הדיווחים של המשטרה מהיום על בתי כנסת שפעלו בבני ברק ובזכרון יעקב ועל תלמוד תורה שפעל במודיעין עילית, הוא אומר: "ראשית חשוב לדעת שרוב הציבור החרדי קשוב להוראות, בוודאי אחרי שהתברר עד כמה מידבקת וקטלנית הקורונה. שנית, חשוב לדעת שמי שמפרים את הוראות המשרד הבריאות לא מסכנים רק את עצמם, אלא בעיקר את המבוגרים והחולים שסביבם".

"הסיבה לכך היא שברוב המקרים צעירים שיידבקו בקורונה יחלו בצורה קלה יחסית. אבל אנשים בני יותר מ-60 ובעלי מחלות רקע עלולים להידרדר במהירות, להזדקק להנשמה ולעיתים למרבה הצער גם מאמצי הרופאים עולים בתוהו".

• למה התעקשתם לסגור את בני ברק וירושלים, למרות המחאות של הציבור?

"ראשית חובה לדייק - כל החלטה על הגבלות תנועה, מתקבלת על ידי הממשלה, והמשטרה היא זו שאמונה על היישום של ההוראות. שנית, בשבת נרשם זינוק במספר החולים ביישוב הערבי דיר אל אסד שבצפון והממשלה החליטה לבצע הגבלות תנועה גם שם. רק כדי לסבר את האוזן, מספר הנדבקים שם עומד כעת על כ-80 לכל 10 אלפים נפש, כאשר רק בבני ברק המספר גדול יותר - 120 לכל 10 אלפים נפש".

טסלר בראיון עבר לתכנית 'קורונה טיים'

"לשמחתי, ראש מועצת דיר אל אסד, אחמד דבאח, בירך על ההחלטה להטיל הגבלת תנועה וכמוהו גם אנשי ציבור ערבים. הם הבינו כי הגבלת התנועה נועדה למנוע את התפשטות המחלה בתוך היישוב וגם כדי למנוע הדבקה מהירה ביישובים אחרים באזור. חשוב להבין שהגבלת התנועה איננה מספיקה - גם שם וגם בשאר הישובים בארץ, אסור לצאת מהבית אלא לעבודה חיונית, כדי לקנות מזון ותרופות, או להביא מזון ותרופות לבני משפחה מבוגרים או חולים. חשוב גם להזהיר גדולים על הקטנים - אסור לילדים לשחק עם ילדי השכנים, חובה להקפיד גם ליטול ידיים וגם לסבן אותן, מספר פעמים ביום ולהתעטש ולהשתעל אך ורק לתוך המרפק".

• מתי ייפתחו הישיבות ללימודים?

"למרות הרצון הטוב, הסכנה עדיין גדולה וחמורה ולכן כרגע יש להמשיך וללמוד רק בהרכב משפחתי או בטלפון. אנו מברכים כמובן על היוזמה של איגוד בני הישיבות ושל רשתות החינוך, לקיים שיעורים טלפוניים יומיים. בהקשר זה אני גם חייב להביע הערכה לגדולי הדור שהבהירו כי במקרים מסוימים שבהם אין הקפדה על מניין של עד 19 איש, ובמרחק של עד 500 מטר מהבית או העבודה, עדיף להתפלל בבית או במרפסת".

על התלונות בתקשורת שאין מקום בחלק מהמלוניות שמיועד למגזר החרדי אומר טסלר: "ערכנו בדיקה מקיפה של הסוגיה וגם היום יש עדיין חדרים פנויים בחלק מהמלוניות שמיועדות למגזר החרדי. יחד עם זאת, חשוב לדעת ולהפנים - לא מדובר ביציאה לחופשה אלא באשפוז רפואי. לכן אין שום היגיון או אפשרות להתעקש על אשפוז במלונית מסוימת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר