ראיון "הכנה"

צפו: מוכנים לקורונה? "ללא מחלות רקע"?

אנו שומעים מידי פעם על חולים "ללא מחלות רקע" האמנם? ד"ר משה לייפר, מומחה לרפואת ילדים, מסביר כיצד נכין את הגוף ומערכת החיסון למקרה ח"ו של הידבקות בנגיף (קורונה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(עריכה: יוחנן בלייך)

רוב אלו שמסתבכים עם נגיף הקורונה הם אנשים עם מחלות רקע נוספות או בעלי מערכת חיסונית חלשה יותר, אבל מידי פעם אנו שומעים על אנשים שנחשבו כ"ללא מחלות רקע" שמצבם הרפואי קשה וחלקם אף נפטרו. ד"ר משה לייפר, מומחה לרפואת ילדים מסביר כיצד להכין את הגוף להתמודדות עם הנגיף הקטלני.

"אנשים רבים שנחשבו ל"בריאים" והסתבכו עם הקורונה, היו ככל הנראה לא מוכנים אליה פיזית, גם אם לא היה ידוע בצורה ברורה שיש להם מחלות רקע", אומר ד"ר לייפר.

"הדבר הראשון שצריך לשים אליו לב זו תזונה נכונה ובריאה, אכילת מנות ירק ופרי מצבעים שונים כדי להעניק לגוף את הויטמינים הנדרשים כדי לחזק את מערכת החיסון", הוא מסביר לצד זאת הוא ממליץ על הפחתה במזון שאינו בריא כאוכל מטוגן, "על האש" ואוכל מתועש שכולל חומרי טעם וריח וחומרים משמרים.

הוא ממליץ בנוסף, לחשוף את עצמנו מידי יום לפחות רבע שעה בשמש, "כדי שהגוף ייצר ויטמין D יש צורך לחשוף את עצמנו לשמש מידי יום. ישנם מחקרים שהראו שאנשים ש"חטפו" את הקורונה בצורה קשה יותר היו עם חוסרים של ויטמין D. מי שאינו יכול להיחשף לשמש מסיבה כזו או אחרת, ניתן לרכוש טבליות של ויטמינים בבית המרקחת".

כמו כן, הוא ממליץ על לקיחת אבץ, דבר שנמצא גם באוכל וגם בטבליות, זאת לאור מחקרים שנערכו בנושא ומצאו כי האבץ מסייע לגוף בהתמודדות עם הנגיף.

ד"ר לייפר ממליץ בנוסף על פעילות גופנית, כחצי שעה מידי יום, כמו גם על ירידה במשקל הגוף לאור מחקרים שנערכו שמצאו כי חולים בעלי עודף משקל הסתבכו בצורה מסוכנת יותר עם הנגיף.

לצד זאת הוא ממליץ על "שמחה", "ישנם מחקרים רבים שהוכיחו, כי אנשים שמחים ובעלי אמונה מצב מערכת החיסון שלהם היה טוב יותר מאנשים עצובים".

לסיום הוא מדגיש, כי כל הטיפים הם כמובן לצד השמירה על הנחיות משרד הבריאות של "ריחוק חברתי", לבישת מסכה וכפפות במרחב הציבורי וכדומה.

צפו בראיון המלא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר