הראשונים בעולם

המכון למחקר ביולוגי: הגענו לפריצת הדרך במציאת הנוגדן

המכון למחקר ביולוגי השלים ביומיים האחרונים פיתוח פורץ דרך, בקנה מידה עולמי, של נוגדן המנטרל את וירוס הקורונה. בקרוב יחלו בשיחות עם חברות תרופות בין-לאומיות (אקטואלי)

(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

המכון למחקר ביולוגי השלים ביומיים האחרונים פיתוח פורץ דרך, בקנה מידה עולמי, של נוגדן המנטרל את וירוס הקורונה - כך הודיע משרד הביטחון.

מאז הודעת שר הביטחון נפתלי בנט והמכון הביולוגי על מציאת הנוגדן, נמתחה ביקורת על ההודעה. "להפוך את הדבר לחגיגה זו פשוט בדיחה", אמר אחד החוקרים לחדשות 12.

אותו חוקר הוסיף, "כולם עובדים על דברים דומים ואף משמעותיים מזה. הפיתוח של המכון אינו משמעותי או גובר על מה שנעשה בימים אלו בחברות התרופות והאוניברסיטאות הגדולות בעולם".

בתגובה, הודיעו היום במכון כי "ככל הידוע, ועל פי פרסום מדעי מקיף מהעולם, המכון למחקר ביולוגי, הינו הראשון בעולם שהשיג פריצת דרך בשלושה פרמטרים במשותף. פעילותו האפקטיבית של הנוגדן, שפותח במכון הביולוגי, הוכחה ישירות על הנגיף האלים, תוך שימוש בניסיון רב השנים וביכולותיו הייחודיות של המכון ומדעניו".

פריצת הדרך המדעית הינה בשלושה פרמטרים עיקריים:

1. מדובר בנוגדן חד- שבטי (מונוקלונלי), חדש ומזוקק, עם שיעור נמוך במיוחד של חלבונים אחרים, שעלולים לסכן את החולה המטופל.
2. הנוגדן הוכח כמנטרל את וירוס הקורונה.
3. הנוגדן נבדק ספציפית על וירוס הקורונה האלים.

במכון הדגישו כי הישג מדעי זה הינו בעל פוטנציאל לפיתוח תרופה לחולי קורונה וכי לא מדובר בחיסון לכלל האוכלוסייה. עוד ציינו כי מדובר באבן דרך חשובה, שלאחריה תחל סדרת ניסויים מורכבת ותהליך אישור רגולטורי.

כך נינצל מהמגיפה • צפו ברב עידו ובר-ארליך (ללא קרדיט)

בימים אלה המכון הביולוגי פועל על מנת לרשום פטנט על הפיתוח הייחודי, לדבריהם, ואחרי השלמת התהליך ייחלו המגעים עם יצרניות התרופות הבין-לאומיות.

אתמול אמר השר בנט: "אני גאה באנשי המכון הביולוגי שהביאו לפריצת דרך אדירה. היצירתיות והמוח היהודי הביאו להישג מדהים זה. מערכת הביטחון כולה תמשיך לפעול בחזית המערכה מול הקורונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר