משבר ה'קורונה'

דיון דחוף על 'איכוני השב"כ' והתוכנית לגל השני - שנגנזה

לאור דרישת ראש השב"כ ייערך דיון דחוף בנושא האיכונים שמעוררים סערה; נתניהו, כך נחשף, גנז תוכנית של המוסד ומערכת הביטחון למניעת גל שני. והאם פרופ' סדצקי תחזור בה? (קורונה, בארץ)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאור דרישת ראש השב"כ, נדב ארגמן, זומן למחר בבוקר (רביעי) דיון דחוף בהשתתפות נציגי משרד הבריאות, המל"ל, האוצר ושב"כ, בנושא איכוני השב"כ, כך דיווח לראשונה עופר חדד, כתב 'חדשות 12'.

הדרישה לקיומו של הדיון, כך לפי הדיווח, מגיעה לאור אי שביעות רצונו של ראש השב"כ ארגמן מאופן הטיפול וסגירת המעגל של משרד הבריאות בכל הנוגע לעיבוד תוצרי האיכון של השב"כ והמענה שניתן לציבור בנושא.

כפי שדווח גם ב'כיכר השבת', יש לא מעט חריקות באופן שזה מתנהל בימים האחרונים, והשב"כ, שמלכתחילה לא רצה להיכנס לזה, דורש כעת ממשרד הבריאות לשפר באופן מידי את תהליכי העבודה ולא להתבסס על נתוני השב"כ בלבד, שאמורים להוות חומר גלם עבור מערך חקירה אפידמיולוגי מלא ויעיל שבאחריות משרד הבריאות.

בתוך כך, נדב איל חשף הערב ב'חדשות 13' כי מערכת הביטחון והמוסד בנו תכנית מפורטת שנועדה להתמודד עם החיים בשגרת הקורונה, וזו כללה מערך בדיקות, מערך מידע טכנולוגי, מרכז פלסמה לאומי, מינוי מנהל אחד למאבק בקורונה ועוד.

התכנית, כך לפי הדיווח, נוצרה בהתייעצות עם מערכת הבריאות ואמורה הייתה לנטר באורח קבוע את התחלואה בישראל ולמנוע התפרצות נוספת.

אלא שראש הממשלה בנימין נתניהו - שלו הוצגה התכנית, גנז אותה כמעט מייד. בכירים במערכת הבריאות אמרו כי נתניהו התנגד במיוחד למינוי אדם אחד שירכז את המערכה בקורונה.

כמו כן, ראש תחום הבריאות של 'כאן חדשות', קטי דור, דיווחה הערב כי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, לוחץ על פרופ' סיגל סדצקי לחזור בה מההתפטרות.

בשיחה עם קטי דור אמר חזי לוי כי "ההצלחה בבלימת הקורונה בגל הראשון היתה בזכות עמדתה המקצועית של סדצקי והיא איננה אשמה באי היערכות לגל השני".

גורמים המקורבים אל סדצקי אומרים שמתנהל שיח בינה לבין משרד הבריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר