טור אישי

להתחסן ולמנוע אסון // יוסי ערבליך

לא רק שאין חשש, אלא להיפך. כל המומחים והגינקולוגים, קוראים ומפצירים בנשים צעירות להתחסן ולמנוע אסון. במגזר החרדי, גם הרבנים יצאו בקריאה לנשים בהבטחה שאין סיבה לחשוש (בריאות)

יוסי ערבליך | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/FLASH90)

המירוץ לחיסון, תפס את מדינת ישראל במקום טוב. ראשונים באו הסגלים הרפואיים, אחריהם קבוצות הסיכון, המבוגרים, בעלי הרקע הרפואי וכשהגענו אל המיליון השני כבר הגיע תורם של 'צוותי ההוראה'.

לבד מהכבוד שאנו רוחשים לאלו המתמסרים לחינוך ילדינו, והכרת הטוב שעלינו להכיר למי שחינוך בנותינו ובנינו מופקד בידם, חשוב לזכור שצוותי ההוראה הם המפתח למשק. הילדים הצעירים, כידוע, ברובם אינם סימפטומטיים, אבל הם נשאים שעלולים להדביק את המבוגרים. החיסון של הגננות, המורות והמורים, יסייע לבלום את התפשטות הנגיף ויאפשר לכולנו לשוב לשגרה כמה שיותר מהר.

צמד המילים 'צוותי ההוראה', כולל בתוכו אלפי מורות צעירות שמתכננות איך לשלב בחייהן הורות והוראה. חלק מהן עשויות להיות נשים הרות, יולדות, או כאלו שמתכננות הריון.

בימים אלו, הולך ומתברר שהקבוצה הזו, היא גם קבוצת סיכון. יותר ויותר מקרים של הריונות שהסתבכו בגלל הנגיף. עשרות יולדות מאושפזות, חלקן במצב קשה. כך שלכל הדעות היה נכון לתעדף אותן.

כותב השורות. יוסי ערבליך

אלא שכאן נכנס לפעולה נגיף אלים לא פחות: הפייק. שמועות זדוניות שמספרות כי החיסון עלול לפגוע בפוריות האישה. בשבועות האחרונים אנו נתקלים מדי יום בעשרות פניות של נשים המבקשות לברר האם נכון להן לקבל את החיסון על רקע הפרסומים המעוותים.

כאן חשוב להדגיש ולהנגיש: לא רק שאין חשש, אלא להיפך. כל המומחים והגינקולוגים, לרבות האיגוד הישראלי לגניקולוגיה, קוראים ומפצירים בנשים צעירות להתחסן ולמנוע אסון. במגזר החרדי, גם הרבנים מקיר לקיר, יצאו בקריאת קודש לנשים החרדיות והדתיות, בהבטחה שאין סיבה לחשוש, ולהיפך, החשש מוטל על אלו שלא תתחסנה.

אתן, שסומכות עלינו כל השנה בשאלות של חיים ומוות, בשאלות של חילול שבת לצורך רפואי, בניתוחים, בטיפולים רגישים, בהכוונה וייעוץ ובחיבור לרופא הנכון - לא יכולות כאן לבכר את מפיצי הכזבים על פנינו. ואנו, שעונים למאות פניות רפואיות מדי יום, ובכללן מאות פניות בענייני פוריות, אתן יכולות להמשיך לסמוך על כך שנציג לכן את העמדה הרפואית הבט ביותרוחה. אל תתנו לפייק להרתיע אתכן. האמינו לנו שהקורונה, מסוכנת הרבה יותר מכל הטענות והאגדות שמפחידים אתכן בהן במסגרת סיפורים הבדים.

מיליוני נשים חוסנו בכל העולם, ולא נגרם להן או לפוריותן שום נזק. להפך, הן הצילו את עצמן מסכנת הקורונה. תתחסנו. למען עתידכן, כדי שתוכלו להמשיך וללדת ולהמשיך ולגדל את ילדיכן בבריאות. הורות טובה מתחילה במחשבה נכונה, המבוססת על מדע רפואי ולא על שמועה.

הכותב משמש כיו"ר מייסד של אגודת 'למענכם' המעניקה יעוץ רפואי וולונטרי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר