"חיוני לקבלת החלטות"

משרד הבריאות יקדם 2 מחקרים על החיסון

מה שיכריע בהחלטות הקרובות: שני מחקרים רפואיים בנושא חיסונים נגד קורונה יקודמו בידי משרד הבריאות • פרופ' רהב מ'שיבא' קראה לחסן מדוכאי חיסון גם במנה שלישית (קורונה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: משרד הבטחון)

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, כינסו היום (שני) דיון בנושא חיסונים לנגיף הקורונה בהשתתפות ראש המל"ל, ממונה הקורונה, מנכ"ל משרד הבריאות, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות וגורמי מקצוע נוספים.

ראש הממשלה ושר הבריאות החליטו כי משרד הבריאות יקדם שני מחקרים רפואיים שיספקו מידע חיוני לקבלת ההחלטות בעניין החיסונים:

מחקר ראשון, בקרב חולים מאומתים לנגיף הקורונה שקיבלו חיסון, בהתייחס למרכיבים שונים (גילאים, מחלות רקע, מועד קבלת החיסון ועוד) במטרה לבחון את יעילות החיסון ואת קצב דעיכתו לאורך זמן על אנשים מקבוצות גיל שונות ועם מחלות רקע שונות.

מחקר שני, בדיקת החיסוניות התאית בקרב מחוסנים לאורך זמן ע"י בדיקה סרולוגית.

את המחקרים, כך דווח, תרכז ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, בשיתוף קופות החולים.

הבוקר, בראיון שהעניקה לגולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ברדיו ללא הפסקה, קראה פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא תל השומר, לאכוף מסכות בידי המשטרה בחללים סגורים. זאת ברקע הזינוק התחלואה ואי הוודאות מהתגברות החיסונים על המוטציות השונות.

"יש עלייה במספר המקרים, היא לא מאוד מרשימה אך היא קיימת", אמרה רהב. "לכן זה בדיוק הזמן לתקוף את המצב, ולמנוע התפרצות גדולה יותר". פרופ' רהב טענה כי בכדי למגר את התפשטות הקורונה במדינה, יש לקדם בראש ובראשונה את חיסון בני הנוער והמבוגרים שטרם התחסנו (בקרב המבוגרים, כ-15 אחוזים במספר).

עוד הוסיפה רהב, כי: "צריך לבצע אכיפה של עטית מסכות בחללים סגורים, גם בקרב בני נוער בבתי הספר. כמובן שחייבים להתארגן על נמל התעופה, כן לבדוק את אלה ששבים מחו"ל גם אחרי 5 ימים ולא רק בנמל התעופה". רהב אף הודתה בראיון, באשר למתן מנת חיסון שלישית, כי טרם ידוע לכמה זמן החיסון יעיל. "יש ירידה של רמת הנוגדנים לאורך זמן", אמרה, "אך זו תופעה ידועה".

פרופ' רהב בריאיון ל'כיכר השבת', לפני מספר חודשים

בהמשך, שיתפה כי היא פועלת לקדם מתן מנת חיסון שלישית למדוכאי חיסון, בשל החשש הכבד עליהם מהדבקה, ובפרט כשברקע אפשרות זריקת חיסונים המונית בסוף החודש, לאחר שיפוג תוקפן. ההערכה של פרופ' רהב, בראיון ב-103, כי מדובר על כמה עשרות אלפים כאלה מדוכאי חיסון בארץ.

"אני כבר 3 חודשים מנסה להניע את זה ואני מאוד מקווה שבאמת זה יקרה בימים הקרובים", אמרה רהב. "האנשים האלה ממש עלולים להידבק, 2 החיסונים שהם קיבלו בד"כ לא היו יעילים ויש להם תחלואה ותמותה גדולה מהמחלה. לכן אני חושבת שכדאי לחסן אותם. חבל יהיה לזרוק מנות ולא לחסן את האנשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר