לא מחכים לאישור

לאחר ההמלצה: קופות החולים פתחו כבר הרשמה לבוסטר

על פי קופות החולים, אלפים מיהרו כבר אמש להירשם לתור לקבלת מנת החיסון השלישית, זאת לאחר המלצת המומחים להוריד את גיל המתחסנים במנת הבוסטר כבר מגיל 40 פלוס (עדכוני קורונה)

שר הבריאות מקבל את המנה השלישית (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

לאחר ההמלצה אמש (חמישי), להרחיב את מבצע החיסון השלישי גם לבני 40 ומעלה ולצוותי הוראה בכל גיל ולמרות שבמשרד הבריאות עדיין לא הספיקו לתת לעניין אישור סופי, קופות החולים פתחו כבר את האופציה לבני 40 פלוס להזמין תור לקבלת מנת הבוסטר.

ואכן הבוקר הודיע מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, כי קיבל אמש את המלצת הצוות המייעץ לחיסוני קורונה, הצט״מ וועדת המעקב, לחסן בחיסון שלישי רק אחרי 5 חודשים ממועד החיסון השני, מקרב האוכלוסיות הבאות: גיל 40 ומעלה, וכן את העובדים במערכת הבריאות, צוותי ההוראה, מטפלים בקשישים ונשים בהריון בכל גיל.

המנכ"ל עדכן בעניין את מנכ"לי קופות החולים והחל מהיום, אנשים בגיל 40 ומעלה יכולים לפנות לקופות החולים לתאם תור לחיסון שלישי.

ראש הממשלה, נפתלי בנט הודיע כי כבר היום יתחסן בחיסון השלישי. בנט בן ה-49 יוכל כעת לראשונה להתחסן במנה שלישית.

בנט אמר: "זהו צעד חשוב נוסף במאבק נגד זן הדלתא, מדינת ישראל ממשיכה לעמוד בחזית ההתמודדות העולמית עם המגפה. אזרחי ישראל היו הראשונים בעולם לקבל את החיסון השלישי, ואנו ממשיכים לפתוח את האפשרות לעוד ועוד שכבות גיל. כבר מחר בבוקר אתחסן בחיסון השלישי המשלים".

בנט הוסיף וקרא לאלו היכולים, להגיע ולהתחסן: "אני קורא לכל מי שעומד בקריטריונים שקבעו חברי הוועדה – צאו להתחסן. קחו אחריות על הבריאות ועל הפרנסה של כולנו. זה לא הזמן להמר על החיים. זה הזמן להגביר מאמץ כדי להכריע את גל הדלתא ולמנוע סגר שיפגע בכלכלה ובפרנסה. זה בהישג יד. אל תבזבזו זמן, צאו להתחסן".

על פי קופות החולים נרשמת היענות גדולה לעניין ובקופת החולים מכבי דיווחו כי תוך שעתיים בלבד נקבעו יותר מ-13 אלף תורים לבני 40 עד 49.

מלבד בני 40 ומעלה ואנשי הוראה מכל גיל, בפעימה הנוכחית הוחלט לחסן במנה שלישית גם נשים בהריון, עובדי מערכת בריאות, מטופלים ומטפלים במוסדות בריאות ורווחה, אנשים עם מוגבלויות ומטפליהם, מטפלים בקשישים, אסירים וסוהרים וקבוצות סיכון כמו סוכרת והשמנת יתר. ממשיכים להתחסן גם מדוכאי חיסון.

במשרד הבריאות ציינו כי אנשים שמצבם הרפואי "מיוחד" אך לא נכלל בקבוצות הללו יכולים לברר במסגרת הקופות והרופא המטפל שלהם את מידת הדחיפות לחיסונם.

נכון לאתמול בערב, בסך הכול התחסנו עד כה 1,260,736 ישראלים, רובם בני 50 ומעלה, במנה השלישית. בחלוקה לגילאים עולה כי 30.1% מבני 50 עד 59 קיבלו את מנת הבוסטר בשבעת הימים האחרונים. בנוסף קיבלו את המנה השלישית 57.2% מבני 60 עד 69, 73.7% מבני 70 עד 79, 69.5% מבני 80 עד 89 ו-64.3% מבני 90 ומעלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר