צעד נוסף למיגור הקורונה

ה-FDA העניק אישור חירום לתרופת פייזר

מנהל התרופות בארה"ב נתן את אישורו לתרופת פייזר נגד קורונה, העוברת באמצעות כדור, וע"פ מחקרים יעילה גם נגד זן האומיקרון. בקרוב: מדינות נוספות תצטרפנה (בעולם)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח בטבת תשפ"ב | 22.12.21
גלולת ה-Paxlovid (צילום: שאטרסטוק)
מנהל המזון והתרופות האמריקני העניק הערב (רביעי) אישור חירום לתרופה של פייזר לקורונה, עבור חולי קורונה בני 12 ויותר המצויים בסיכון לתחלואה קשה בשל מחלות רקע, כמו סוכרת או השמנת יתר. בכך תהפוך התרופה החדשה לזמינה עבור עשרות מיליוני אמריקנים, מחוסנים ולא מחוסנים.
בפייזר הודיעו כי בכוונתם להאיץ את ייצור התרופה, בכוונה לייצר 120 מיליון מנות בשנה הבאה, לעומת כוונה לייצר 80 מיליון מנות במקור, פי 1.5 מהמתוכנן.
בדיקות המעבדה שעשתה חברת התרופות הראו שהגלולה האנטי-ויראלית יעילה גם נגד וריאנט האומיקרון. מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, אמר בהצהרה כי הטיפול עשוי להיות כלי משמעותי לבלימת מגפת הקורונה.

בחודש שעבר הודיעה פייזר כי התרופה שפיתחו יעילה ב-89% במניעת אשפוזים ותמותה בקרב חולים בסיכון, זאת בנוסף לכך שבשבוע שעבר הודיעה ענקית התרופות כי היא יעילה גם נגד וריאנט אומיקרון, כפי שנכתב כאן. "התרופה פועלת נגד אומיקרון כמו נגד כל וריאנט מעורר דאגה אחר", הסביר המדען הראשי של פייזר, מייקל דולסטן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר