הטבח בבית הכנסת

ואלה שמות ארבעת נרצחי הפיגוע

ארבעת נרצחי הטבח בבית הכנסת של קהילת "בני תורה" ברחוב שמעון אגסי בשכונת הר נוף בירושלים הם - הרב משה טברסקי הי"ד, בן 59; הרב אריה קופינסקי הי"ד, בן 43; הרב קלמן זאב לוין הי"ד, בן 55; הרב אברהם שמואל גולדברג הי"ד, בן 68 • מסע הלוויה של שלושה מהנרצחים יצא בשעה 15:00 מבית הכנסת בו נרצחו • הלוויתו של הרב משה טברסקי הי"ד תצא בשעה 14:00 מסנהדריה המורחבת • פרופיל (דיין האמת)

ישי כהן וישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

אינתיפאדה בירושלים • הטבח בבית הכנסת: תושבי שכונת הר נוף נערכים בשעה זו להלווית שלושת הקדושים הי"ד שנרצחו על ידי שני המחבלים בפיגוע האכזרי בבית המדרש 'קהילת בני תורה' ברחוב אגסי בירושלים.

מסע ההלוויה יצא מהיכל בית המדרש, "קהילת בני תורה" ברחוב שמעון אגסי בירושלים, שם נרצחו בזמן תפילת שחרית, בעודם עטופים בטלית ותפילין, לעבר הר המנוחות בירושלים.

הרב אריה קופינסקי הי"ד

הנרצח השני בפיגוע הוא הקדוש הרב אריה קופינסקי הי"ד, בן 43. הרב קופינסקי עלה לישראל יחד עם רעייתו מארה"ב.

מדובר באסון השני שנופל על המשפחה, רק לפני שנים אחדות אבדו בני המשפחה את בתם בת ה-13 שנפטרה בטרגדיה כאשר לא התעוררה בבוקר משנתה.

למרות הצער והסבל הרב שעבר עליו התמודד הרב קופינסקי עם השכול מתוך אמונה תמימה וטהורה. "תמיד ידע להגיד מילה טובה של נוחם ועידוד", מתאר אחד השכנים.

המנוח הי"ד עבד לפרנסתו בתחום המחשבים אולם היה ידוע בשכונת הר נוף כאחד מאנשי החסד שמסייעים ועוזרים לכולם.

הבחור החשוב אליהו קומפינסקי, אחד הבנים של הרב קומינסקי הי"ד, לומד בישיבת גאון יעקב בבני ברק שבנשיאות מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

הבחור שלא ידע כי אביו בין הנרצחים המשיך ללמוד כרגיל בסדר א' עד שהגיע למקום יו"ר אגודת עזר מציון הרב חנניה צ'ולק שנאלץ לבשר לו את הבשורה המרה ולהודיע לו כי אביו אינו בן החיים.

הרב קלמן זאב לוין הי"ד

הנרצח השלישי בטבח המחריד הוא הרב קלמן זאב לוין הי"ד, בן 55, גם הוא עלה מארה"ב יחד עם בני משפחתו והתגורר בשכונה.

מאז נישואיו שקד על תלמודו בכולל אברכים בשכונת הר נוף כשהוא מקדיש את כל עיתותיו לתורה. בני משפחתו מציינים את שקידתו הרבה כאשר היה מקפיד על זמני הכולל בכל מאודו.

הרב לוין היה איש צנוע ונעים הליכות שהתייחס בכבוד רב לכל אדם גם אם מדובר היה בילד קטן.

"הרב לוין", מספר בן משפחתו, "היה זהיר במיוחד בכבוד הזולת והיה מתרחק מרחק רב מכל מה שאף היה נדמה בעיניו כפגיעה חלילה במאן דהוא".

"עליו ניתן לומר שאת הטובים ביותר השם לוקח", סופד לו בכאב עצור בן משפחתו.

הרב אברהם שמואל גולדברג הי"ד

הנרצח הרביעי בטבח המזעזע הוא הרב אברהם שמואל גולדברג הי"ד, בן 68, בשנים האחרונות עלה ארצה מבריטניה יחד עם בני משפחתו.

הקדוש הרב אברהם שמואל גולדברג הי"ד נולד באנגליה לפני 68 שנה ולאחר נישואיו למד מספר שנים בכולל אברכים ואז פנה לעיסוקו בתחום האקדמיה והלימודים הגבוהים לאברכים המבקשים לצאת לשוק העבודה ולהתפרנס בכבוד הראוי.

הרב אברהם שמואל גולדברג הי"ד

גם הבוקר כבכל יום השכים הרב גולדברג קום והתפלל במניין הקבוע בבית הכנסת של קהילת בני תורה בו קבע מקום לתפילתו. חבריו מספרים על אדם מיוחד במינו ששילב תורה ומלאכה גם יחד. לצד היותו לומד בכל יום משך שעות רבות היה תומך ומוקיר תורה.

"הרב גולדברג היה אדם לבבי שבכל מקום היה נערץ ודעתו היתה נחשבת. תמיד אחרי התפילה הוא נשאר לומר פרקי תהילים וללמוד את הסדרים היומיים. כואב הלב האסון הכבד הזה שקרה לו", מספר אחד המתפללים.

הרב משה טברסקי הי"ד

מוקדם יותר, הותר לפרסום שמו של נרצח נוסף, הרב משה טברסקי הי"ד, בן 59, ראש כולל "תורת משה". הלוויתו יוצאת בנפרד מהיכל הכולל בשכונת סנהדריה מורחבת בירושלים.

הרב משה טברסקי הי"ד

המנוח הי"ד נולד לפני 59 שנים בארה"ב לאביו הרב יצחק טברסקי. כבר בצעירותו נודע בשקידתו העצומה ובמידותיו התרומיות ושמו יצא כמי שנועד לגדולות. כשהגיע לפרקו, נישא לבת הגאון רבי אבא ברמן, ראש ישיבת עיון התלמוד. בכל שנותיו מאז נישואיו עסק בהרבצת תורה לתמידים בעיון ובבקיאות כאשר כושר הסברתו נודע למרחקים ורבים באו להתבשם משיעוריו העמוקים.

כפי שנהג לעשות בכל השנים האחרונות, גם הבוקר ירד הרב טברסקי המתגורר בבניין סמוך לבית הכנסת בשכונת הר נוף לתפילה במניין הקבוע, אולם כדורי המרצחים ימ"ש השיגו אותו והוא השיב את נשמתו לבוראה. הוא הותיר אחריו את רעייתו הרבנית מרים טברסקי וחמשת ילדיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר