אסון השריפה בבית שמש: הילד נחמן ביטון ז"ל

תושבי בית שמש מתקשים לעכל את הטרגדיה הקשה בפטירתו של הילד נחמן ביטון ז"ל בן ה-10 שנשרף למוות בשריפה שפרצה בביתו. אביו שניסה להצילו נפצע באורח קשה (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הילד נחמן ביטון ז"ל (צילום: משה איפרגן)

תושבי העיר בית שמש מתקשים לעכל את הטרגדיה הקשה בפטירתו של הילד נחמן ביטון ז"ל בן ה-10 שנשרף למוות בשריפה שפרצה הלילה (רביעי) בביתו. אביו מאיר שניסה להצילו נפצע באורח קשה ומצבו הוטב הבוקר.

משפחת ביטון משתייכת לחסידות ברסלב. הילד נחמן ז"ל, התחנך וגדל בתלמוד תורה של חסידות חב"ד הנמצא בשכונת רמת בית שמש ב' ובו לומדים עשרות ילדים מכלל החסידויות.

איציק, שכן של המשפחה ספד למנוח. "נחמן היה ילד שקט וחברותי מאוד. היינו רואים אותו משחק עם הילדים האחרים בשכונה. תמיד מספרים דברים טובים על נפטרים אבל באמת שהדברים הטובים שתשמע מעתה על המנוח נכונים. הוא באמת היה ילד טוב".

זירת השריפה בבית שמש (צילום: אלי מנדלבאום - ynet)

על הרגעים שאחרי השריפה, סיפר יעקב, שכן אחר: "נכנסנו לדירה יחד עם צוותי ההצלה ובבית היו האמא, הבת והבן וכן האבא. הוצאנו אותם בעודם צועקים 'תחפשו את הילד'. זה מה שעשינו - חיפשנו אך לצערנו נאלצו לקבוע את מותו".

יעקב סיפר כי "מדובר במשפחה מדהימה, הם חברים טובים שלנו. תמיד הבית שלהם פתוח לרווחה. אין אצלם את התשובה 'לא', תמיד הם משיבים בחיוב כמעט לכל בקשה. נחמן ז"ל היה ילד מקסים, תמיד חייך לכולם".

דובר עיריית בית שמש, מתי רוזנצוויג, סיפר אודות המשפחה, בשיחה עם "כיכר השבת": "אני מכיר את המשפחה כבר חמש עשרה שנה, זו אחת המשפחות הוותיקות ומייסדות העיר. מאיר עוסק בתחום השיש כבר שנים רבות ובשנים האחרונות התקרב לרבי נחמן מברסלב ולכן גם קרא לילד שנפטר, על שמו של רבי נחמן מברסלב ובשבילו זו הייתה שמחה גדולה".

צילום: אלי מנדלבאום

"לפני תשעה חודשים מאיר והילד נחמן הצטרפו לראש העיר משה אבוטבול וסגנו, מאיר בלעיש, לנסיעה לאומן וקיימו שם מסיבת הודיה על ההצלחה בבחירות לראשות העיר", הוסיף רוזנצוויג.

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, אמר ל"כיכר השבת" כי "זהו יום אבל לבית שמש. מדובר באנשים נפלאים מהמשפחות הוותיקות והמייסדות של העיר. רק לאחרונה נסענו להתפלל באומן עם מאיר ובנו נחמן ז"ל".

"הנחיתי את אגפי העירייה לסייע למשפחה ככל האפשר, עובדות סוציאליות של העירייה נמצאות בבית החולים הדסה ומלוות את המשפחה", הוסיף אבוטבול.

דוד לף ראש סניף 'איחוד הצלה' בבית שמש סיפר כי "מדובר בטרגדיה קשה, כשהמתנדבים הראשונים הגיעו למקום הדירה עדיין עלתה בלהבות וצוותי כיבוי החלו בפעילות לכיבוי האש וחילוץ נפגעים, למרבה הצער מהדירה חולץ ילד ללא רוח חיים, ושאר בני המשפחה חולצו בהכרה אך במצבים קשה בינוני וקל, מדובר באירוע קשה ונסיבות פרוץ הדליקה אינן ברורות בשלב זה, אך ככה"נ הדליקה פרצה כתוצאה מתנור חימום שהתלקח".

צילומים: הערשי פרלמוטר - סוכנות הידיעות "חדשות 24

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר