טרגדיה קשה: נפטר נכדו של רה"ע בית שמש משה אבוטבול

בבית החולים הדסה עין כרם נפטר הבוקר התינוק משה רפאל מזרחי ז"ל, נכדו של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול. לפני מספר ימים פונה במצב קשה מהמעון בו שהה, המטפלת נחקרה (דיין האמת)

(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

טרגדיה קשה: נכדו של ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, התינוק משה רפאל מזרחי ז"ל, בן ארבעה חודשים בלבד, נפטר הבוקר (חמישי) בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים שם אושפז לפני מספר ימים.

התינוק פונה מהמעון בו שהה על ידי כוחות ההצלה שדווחו כי הוא נפל ונחבל. הוא היה במצב קשה, מורדם ומונשם.

התינוק אושפז במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, במצב קשה כשהוא מחוסר הכרה, והבוקר כאמור נפטר למגינת לב בני המשפחה שלא זז ממיטתו.

מעיריית בית שמש נמסר כי העירייה "משתתפת באבלו הכבד של ראש העיר מר משה אבוטבול בהסתלקותו בחטף של נכדו התינוק משה רפאל מזרחי ז"ל".

עוד נמסר כי "ההלוויה תערך באופן מצומצם כמנהג".

המשטרה חשדה כי המטפלת טלטלה אותו והיא נעצרה לחקירה אך שוחררה ביום שלישי על-ידי בית המשפט שאסר עליה להמשיך לטפל בילדים.

נציג המשטרה, רס"ב אסף שמואלי, אמר במהלך הדיון כי "בבית החולים נקבע שהתינוק כנראה טולטל". המטפלת, כך לדבריו, הודתה בחקירתה כי נענה את התינוק כדי לעורר אותו כמו כן סיפר כי הודתה שיש לה תעודה שעברה הסמכה למתן עזרה ראשונה למרות שלא השתתפה בקורס הזה.

המשטרה מייחסת למטפלת עבירה של גרימת חבלה חמורה בקטין.

השופט דוד שאול גבאי ריכטר אמר בדיון ביום שלישי: "למיטב ידיעתי, על סמך המסמכים שהוגשו לתיק החקירה, מצבו של התינוק כרגע הוא נזק מוחי הקרוב למוות מוחי. התינוק מורדם ומונשם".

עורכי הדין זאב וולף ויוספי מזר, המייצגים את המטפל, טענו מנגד כי בחקירה עלה כי לתינוק מחלות רקע רלוונטיות, שמעוררות סימנים שהפגיעה היא לא בגלל המטפלת. לדבריהם היא זיהתה בזמן אמת את הבעיה והזעיקה את כוחות ההצלה.

השופט ציין בהחלטתו כי "מדובר בשלב זה בחשד סביר כי בשל מעשיה ומחדליה של המטפלת נגרמה החבלה לתינוק. החשד הסביר הוא ברמה גבוהה". לדבריו, "לפי הודאתה, המטפלת לא עברה קורס עזרה ראשונה הגם שקיבלה על כך תעודה, וזאת משום שהתאפשר לה לטענתה לא לעשות את הקורס הואיל והצריך אותה לצאת מירושלים. מדובר אפוא ברשלנות ברף הגבוה לכל הפחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר