דיין האמת

נפטר שליח חב"ד לבת ים הרב זמרוני ציק

בשעה זו מובא למנוחות הרב זמרוני זעליג ציק ז"ל, שליח חב"ד לעיר בת ים מזה 40 שנה ועורך עלון שיחת הגאולה, שנפטר הבוקר לאחר חודש וחצי בו לא התאושש מאירוע מוחי (בארץ)

הרב זמרוני זעליג ציק ע"ה (צילום: בית חב"ד בת ים)

הבוקר (יום רביעי) נפטר הרב זמרוני זעליג ציק ז"ל, שליח ומנהל בית חב"ד בעיר בת ים, והוא בן 69. הרב ציק עבר אירוע מוחי קשה לפני כחודש וחצי, מאז לא שב להכרתו והיום הלך לעולמו.

הרב ציק כיהן כיו"ר "האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה" וממייסדי 'איגוד המשפיעים' שתחת אגודת חסידי חב"ד בישראל, והיווה דמות מרכזית בקרב חסידי חב"ד.

הלווייתו יצאה מבית ים לבניין 770 בכפר חב"ד ומשם תמשיך לבית העלמין באחיעזר. במהלך מסע ההלוויה, הוכרז כי בנו, הרב חיים ציק, ישמש כממלא מקום אביו כרב ומשפיע בקהילת חב"ד בבת ים וכשליח בעיר.

התקרבותו לחב"ד

משפחתו של הרב ציק משתייכת לזרם הדתי-לאומי, והוא למד בישיבה התיכונית נחלים וכן תקופה בישיבה הליטאית ישיבת הנגב בנתיבות של הגאון רבי יששכר מאיר זצ"ל.

בהמשך, התגייס לצבא ובמהלך שירותו פרצה מלחמת ששת הימים. הרב ציק נשלח לחזית המצרית, שם פגש את הרב אהרון טננבוים, איש מילואים וחסיד חב"ד שלמד איתו תניא, ספר היסוד של חסידות חב"ד.

הידידות בין השניים הלכה והעמיקה וכך גם התקרבותו של הרב ציק לחב"ד. שנתיים לאחר מכן, טסו הרב ציק ורעייתו לניו יורק, מקום מושבו של הרבי מליובאוויטש זי"ע. הם שהו שם חודשיים, שלאחריהם הורה להם הרבי לגור בקריית באבוב בבת ים "ולהוסיף בהפצת המעיינות".

בית חב"ד הראשון

בקיץ תשל"ד הציע הרב ציק לפתוח ספריה, בה ימסרו שיעורי תורה ותפעל חנות לממכר תשמישי קדושה. בשנים אלו עדיין לא פעלו "בתי חב"ד", והרעיון היה חדש. בשל כך, התקשר לרב חודקוב, מזכירו של הרבי, שבירר מה מתוכנן לפעול בספריה, ובאיזה אופן, כשהרבי נמצא אף הוא על הקו.

מיד בפתיחת הספריה (בית חב"ד) הפיצו בעיר עלונים על בדיקת מזוזות, חלוקת קופות צדקה ועוד. תוך זמן קצר החלו להופיע בעיתונים המקומיים כתבות אוהדות על הפעילות.

לאחר הסתלקות הרבי, בג' תמוז תשנ"ד, היה הרב ציק מהראשונים שדיברו בכלי התקשורת על כך שהרבי מליובאוויטש חי וקיים, וכן ערך "שבעת ימי משתה ושמחה" על כך "שזכינו להיות דור הגאולה העומד בניסיון האחרון של הגלות", ובו' תמוז הוא הוציא את עיתון הגאולה תחת הכותרת: "הרבי חי וקיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר