מחשובי חסידי ויז'ניץ

התמוטט במקווה: הרה"ח ר' יצחק מרדכי פרוכטר ז"ל

בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים הלך לעולמו הרה"ח רבי יצחק מרדכי פרוכטר זצ"ל, מזקני חשובי חסידי ויז'ניץ, כשבוע לאחר שהתמוטט במהלך טבילה במקווה; בן 86 בפטירתו (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המשפחה)

בבית החולים שערי צדק בירושלים הלך לעולמו הרה"ח רבי יצחק מרדכי פרוכטר זצ"ל, מזקני חשובי חסידי ויז'ניץ, כשבוע לאחר שהתמוטט במהלך טבילה במקווה בשכונת בתי אונגרין בירושלים, והוא בן 86 בפטירתו.

המנוח ז"ל נולד לאביו הרה"ח רבי אברהם אלתר פרוכטר ז"ל, ובהגיע לפרקו נישא לרעייתו ע"ה, בת הרה"ח רבי יצחק רכטשפר זצ"ל, כאשר יחד הקימו את משפחתם לתפארת.

אחד מבני המשפחה מספר בכאב ל'כיכר השבת' כי רבי יצחק מרדכי ז"ל היה תלמיד חכם ואיש חסיד אמיתי שנקשר בכל נפשו לאדמו"רי ויז'ניץ, ולרבי הנוכחי, בצלו היה נוהג לשהות בשבתות ובחגים.

בראש השנה האחרון, נסע המנוח במסירות לויז'ניץ, כדי להתפלל את התפילות יחד עם הרבי, למרות המצב עם נגיף הקורונה שהיה בישראל.

במשך שנותיו נהג רבי יצחק מרדכי ללמוד מבוקר עד ערב בבית המדרש תולדות אברהם יצחק, כאשר נכדיו הרבים ידעו תמיד כי בשעות הלימוד אי אפשר היה להגיע ולבקר אותו.

בחייו, עד לרגעיו האחרונים הקפיד המנוח להתפלל את כל התפילות במניין, תוך שהוא מקפיד להתנהל בצורה עצמאית, ללא בקשת עזרה מבני המשפחה.

ביום שישי לפני שבועיים הוזעקו כוחות הצלה למקווה בבתי אונגרין, שם הם ביצעו בו פעולות החייאה, ומאז הוא היה מאושפז בבית החולים עד שהשיב את נשמתו ליוצרה הבוקר.

בפטירתו הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות, נכדים וצאצאים ההולכים בדרך התורה והחסידות.

הלווייתו תתקיים בשעה 14:30 ברחבת בית המדרש תוא"י בשכונת מאה שערים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות