אבל כבד

רבה של רחובות: הגאון רבי שמחה הכהן קוק זצ"ל

אבל כבד בעולם התורה וההלכה עם פטירתו של הגאון רבי שמחה הכהן קוק זצ"ל, רבה של העיר רחובות, ונשיא ישיבת מאור התלמוד, כשהוא בן 92. הראש"ל ספד לו (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
הגר"ש הכהן קוק זצ"ל (צילום: אברומי ברגר)

אבל כבד בעולם התורה וההלכה עם פטירתו הערב (שלישי) של הגאון רבי שמחה הכהן קוק זצ"ל, רבה של העיר רחובות, ונשיא ישיבת מאור התלמוד, כשהוא בן 92.

הגאון רבי שמחה זצ"ל נולד לאביו הרב רפאל זצ"ל ולאמו מרת רחל, בתו של הרב שמחה מנדלבאום, ובבחרותו למד הגר"ש תחילה בישיבת בני עקיבא בכפר הרא"ה, ולאחר מכן בישיבות חברון בירושלים וסלבודקה.

בצעירותו זכה להקים ישיבה לצעירים בנתניה, ולאחר נישואיו עמד הגר"ש בראשות ישיבת 'מרום לציון' - ישיבה לנוער צעיר שנזקק לחיזוק רוחני, שם הוא השקיע מאמצים רבים לטובת הנערים.

לאחר הסתלקותו של אביו שכיהן כרבה הראשי של העיר טבריה, התמודד הגר"ש לתפקיד רב העיר, אך בשל התנגדויות שונות הוא הודיע כי הוא מסרב להמשיך בהתמודדות.

משם עבר הגר"ש קוק להתגורר בעיר רחובות, שם הוא הפך במהרה לאחת הדמויות ההלכתיות הבולטות בעיר, עד אשר הוא מונה לשמש כרב העיר, לאחר שאחיו הגאון רבי שלמה זצ"ל נהרג בתאונה קשה.

בתפקיד בו הוא שימש במשך עשרות שנים הוא ביצע פעולות רבות לחיזוק נושא הדת ברחובות, ובראשם נושא שמירת השבת והכשרות, כולל מאבקים בנושא שהוא ניהל נגד גורמים שונים ששמו להם למטרה להרוס את הדת.

בחייו אף זכה להקים ולייסד את ישיבת מאור התלמוד, ישיבה שבה לומדים מאות בחורים, כאשר לטובתה הוא גייס כספים רבים ברחבי העולם, במסירות גדולה למען עולם התורה.

תלמידיו מספרים על הערכה רבה בקרב כל גדולי התורה וראשי הישיבות שהעריכו מאד את ראש הישיבה, את גדלותו בתורה ואת חביבותו על כלל התלמידים ובוגרי הישיבה.

בשבועות האחרונים סבל הגר"ש מדלקת ריאות חריפה, מה שגרם להתדרדרות חמורה במצבו הבריאותי, עד אשר הוא השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה.

הראש"ל הרב הראשי לישראל הגר"י יוסף מסר: "שמעתי בצער רב על הסתלקותו לבית עולמים של זקן רבני ישראל רבה של רחובות ולשעבר חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל עשרות בשנים, הרה״ג רבי שמחה הכהן קוק זצ"ל, שהנהיג את עדתו ביד רמה ועמד בעוז ותעצומות לביצור חומות הדת ולימין הרבנות משך כל שנות כהונתו המפוארות. עולם הרבנות יחסר את אחד מגדולי מגיניו ופאר גידוליו, תנחומינו למשפחתו הרוממה ת״ח מופלגים ההולכים בדרכו".

בפטירתו הותיר אחריו את בניו, רבי אריה, רבי חיים, ראש ישיבת 'תורת רפאל', הרב בן ציון, הרב אברהם יצחק, והרב דב.

מסע הלוויה יצא מחר, יום רביעי, בשעה 13:45 מבית הלוויות שמגר בירושלים ובשעה 16:00 מכיכר ישיבת 'מאור התלמוד' ברחובות, בדרכה לבית העלמין בעיר, שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

עם האדמו"ר מצאנז (משה גולדשטיין)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר