אוסטריה אבלה

איש החסד ובעל המסעדה המיתולוגית הלך לעולמו

האיש שהיה מקובל ואהוב על כל גווני האוכלוסייה היהודית בוינה, הר"ר שלום ברנהולץ, הלך היום לעולמו לאחר שחלה במחלה הנוראה ופחות משנה לאחר לכתו של אביו, הדיין המפורסם • דיין אמת (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ר' שלום ברנהולץ ז"ל (צילום: ארכיון כיכר השבת)

מבירת אוסטריה מגיעה היום (שני) הבשורה המרה על לכתו של איש החסד ובעל המסעדה המפורסמת בעיר, הר"ר שלום חיים ברנהולץ ז"ל והוא בן 64 בפטירתו.

המנוח נולד בעיר התורה והחסידות למשפחה חשובה ומיוחסת, לאביו, הגאון רבי נחום ברנהולץ זצ"ל, אב בית הדין בתל אביב, בילדותו התחנך במוסדות התורה בעיר. בבחרותו, עשה המנוח חייל בישיבות כפר חסידים ובאר יעקב, שם התחבב מאוד על ראשי הישיבה ובפרט על מרן הגרמ"ש שפירא זצוק"ל.

בהגיעו לפרקו נישא לתבל"א מלכה, בת הרב הגאון רבי צבי לייבוביץ, שעבר את שנות הזעם והקים משפחה לתפארת, היה רב בכפר חסידים ולאחר מכן בקרית אתא - כפי הוראת החזון איש.

שנים ספורות לאחר החתונה, עברו הזוג הצעיר לעיר וינה שבאוסטריה, שם שימשו במספר תפקידים חינוכיים בקהילה וראו בכך שליחות גדולה.

מספר שנים לאחר מכן, בשל הביקוש לאוכל כשר, ר' שלום החליט לפתוח קייטרינג ולאחר מכן, מסעדה מהודרת לטובת ציבור שומרי התורה והמצוות, למסעדה קראו "אלף אלף" והיא שכנה בלב האזור היהודי בעיר; "שלום ראה במסעדה שליחות ממש, ולא רק בשביל פרנסה, זה היה מחזה מרנין לראות את שלום במסעדה, איך הוא מתעניין ודואג לכל אחד, כאילו הוא בנו", מספר ל'כיכר השבת' אחד מבני המשפחה. במקביל לעסקיו, המשיך ר' שלום להשתתף בכל השיעורים ובעניני הדת בעיר.

לפני כשנתיים, התרחש אירוע ירי אנטישמי ליד המסעדה של המנוח, אז הוא סיפר ל'כיכר השבת' על הנס הגדול שהיה לו, עם תיאורים רווי אמונה והודיה.

אחד מרבני העיר וינה, הרה"ג ר' נחמיה רוטנברג מספר ל'כיכר השבת', "ר' שלום הייתה דמות מיוחדת ומאחדת, אין הרבה כמוהו שהיו מקובלים על החרדי הקיצוני ביותר ועד לחילוני המובהק - כולם אהבו והעריכו אותו, היה לב ענק והוא היה מארח תדיר את ראשי הישיבות בביתו. ידידות קרובה מאוד היה לו להבדיל בין החיים עם ראש ישיבת חברון הגאון רבי יוסף חברוני - והוא היה נציג של ישיבת חברון בעיר למעלה משני עשורים - זה לא הגזמה להגיד שוינה עטופה כעת באבל".

לפני כחצי שנה, נפטר אביו, הגאון רבי נחום זצ"ל, בימי השבעה על אביו, הוא התחיל להרגיש לא טוב, ולא זמן, הובחנה אצלו מחלת הסרטן, ממנה סבל סבל איוב עד לפטירתו היום.

המנוח הותיר אחריו משפחה ענפה של יראי השם, וזכה להשיא את כל ילדיו - בתו וחמישה בנים, חתנו הוא הרב עקיבא גרינברג תלמיד חכם גדול מבית שמש. בניו, מתגוררים בארץ, קנדה ובריטניה.

הלוויתו תתקיים מחר (שלישי) בשעה 11 בבוקר מבית הלוויות שמגר ותצא לכיוון הר המנוחות שם ייטמן.

ת.נ.צ.ב.ה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר