אבל בצרפת

נפטר רבה של פריז, הגאון הגדול רבי דוד משאש זצ"ל

אבל כבד בקהילות היהודיות בצרפת: רבה של פריז, הגאון הגדול רבי דוד משאש זצ"ל, הלך לעולמו, לאחר מספר שנים בהם סבל מכאבים. הרב משאש היה רב מוערך מאוד בצרפת, וזכה לקרב אלפי יהודים לאבינו שבשמים. הלוויתו תיערך מחר. אב בית-הדין של פריז, רבי ירמיה כהן ל'כיכר השבת': "הוא שמר על חותם בית-הדין בצורה עיקבית" (חדשות, בעולם)

מנחם כץ | כיכר השבת |
הרב דוד משאש (ישראל ברדוגו)

אבל כבד בקהילות היהודיות בצרפת: רבה הראשי של פריז, הגאון הגדול רבי דוד משאש זצ"ל, הלך הבוקר (ראשון) לעולמו, לאחר מספר שנים בהם סבל מכאבים.

הרב משאש זצ"ל נולד במקנס שבמרוקו לאביו הגאון רבי שלום משאש זצ"ל, רבה של מרוקו ורבה של ירושלים.

בשנת 1934, הגיע לפריז בשנת 1967 ומאז כיהן בה בתפקידי רבנות שונים. כיהן בתפקיד רבה של פריז במשך 16 השנים האחרונות. נפטר בגיל 77.

הרב משאש היה רב מוערך מאוד בצרפת, וזכה לקרב אלפי יהודים לאבינו שבשמים.

הלווייתו של הרב משאש תצא היום (ראשון) מבית מדרשו 'אהבת שלום' שבפריז, בהשתתפות הרב הראשי לישראל הראשון לציון הרב משה-שלמה עמאר.

לאחר-מכן יוטס ארונו ארצה, ומחר בשעות הבוקר תיערך מסע הלווייתו בהר המנוחות בירושלים, שם ייטמן סמוך לקברו של אביו הרב שלום זצ"ל.

אישיות דגולה

הגאון רבי ירמיה כהן שליט"א, אב בית-הדין פריז וחבר נשיאות מועצת רבני אירופה: "הוא היה אישיות דגולה, הוא היה אדם חכם ותלמיד חכם, הוא ניהל את הרבנות בצורה מאוד עקבית ושמר על החותם של בית דין פריז שיהיה מכובד. הוא הופיע בהרבה מאוד מקומות, היה לו סדר יום מאוד עמוס. הוא חיפש תמיד את השלום בין הרבנים. הוא היה מהרבנים הראשיים הכי חרדיים שפריז ידעה. אפשר להגיד שבזמנו הרבנות הראשית של פריז ובית הדין פרצו קדימה".

הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל מרכז רבני אירופה: "איבדנו היום ידיד אמיתי. הגר"ד משאש זצ"ל היה תמידמהתומכים הראשונים בכל יוזמה שהיא למען רבני וקהילות אירופה, במסגרת יוזמות כאלה זכינו לשתף עמו פעולה פעמים רבות. כל חבריו הרבנים וראשיהקהילות היהודיות רכשו לו כבוד רב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר