שבוע אחרי שחגג 102

נפטר אביו של ראש-הממשלה, פרופסור בן-ציון נתניהו ע"ה

פרופסור בן-ציון נתניהו, אביו של ראש-הממשלה בנימין נתניהו, נפטר הבוקר בביתו בגיל 102. נתניהו ע"ה, היה היסטוריון ועורך האינציקלופדיה העברית. הבוקר הוזעק לביתו צוות מד"א. לאחר הענקת טיפול רפואי, הוא נאלץ לקבוע את מותו. הלוויתו תיערך היום בירושלים. במהלך השבוע הקרוב יישב בנו, ראש-הממשלה, שבעה, במעון רוה"מ בירושלים (ברוך דיין האמת)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
ראש-הממשלה נתניהו, עם אביו בן-ציון (צילום: פלאש 90)

פרופסור בן-ציון נתניהו, אביו של יבדלחט"א ראש-הממשלה בנימין נתניהו, נפטר הבוקר (שני) בביתו בגיל 102. אמש, הספיק בנו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, לבקרו בפעם האחרונה.

הבוקר הוזעק לביתו צוות מד"א. לאחר הענקת טיפול רפואי ראשוני, הוא נאלץ לקבוע את מותו.

הלוויתו של נתניהו תיערך היום בירושלים. במהלך השבוע הקרוב יישב בנו, ראש-הממשלה, שבעה, במעון רוה"מ בירושלים.

לפני מספר שבועות חגגה משפחת נתניהו יום-הולדת 102.

בתקופה האחרונה חש בן-ציון ברע מספר פעמים ובשבוע שעבר הועזקו אף כוננים של מד"א לביתו, לאחר הדרדרות שנרשמה במצבו. הם הצליחו לייצב את מצבו.

פרופ' נתניהו נולד בשנת 1910 בעיר וורשה בפולין ועלה לארץ-ישראל עם משפחתו בשנת 1920. היה אב לשלושה בנים: יונתן (יוני) נתניהו ז"ל שנהרג במבצע אנטבה, ראש-הממשלה בנימין נתניהו, וד"ר עידו נתניהו רופא וסופר.

בן-ציון נתניהו נולד בוורשה, ב-1910 בשם בן-ציון מיליקובסקי. בשנת 1920 עלה לארץ ישראל עם משפחתו. בשנת 1944 נישא לצילה, אותה פגש בעת לימודיו בארץ ישראל. לבן-ציון נתניהו היו שלושה בנים – סא"ל יונתן (יוני) ז"ל שנפל במבצע יונתן באנטבה, בנימין, ראש ממשלת ישראל, ועדו - רופא, סופר ומחזאי.

פרופ' נתניהו היה מגדולי ההיסטוריונים בישראל. במחקריו התמקד בתולדות יהדות ספרד בימי הביניים. בין ספריו נכללים דון יצחק אברבנאל, האנוסים מספרד, ויצירת המופת שלו שזכתה להכרה עולמית 'מקורות האינקוויזיציה במאה ה-15 בספרד'.

פרופסור נתניהו היה העורך הראשי של האינציקלופדיה העברית במשך למעלה מעשור. הוא שימש פרופסור ללימודי היהדות באוניברסיטאות שונות בארצות הברית, וסיים את חייו האקדמיים כפרופסור אמריטוס באונ' קורנל הנודעת.

הוא התגייס להגנת הנאשמים ברצח ארלוזורוב ולשם כך שכנע את אביו, הרב נתן מיליקובסקי, לגייס את הרב קוק לצאת להגנת הנאשמים. לימים הספיד הרב קוק את הרב מיליקובסקי בהספד מרגש.

עם הקמת המדינה חזר מארצות הברית והשתקע בשכונת תלפיות בירושלים עם משפחתו הצעירה והתמסר כולו למחקריו, בהם נעזר ברעייתו צילה ילידת פתח-תקווה שהייתה שותפתו לחיים למעלה מחמישים שנה.

ב-1952 עברה משפחת נתניהו לגור בבית ברחוב הפורצים 4 שם עצם לפנות בוקר את עיניו בפעם האחרונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר