דוברות ויח"צ – זו עבודה לאקדמאים

מגוון גדול של מסלולים ללימודי תקשורת ויחסי ציבור, עומד בפני הצעיר החרדי המבקש להיות דובר או יחצן מוביל ומשפיע. איך נדע לבחור את מה שהכי מתאים ויעיל עבורנו? (כיכר, לימודים)

כיכר השבת | מקודם |
דוברות זו עבודה של אקדמאיים (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

בעולם המתוקשר של ימינו, אין ארגון, חברה, נבחר ציבור או אפילו סופרמרקט, שאינו מעסיק דובר, יועץ תקשורת, או בשמו הנפוץ יותר: יחצן. יחסי הציבור הפכו לחלק חיוני בקיימות העסקית ובנראות הציבורית. במציאות של זמננו, אם אתה לא מתוקשר – אתה לא קיים.

המשרות בתחום הדוברות והיח"צ הפכו מבוקשות ורמת המקצועיות בהן עלתה בהתאם. אם בעבר למשל היה יכול עוזרו של ראש הממשלה לפרסם הודעה לעיתונות ולענות לשאלות עיתונאים יחד עם קביעת פגישות וניהול סדר יום שוטף, הרי שהיום ההתנהלות מול התקשורת –שהיא בעצם עיקר ההתנהלות מול הציבור – חייבת להיעשות על ידי אנשי מקצוע שמועסקים במשרה מלאה אך ורק בתחום זה, ואשר למדו היטב את רזי תחום התקשורת.

בעולם שכזה, גם בתוך הציבור החרדי החל המקצוע לתפוס מקום והצורך בו נעשה הכרחי עבור חברות, ארגונים ואישים. ואם בתחילה היו משתמשים בשירותיהם של אנשי מקצוע שאינם שומרי תורה ומצוות, הרי שהיום כבר פועלים יועצי תקשורת גם מקרב הציבור החרדי, ועבודתם משפיעה למעשה על חלק גדול ועיקרי בתקשורת החרדית.

כתוצאה מהביקוש הרב שנוצר, נפתחו כמובן מסלולים שונים ומגוונים ללימודי תקשורת, המציעים לימודים מהירים וקצרים לצד לימודים אקדמיים יסודיים, המותאמים יותר או מותאמים פחות לאורח החיים החרדי. המכנה המשותף לכולם הוא, שכולם מבטיחים לך מקסימום תוצאות במינימום השקעה.

והצעיר החרדי, המתעניין בלימודי תקשורת ורוצה להצליח, עומד מול ההיצע הגדול וקצת מתבלבל. איך כדאי ללמוד? כיצד אוכל להצליח?

מסלול אינסטנט מול לימוד המקצוע

אז ננסה לעשות קצת סדר בדברים:

אם בחרתם בלימודי תקשורת ויחסי ציבור, מן הסתם אתם אוהבים את התחום, אתם רואים עצמכם מתאימים לו, ויש לכם את הברק הנכון בעיניים, אולי אפילו את הקשרים. מה שחסר כעת זה לימוד המקצוע בצורה ראויה.

מסגרות הלימודיות החרדיות הפועלות כיום, מציעות בחלקן מסלולי לימוד מהירים יחסית, שבסיומן מקבל התלמיד תעודת גמר. תעודה זו מאפשרת בדרך כלל לייצג, - או במילה המקובלת יותר: ליחצן – ארגון או חברה קטנה, במשכורת סבירה.

אבל, אם אתם חושבים קצת יותר בגדול, ובכוונתכם לייצג בעתיד נבחר ציבור, ארגון ממשלתי או חברה מסחרית גדולה במשק, כאן הסיפור הוא קצת אחרת. בכדי לזכות במשרה מסוג זה, יש לגשת למכרזים מסודרים, המתפרסמים מעת לעת בהתאם למשרות הפנויות. מכרזים אלו מתקיימים על ידי המעסיק עצמו או על ידי חברות כח אדם, ועל מנת שניתן יהיה להגיש בהם מועמדות, יש לעמוד בתנאי סף של תואר אקדמי BA.

מסתובבים בינינו לא מעט צעירים מוכשרים מאוד ומוצלחים מאוד, עם מבט מאוכזב בעיניים, אחרי שהגישו מועמדות למשרת דובר או יועץ תקשורת במקום מכובד ורציני, המבטיח משכורת גבוהה, ונדחו לאחר שכל מה שהיה להם להציע היתה תעודת גמר.

הדרך הקלה והמהירה לתואר רציני

הדרך המהירה ביותר המותאמת לצעיר החרדי המעוניין להגיע לתואר, קיימת במכללה החרדית בירושלים, שם פועל מסלול ללימודי תואר ראשון במדעי המדינה ותקשורת, מטעם אוניברסיטת בר אילן. התואר היוקרתי מעניק לסטודנט כרטיס כניסה לכל המכרזים הגדולים והרשמיים על המשרות הגדולות והמכובדות בתחום מסלול ייחודי זה המאגד בתוכו גם תואר במדעי המדינה וגם תואר בתקשורת מאפשר התמודדות בכל משרה ציבורית הן בתחום התקשורת והן בתחומים אחרים לגמרי כגון מחלקות כ"א, גזברות ועוד..

באופן רגיל, ניתן להתקבל לאוניברסיטה למסלול כזה רק עם תוצאה של לפחות 650 בפסיכומטרי, שלא כן במסלול המתקיים במכללה החרדית שם הנגישו את התואר לציבור החרדי ולא נדרשת בחינה פסיכומטרית כלל!. בנוסף, ניתן להשתמש גם בלימודי הקודש שלמדתם בישיבה. לימודי היהדות שנלמדו בישיבה קטנה ובישיבה גדולה, מוכרים לצורך זה, מה שמפחית בכמות השעות השבועיות הנדרשת.

המסלול מומלץ בהחלט לצעירים המחפשים להגיע באמת למקסימום, במינימום האפשרי של השקעה הנדרשת לתואר. שכר הלימוד המסובסד, מערך המלגות הנרחב, הכיתות הנפרדות, שעות הלימוד הנוחות והאווירה התורנית, הופכות את לימודי מדעי המדינה והתקשורת למסלול הטוב ביותר בתחום.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר