אייכלר על הקוטג': "תורידו מחירים"

ח"כ ישראל אייכלר בדיון בוועדת הכלכלה על הפיקוח למוצרי חלב: "עברנו מכלכלה הסתדרותית בולשביקית לשליטה משפחתית ריכוזית וכך נוצר קאפיטליזם אכזרי". הרב אייכלר קרא לבעלי המחלבות להקשיב לרחשי לב הציבור ולהודיע מרצונן על הוזלת מחירי מוצרי החלב (חדשות, צרכנות)

ניצן ארליך | כיכר השבת |

"הקוטג' הוא רק סמל להשתוללות עסקית במשק הישראלי. מי שמריץ את מחירי הדירות, מעלה את מחירי המזון ומתעלל בצרכן בכל התחומים" - כך אומר חבר-הכנסת הרב ישראל אייכלר במהלך דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת.

"לעוול הזה", אמר, "שותפה גם הממשלה שמרוויחה מכל התייקרות, מיסים גבוהים. אך עיקר האשמה על אותם אנשי הון ושלטון ששכנעו את פקידי האוצר, שהעניים אשמם בעניים וצריך להקל על המשקיעים ולעשוק את מעמד הביניים ואת דלת העם. כולם עובדים עבור כמה משפחות השולטות בכל ענפי המשק ומעסיקים פקידי אוצר לשעבר, שהעבירו אליהם את השלטון בכלכלה הישראלית.

"במדינה קומוניסטית שולטים כמה פקידים על התעשיה והמסחר וכאן שולטים כמה משפחות עשירות על כל ענפי המשק. אסור לחזור לשיטה הבולשביקית שהשתחררנו ממנו, אבל לא לתת לקפיטליזם האכזרי לשלוט בשוק ולהרעיב אנשים. הממשלה חייבת להחזיר את מוצרי היסוד לפיקוח ממשלתי, לפחות לתקופה מסויימת" - אמר בדיון בועדת הכלכלה.

הרב אייכלר קרא לבעלי המחלבות להקשיב לרחשי לב הציבור ולהודיע מרצונן על הוזלת מחירי מוצרי החלב.

הוא הזכיר להם את דברי חז"ל שהתייחסו למייקרי שערים בחומרה יתירה. שמואל אף הזהיר את סוחרי ההדסים, שאם ימכרו ביוקר, הוא יתיר הדסים קטומים כדעת רבי טרפון. היו רבנים שאסרו לקנות דגים לשבת, עד שהדייגים והסוחרים יחזירו את מחירי הדגים לקדמותם. המשנה אומרת: "אין משתכרין בארץ ישראל בדברים שיש בהן חיי נפש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר