תנובה מצטרפת לעליית המחירים בשיעור של עד 5%

אחרי יוניליוור, אסם ושטראוס - גם תנובה מצטרפת: היום (חמישי) הודיעה החברה כי תעלה את המחירים של חלק גדול ממוצריה בשיעור של עד 5%. מחיר הקוטג', המוצר שהצית את המחאה החברתית, לא יעלה "מתוך רגישות ציבורית", לשון הודעת החברה. מנכ"ל תנובה, אריק שור, אומר כי החברה מתנהלת ברגישות (כלכלה)

מענדל גרוזמן | כיכר השבת |
תנובה. גדולים בבית ישראלי ויקר. (צילום: יח"צ)

אחרי יוניליוור, אסם ושטראוס - גם תנובה מצטרפת: היום (חמישי) הודיעה החברה כי תעלה את המחירים של חלק גדול ממוצריה בשיעור של עד 5%. מחיר הקוטג', המוצר שהצית את המחאה החברתית, לא יעלה "מתוך רגישות ציבורית", לשון הודעת החברה.

גבינות רכות ושמנת מתוקה יתייקרו ב-2.5%, משקאות חלב ב-4.8%, חלב מועשר ב-3%, יוגורטים ב-4.8%. גם חברות הבת של תנובה, סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף, אוליביה ואדום-אדום, יעלו מחירים בשיעור ממוצע של 4.6%.

מתנובה נמסר כי "עלייה זו נובעת מעלייה במחירי תשומות והתייקרות מחירי חומרי הגלם (החיטה, העוף, השמן וכו') ומהתייקרות עלויות הייצור ובהם חשמל, מים, דלק, ארנונה ועוד בשנה האחרונה".

מנכ"ל תנובה, אריק שור, הסביר כי ההתייקרות נובעת מעלייה במוצרי החלב ובעלויות הייצור במאות מליוני שקלים. עם זאת, אמר, תנובה מתנהלת ברגישות בכל הנוגע למוצרים הבסיסיים שהיא מייצרת.

אתמול (רביעי) העלתה חברת שטראוס את מחירי המוצרים שלה, ובניגוד לתנובה, לא חששה מהתדמית הציבורית והעלתה גם את מחיר הקוטג' בין 3% ל-5%.

בשטראוס הגיבו בעקבות עלית המחירים וטענו כי העליה נובעת מהתייקרות החלב הגולמי: "אילולי העלייה במחיר החלב הגולמי, לא היינו מעלים כעת את המחירים באף קטגוריה של שטראוס".

בחודש שעבר הודיעו תאגיד 'יוניליוור' וחברת אסם על העלאת מחירי המוצרים.

איציק אלרוב מתנועת 'הצרכנים' מסר ל"כיכר השבת" בתגובה: "חברות המזון פתחו במתקפה משולבת כנגד הצרכנים. במקום לגלות אחריות ולנהוג באיפוק כלפי הציבור וקהל הלקוחות, החברות מעדיפות, זו אחר זו, להצטרף לחגיגת מחירים פרועה על חשבוננו. תנועת 'הצרכנים' קוראת לציבור לשלב ידיים ולאחד כוחות במאבק להורדת יוקר המחיה. על כולנו להוריד מסל הצריכה המשפחתי 10% בכדי לאותת ולהעביר מסר ברור. עד כאן. די לחגיגות המחירים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר