אי. די. בי. עוברת לאלשטיין ובן משה

הנגיד החרדי הפך לאחד האנשים החזקים ביותר במשק הישראלי: בית המשפט הכריע ואדוארדו אלשטיין קיבל את השליטה על קונצרן אי. די. בי. יחד עם מוטי בן משה (כלכלה)

הנגיד אדוארדו אלשטיין (צילום: באדיבות COL)

לאחר סאגה שנמשכה יותר משנה, הכריע הבוקר (שלישי) השופט איתן אורנשטיין, כי השליטה בקונצרן אי. די. בי. תעבור לידי הנגיד אדוארדו אלשטיין ואיש העסקים מוטי בן משה.

בהחלטה כתב השופט "עלינו לכבד החלטת הנושים ולקבל הצעת אלשטיין-אקסטרה". כבר ביום ראשון האחרון התקיים דיון בבית משפטו של השופט אורנשטיין שדחה את ההכרעה להיום בשל התהליך המורכב.

גם בהכרעה היום כתב השופט: "עסקינן בהליך מורכב... נעתרתי לרוב הבקשות על מנת להשיא את הערך לנושים, ואכן השווי לנושים עלה. פירוק של חברת אחזקות לא תועיל. בהעדר בקשת פירוק אין אפשרות לפרק. שעה שהחברה לא שילמה את חובותיה לנושים יש זכות להציע הסדר - אין טעם לפירוק".

אורנשטיין הוסיף: "על בית המשפט לכבד את רצון הנושים, על קבוצת דנקנר היה להוכיח שנפלו פגמים מהותיים בהצעת אלשטיין-אקסטרה. וזה לא הוכח. אני מאשר את הסדר החוב על פי הצעת אקסטרה אלשטיין. ההסדר יכנס לתוקף ב-29 רק אחרי שהמשקיף ימסור את חוות דעתו".

קראו עוד בנושא:

כמשתמע מדבריו של נוחי דנקר מיד לאחר תום הדיון, יערערו עורכי דינו על הכרעת השופט אורנשטיין. בצאתו מהדיון אמר דנקנר: "אני מאמין במערכת המשפט הישראלית ולא נאמרה המילה האחרונה. השופט חייב את הקבוצה השנייה לגלות את מקורות הכסף. אני מאמין שבסופו של הדבר החברה תישאר בידנו".

בצאתו מן הדיון אמר מוטי בן משה: "אני מודה לשופט על הכרעת דין אמיצה. אחשוף את כל המקורות הכספיים שלנו".

כזכור, לפני מעט יותר משנה, דווח כאן בכיכר השבת, על הגביר החרדי שיציל את נוחי דנקר מקריסה. הנגיד הארגנטינאי שבא בתחילה כדי להציל את דנקנר מקריסה, אלשטיין אמור היה בזמנו להעביר 25 מיליון דולר לקופת גנדן - אחת מחברות האחזקה שבבעלותו של דנקנר, ולהכנס כשותף ברכישת 9.5% מהחברה.

אך היום לאחר אינספור התפתחויות בפרשה, אלשטיין הפך מתומך בדנקנר לבעלים החדש של אי. די. בי..

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר