לקוחות יוכלו לבצע עדכון נפשות בחשבונות המים רטרואקטיבית

לאור פעילותם המתמשכת של יו"ר הועדה לפניות הציבור ח"כ אורי מקלב ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, אושרה תקנה שתאפשר עדכון מספר נפשות בחשבון המים רטרואקטיבית

ניצן ארליך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

תקנה חדשה של רשות המים תאפשר למשפחות לעדכן את מספר הנפשות המתגוררים בביתם רטרואקטיבית, כדי למנוע תשלום מיותר ואף לקבל החזרים בתשלום חשבונות המים בתוספת ריבית והצמדה על החיוב המיותר.

התיקון בוצע לאור פעילותם המתמשכת של יו"ר הועדה לפניות הציבור ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) ויו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, מאפשר את העדכון הרטרואקטיבי ללקוחות בתאגידי מים וביוב וברשויות המקומיות.

כזכור, החל מיום 1.1.2010 חל חובה על כלל האזרחים לעדכן את מס' הנפשות המתגוררים בביתם, על מנת להחשיב את כמות המים המוקצבת פר נפש במחיר מוזל.

עד כה העדכון היה מתבצע רק ביום בו הודיע על כך הצרכן לספק המים. מעתה, אם הלקוח מסר מסמך מאמת ניתן לזכות אותו רטרואקטיבית בשנת 2010 עד לשתי תקופות חשבון אחורה ובהמשך עד תקופת חשבון אחת וזאת בנוסף לתקופת חשבון שוטף.

"זו בשורה של ממש למאות ואלפי משפחות, בעיקר משפחות ברוכות ילדים", אומר ח"כ אורי מקלב. "משפחות רבות שלא תמיד זכרו לעדכון את מספר הנפשות לעניין חשבון המים. או שלא עדכנו משום שלא ידעו שהיה צורך לעדכן בתחילת השנה, אף אם מספר הנפשות תאם את המופיע בחשבון המים. כשנזכרו, פעמים רבות היה זה מאוחר מידי והם לא היו זכאים להחזר עבור המים שכביכול 'בוזבזו' בתעריף יקר. מדובר בתיקון עיוות שיקל על כלל הציבור".

ח"כ משה גפני אמר בתגובה "כי אין כל סיבה לכך שאזרח שיש לו מספר נפשות בבית הצורכים את המים, והוא לא ידע או שלא הספיק לעדכן את רשות המים במספר הנפשות, שייפגע כתוצאה מכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר