הצעת גישור

משרד החינוך: 9,500 ש"ח למורה מתחילה

משרד האוצר והסתדרות המורים ממשיכים להתווכח, ובמשרד החינוך מנסים לגשר: הורדת ימי חופשה, פעילות בתי הספר בחופש הגדול והעלאה במשכורת • האם יגיעו להסכם? (חינוך)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יפה בן דויד במחאת המורים (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

חודש וקצת נותר לחופש הגדול של החברה החילונית בטרם תחל שנת הלימודים ה'תשפ"ג, ועדיין אין פריצת דרך במשא ומתן בין משרד האוצר, בראשות השר אביגדור ליברמן, להסתדרות המורים, בראשות היו"ר יפה בן דויד. בעוד באוצר מתבצרים בדרישה לשנות את ימי החופשות, בהסתדרות המורים דורשים שכר נאה יותר.

בינתיים, היום (שלישי) החליט גורם נוסף להיכנס לתמונה פומבית, אחרי שהיה מגשר בשולחנות הפנימיים: משרד החינוך, שפרסם לציבור את הצעתו למשרד האוצר ולהסתדרות המורים, ובעיקרה העלאה דרמטית למורה מתחילה, קיצוץ ימי האסרו חג מלוח החופשות ומענק התמדה.

המתווה המלא: שכר מורה או גננת מתחילה יעלה ל-9,500 ש"ח, כאשר אחוז המשרה הנמוך ביותר יהיה 70% במקום 50% כיום. בנוסף, גמול חינוך יעניק למורה או לגננת עוד 1,500 ש"ח או תוספת של 10% - הגבוה מבין שניהם - כדי לעודד מורים לקחת תפקיד חינוך כיתה. מלבד זאת, לאחר שלוש שנים בעבודה כל מורה או גננת תקבל "מענק התמדה" של 18,000 ש"ח. מלבד זאת, תהיינה תוספות שכר לכלל המורים, שתהיינה בין 1,200 ש"ח למורה הוותיק ביותר ל-2,600 ש"ח למורה המתחיל.

גם למנהלים יש חלק במתווה, לפיו שכרם יעמוד על 20,000 ש"ח ויוכל להגיע עד ל-27,000 ש"ח, כאשר המטרה היא ששכר מנהל תמיד יהיה גבוה משכר מורה, ותיק ככל שיהיה. סגני מנהלים יקבלו 80% משכר המנהל, ולמנהל תהיה יכולת לקבל תוספת שכר אם ילווה מנהל בית ספר אחר.

באשר לגזרת הגנים: מספר השעות הנוספות לגננת יגדל מ-36 ל-55 לטובת חיזוק הקשר עם ההורים וקיום פעילות אחר הצהריים.

גם באשר לחינוך המיוחד ישונו סעיפים: המשכורת תהיה תלויה במידת קושי התפקיד, בין 15% ל-20%, בשונה מהיום שהגמול הוא בין 9% ל-14%.

בהצעת משרד החינוך ישנה גם התייחסות לדברים נוספים, כגון סל עידוד מצוינות, שמירה על קידום אחוזי בוותק ובדרגה, טיפול במשרת היועץ החינוכי, הארכת מסגרת "בית הספר של החופש הגדול" עד ל-31 ביולי, והרחבתו עד לכיתות ד', צמצום ימי אסרו חג כחופש, הקביעות תינתן רק לאחר שלוש שנים ולא לאחר שנתיים ועוד.

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, מסרה: ״יש כאן הזדמנות היסטורית לחזק את מערכת החינוך, לייצב אותה ולהשביח אותה, למען הילדים של כולנו. לא עוד הסכם שכר שהוא טלאי על טלאי, אלא הסדרה אמיתית של עיוותי שכר הקיימים במערכת והעלאת שכר המורים באופן משמעותי. הסכם שכר שכזה חייב לשים דגש משמעותי על המורים המתחילים, לצד שימור כוח הוראה איכותי ומנוסה שנמצא היום במערכת, עם ניסיון של 15 שנים ויותר. זאת על ידי מתן אופק של התפתחות מקצועית לצד אפשרות להתקדם גם בשכר. המתווה שאנו מציעים מייצר פתרון אמיתי למשבר החמור בו אנו מצויים, ויביא בשורה של ממש למערכת החינוך לעוד שנים רבות קדימה".

מהסתדרות המורים נמסר: "אנחנו מברכים על מתווה שרת החינוך שסוף סוף מתכתב עם המציאות בשטח ומצמצם את הפער בין עמדת הסתדרות המורים לעמדת המדינה, בכל הנוגע לשכרם של כלל עובדי ההוראה. אין ספק שמדובר בצעד בכיוון הנכון, שיכול לסייע בהבראת מערכת החינוך. עם זאת, עדיין יש לנו השגות שאנו מקווים לגשר עליהן בדו שיח הפתוח והפורה שאנו מנהלים מול משרד החינוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר