יקר פה

ללא הודעה: הזמנתם חבילה מחו"ל תשלמו יותר מכס

תעריפי המכס על יבוא אישי עלו החל מאתמול ללא הודעה רשמית. מדובר בתעריפים שנגבים על ידי המכס בלעדיהם לא תוכלו לשחרר את החבילה מהדואר (כלכלה)

(צילום: שאטרסטוק)

המחירים בישראל יקרים יותר בהרבה מוצרים, אם חשבתם לחסוך ולהזמין מחו"ל ביבוא אישי, קחו בחשבון שגם תעריפי המכס על יבוא אישי עלו החל מאתמול ללא הודעה רשמית. מדובר בתעריפים שנגבים על ידי המכס בלעדיהם לא תוכלו לשחרר את החבילה מהדואר.

על פי הדיווחים, החל מה-1.1 עלו ב-10% אגרות המיחשוב והביטחון, שהן עוד היטלים שגובה המכס ממקבלי החבילות בנוסף לתשלום מע"מ ומכס על תכולת החבילה במידה והיא גבוהה מ-75 דולר.

אגרת מיחשוב (כיסוי להוצאות גבייה באמצעות מיחשוב, שירותי מעקב ממוחשבים אחר החבילה וכו'), תעלה כעת לחבילה בשווי של בין 100-1000 דולר 20 שקלים במקום 19 שקלים. לחבילה בשווי מעל 1,000 דולר האגרה תעלה 40 שקלים במקום 37.

אגרת ביטחון (שירות שיקוף, פתיחת חבילה בעת חשד וכו') בחבילה בשווי גבוה מ-500 דולר תעלה לכם 46 שקל במקום 42. אז נכון שכנראה שלא תפשטו את הרגל מהעלאות האגרות האלה, אך הן מצטרפות להתייקרות הגדולה במשק אותה כולנו חשים טוב טוב בארנק.

מהמכס נמסר, כי "בתקנות המכס 1985 נקבע כי תעריפי אגרת המחשב ואגרת הבטחון ישתנו מידי 1 בינואר בהתאם למדד המחירים לצרכן ויעוגלו למחצית השקל הקרובה. נציין כי מנגנון הצמדה נהוג ברוב הסכומים בחוקי המכס הנקובים בשקלים וזאת על מנת לשמור את ערכם הראלי של הסכומים. העדכון מבוצע מכוח התקנות וההודעה עליו תפורסם בהמשך ברשומות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר