בדיון בוועדה | צפו

יוקר המחיה? העצות של רמי לוי ונשיא התאחדות התעשיינים

בוועדת הכלכלה ערכו היום דיון מקיף בנושא יוקר המחייה - מי האשם ואלו פתרונות יש | נשיא התאחדות התעשיינים ורמי לוי הציעו עצות להורדת יוקר המחייה | צפו (חדשות בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
דוד ביתן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

יו"ר ועדת הכלכלה חבר הכנסת דוד ביטן, קיים היום (שני) דיון בוועדה בראשותו, בנושא יוקר המחייה בישראל ומי אחראי לו.

ד''ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות העסקים והמעסיקים הסביר בדיון: "בין השנים 2013-2021 הפחיתו יצרניות המזון את המחירים לקמעונאים בכ-7% ואכן יש לבדוק מדוע הפער לא גולגל לצרכנים. חוק המזון קובע כי היצרנים לא קובעים את המחיר לצרכן אלא רשתות השיווק".

תומר המשיך, ואמר כי "אם ניקח את חומרי הגלם, מאז ינואר 2020, תירס עלה ב-63%, חיטה עלתה ב-30%, פולי סויה עלו ב-55%, סוכר עלה ב-55%. מצד שני, עלויות החשמל בשלוש השנים האחרונות עלו ב-19.1%, המים עלו ב-5.14%, הארנונה עלתה בכמעט 5% - וזה לאחר החלטת ראש הממשלה ושר האוצר על הקפאת התייקרויות החשמל, הארנונה והמים לשנת 2023".

דבריו של רמי לוי בוועדה (ערוץ כנסת)

לדברי תומר: "בשנים 2020-2021, בעיצומו של משבר הקורונה יצרניות המזון לא העלו מחירים למרות עליית התשומות בארץ ובעולם. צריך לפתור את הבעיות המבניות האחרות, להפחית רגולציה במשק ולהוריד את המע"מ על מחירי המזון ל 9% כמו ממוצא מדינות ה OECD ומדינות האיחוד האירופי וכן לעבור לסבסוד ישיר של החקלאות".

לאחר דבריו של תומרף התקיים דיון, האם צריך להגן על היצרנים המקומיים או לפתוח את השוק על מלא? רמי לוי שהשתתף בדיון טען: "אני מסתכל על הגבינה הצהובה, אם תורידו את המכסים ותפתחו את השוק באופן חופשי, זה יירד בעשרות אחוזים".

יו"ר הוועדה השיב: "אין אבסולוטי, אנחנו גם צריכים להגן על היצרנים המקומיים, בעיקר בחקלאות"; רמי לוי השיב: "שהמדינה תגן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר