השטר ייבלע בכספומט

שינוי בכספומטים: בנק ישראל בהנחיה חדשה

מכירים את הרגע שאתם מפקידים ערימות שטרות ואחד השטרות לא זוהה? בנק ישראל העביר לבנקים הנחיה חדשה, לפיה הכספומט יבלע שטרות לא תואמים שיילקחו לבדיקה (כלכלה)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

כחלק מהמלחמה בזיפני הכספים, הוציא היום (שלישי) בנק ישראל הנחיה חדשה, לפיה כספומטים בעלי עמדה להפקדת שטרות שייקלטו שטר מזויף שנכנס להפקדה, 'יבלעו' אותו ולא ייפלטו אותו בחזרה למפקיד השטרות. זאת בניגוד לנוהל הקיים כעת לפי הכספומט פולט את כל השטרות שלא זוהו במערכת.

במקרה כזה, יוכלו הבנקים לפעול באחת משתי החלופות הבאות: הבנקים יוכלו להפקיד גם את השטר המזויף יחד עם השטרות הקיימים, אולם תודיע ללקוח כי ההפקדה היא 'על תנאי' בלבד, ובמקרה שהשטר יתגלה כשטר מזויף ערך השטר ירד מהחשבון שזוכה, והשטר יישאר ברשותו של הבנק, בכדי לא לאפשר לשטר להמשיך ולהסתובב במחזור הכספים בשווקים מקומיים.

לחילופין, יוכלו הבנקים שלא לזכות את החשבון עד לבדיקת השטרות על ידי תאגיד הבנקאי, כשבמקרה שהתאגיד יאשר כי אכן מדובר בשטר תקין - הבנק יפקיד את ערך השטר בחשבון אליו הופקד השטר על ידי הלקוח. אם יבחר הבנק שלא להפקיד את השטר עד לקבלת התוצאות, הוא יחויב במועד ההפקדה להודיע ללקוח על מועד הבדיקה ועל הזמן שבו צפוי הלקוח לקבל את תוצאות הבדיקה, וכן להמציא בידי הלקוח פרטים ליצירת קשר בהם הוא יוכל לברר את תוצאות בדיקת השטר בידי תאגיד הבנק.

לימור גולדשטיין מנהלת מחלקת המטבע אומרת כי "צעד זה הינו צעד משמעותי נוסף בהתמודדות של בנק ישראל, התאגידים הבנקאיים וגופי האכיפה עם תופעת זיופי המטבע , סילוקם של שטרות מזויפים ממחזור המזומנים ומניעת המשך פגיעה בציבור. אנו קוראים לכלל הציבור לבדוק את השטרות בעת קבלתם בעזרת סימני הביטחון המפורסמים באתר בנק ישראל."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר