מדינת ישראל נגד אילן מורגן

הונה חרדים במיליוני שקלים והבטיח: "אתרום לכוללים"

אילן מורגן מואשם כי גייס כספים מאנשים במגזר החרדי למטרת הלוואה, תוך שהוא מבטיח להם בכזב כי ישקיע עבורם את הכסף ללא סיכון. "אתרום את הכספים שארוויח למוסדות וכוללים", הבטיח למשקיעים. כתב האישום חמור וכולל בתוכו ארבעה סעיפים. בית המשפט צפוי להטיל עליו מאסר (כלכלה)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
(פלאש 90)

כתב אישום חמור הוגש אתמול על-ידי פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) לבית המשפט, נגד אילן מורגן, שעלה לישראל מארה"ב לפני שנתיים, ונאשם כי ביצע מאז שורה של מעשי מירמה וגנב מיליונים, בעיקר מחרדים רבים.

לפי כתב האישום, בשניים האחרונות גייס מורגן כספים מאנשים במגזר החרדי למטרת הלוואה, תוך שהוא מבטיח להם בכזב כי ישקיע עבורם את הכסף ללא סיכון. בכך, למעשה הוא גנב את כספם.

מורגן הבטיח להם כי בתום תקופת ההלוואה יקבלו את סכום החוב שהעבירו לו במסגרת תוכנית ההלוואות. מורגן גיבש קבוצת מגייסים ונעזר בהם כדי לממש את תוכניות ההונאה שלו.

בכתב האישום נאמר: "מורגן הציג עצמו כבעלים ומנהל של חברת מורגן השקעות שהקים, תוך ציון העובדה שהחברה בעלת רישיון ומפוקחת על-ידי הרשות. הוא הסתיר את העובדה שהגיע ארצה מארצות-הברית חסר נכסים ושהוא חייב כספים בשוק האפור, ותחת זאת יצר מצג כוזב לפיו הינו אדם אמיד ובעל נכסים בארצות-הברית. כן הבטיח הנאשם כי מן הרווחים שיפיק במסגרת תוכנית ההלוואות יתרום כספים לכוללים חרדיים".

אילן מורגן פרסם את שרותיו בכלי תקשורת חרדיים, וכך הגיע למאות משפחות ועשק את כספם.

"על מנת לשוות לתוכנית ההלוואות אופי דתי שיקסום למלווים החרדיים וישכנע אותם להעביר לידיו את כספיהם, דאג מורגן שתוצג להם תמונה שלו מצולם עם רב מקובל בעולם החרדי, היה אחראי על הצגת אישור מהרבנים לפעילות ההלוואה וכשרותה והבטיח תרומות ומעשרות לכוללים חרדיים".

כתב האישום כולל 4 אישומים: הראשון והשני הינם אישומים שעניינם קבלת כספי המלווים במירמה במסגרתם של שני הסכמי הלוואה שאילן מורגן עמד מאחוריהם. על-פי האישום הראשון, הוציא מורגן כ-1.2 מיליון שקל מהלווים, ועל-פי האישום השני הוציא מהלווים בדרך דומה יותר מ-2.3 מיליון שקל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר