למה צריך חשבון בנק בחו"ל? המדריך

לא מעט מאזרחי ישראלי מוותרים על השרות שמעניקים הבנקים ברחבי הארץ, ומעדיפים את מתחריהם בחו"ל. ישנם מספר יתרונות וחסרונות בפתיחת חשבון בנק בחו"ל וניהולו מתוככי ישראל, בכתבה הבאה נמנה את הסיבות שאולי יגרמו גם לכם לחשוב לפני שאתם נכנסים לבנק בארץ. המדריך

כסף ישראלי בחו"ל? יש דבר כזה (פלאש 90)

למה צריך חשבון בנק בחו"ל?

בשנים האחרונות ישראלים רבים מוותרים על השירות שניתן לקבל בבנקים בארץ ומחפשים פתרונות אחרים מעבר לים. בנקים רבים בחו"ל, מנסים למשוך אליהם לקוחות זרים ע"מ להגדיל את הכנסותיהם ולפתוח שוק גדול יותר מעבר למדינתם.

ישנם מספר יתרונות וחסרונות בפתיחת חשבון בנק בחו"ל וניהולו מהארץ, בכתבה הבאה נמנה את הסיבות שאולי יגרמו גם לכם לחשוב לפני שאתם נכנסים לבנק בארץ.

סיבות לפתיחת חשבון בנק בחו"ל

מה גורם לבן אדם לקחת את כל כספו וממונו (או רק חלק ממנו) ולהעביר אותו לניהול בבנק רחוק מהעין אי שם במדינה רחוקה? - כמה סיבות:

  1. עסקים בחו"ל – אנשי עסקים רבים המבצעים פעילות מסחרית בחו"ל (אם ע"י חברה זרה או ע"י חברה פרטית ישראלית), נאלצים לא פעם לשלם עבור שירותים ושכר לעובדים בחו"ל, העברות הכספים התכופות לארץ וחזרה לחו"ל, גוררות עמלות המרה ובעיקר טרטור בלתי פוסק. נוח הרבה יותר לבצע את כל הפעילות דרך בנק בחו"ל
  2. פיזור סיכונים - בנקים בכל מדינה מושפעים מהמצב המדיני-כלכלי ומהפוליטיקה המקומית. כדי להימנע ממצב שבו "כל הביצים בסל אחד" וכדי לא להיות תלויים במערכת הבנקאות המקומית במדינה שחוותה כבר לא מעט שביתות ושיבושים, רבים פותחים חשבון חיסכון בחו"ל כדי להיות מוכנים לימים קשים.
  3. שמירה על פרטיות- רמת אבטחת המידע של לקוחות בבנקים בחו"ל גבוהה הרבה יותר מאשר בארץ. במדינות מסוימות כמו שוויץ וליכטנשטיין, הגנה על פרטי חשבון בנק של לקוחות אף מעוגנת בחוק ומסירת מידע היא עבירה פלילית. כך תוכלו להיות בטוחים שכספכם מוגן ולא תהיה לאף אחד אפשרות לאתר אותו או לעקוב אחריו.
  4. תוכניות השקעות אטרקטיביות – בנקים רבים בחו"ל מאפשרים לפרטיים ולחברות לנהל חשבון השקעות מיוחד, עם מגוון אפשרויות רחב יותר מההיצע של הבנקים בישראל.

בעבר היו גם כמה חסרונות לחשבון בנק בחו"ל שהתבטאו בעיקר במכשול השפה, והמרחק הפיזי שדרש נסיעות תכופות לחו"ל, אך כיום בעזרת האינטרנט ניתן לבצע כמעט את כל סוגי הפעולות בבנק מכל מקום בעולם דרך ממשק נוח ופשוט. בעזרת חברות ישראליות כמו קומפני אקספרס, המשמשות כמתווכות בין חברות פרטיות ובין הבנקים, ניתן להתגבר על פערי השפות ולקצר ולפשט את תהליכי פתיחת חשבון הבנק.

איך עושים את זה?

תהליך פתיחת חשבון בבנק בחו"ל משתנה לפי סוג הבנק ולפי סוג החשבון. סוגי החשבונות האפשריים לפתיחה הם: חשבון עו"ש (רגיל או עסקי), חשבון חיסכון (המיועד לחיסכון לטווח זמנים ידוע מראש), או חשבון להשקעה זמנית (Interest Account). תהליך אישור פתיחת החשבון תלוי במספר פרמטרים שהבנק מבקש לדעת על האדם או החברה המעוניינים לפתוח חשבון בנק ויכול לקחת מספר ימים עד מספר שבועות תלוי בסוג החשבון ובבנק.

כיום אפשר לפתוח חשבון בנק בחו"ל ללא צורך לעזוב את גבולות המדינה וללא מפגש ישיר עם הבנקאי. הבנקים המובילים בין הישראלים בשנים האחרונות הם: בנקים פרטיים בשוויץ, בנקים בקפריסין, בנקים בגרמניה, בנקים בטנזניה (למבצעים מסחר עם אפריקה) ובנקים בBVI (איי הבתולה הבריטיים).

כדאי לברר כמה דברים לפני שרצים לפתוח חשבון בנק בחו"ל בעיקר את הנושא של מס הירושה ומס העזבון המונהג באותה מדינה בה אתם מעוניינים לפתוח את חשבון הבנק. בחלק מהבנקים בחו"ל לא ניתן לרשום מוטבים כפי שנהוג בארץ ולכן בעת פטירת בעל החשבון או מצב שבו מישהו מקבל אפוטרופסות עליו (כגון במצב של מחלה קשה המגבילה את יכולת בעל החשבון לתקשר) עלולים להיווצר קשיים באשר להמשך ניהולם או משיכתם של הכספים המגיעים ליורשים החוקיים.

רצוי מאד להיעזר בשירותי מומחים לפתיחת חשבונות בנק בחו"ל, שמכירים טוב את חוקי הבנקים וחוקי המדינה ורצוי לעשות זאת בפגישה אישית.

הכותב: קונסטנטין לויטנסקי- מנהל לקוחות בחברת קומפני אקספרס ישראל שהינה סניף ישראלי של COMPANY EXPRESS GROUP. קומפני אקספרס מתמחה בהקמת חברה בחו"ל בלמעלה מ-40 יעדים ומספקת גם שירותים נלווים כמו שירותי נאמנות (דירקטור נאמן ובעל מניות נאמן), תמיכה משפטית מול הרשויות בחו"ל, שירותי דואר ושירותי משרד וירטואלי, ופתיחת חשבונות בנק בחו"ל לחברות ולאנשים פרטיים, במגוון בנקים ומדינות ברחבי העולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר