43% מהחרדים עובדים - רובם נשים

בהמשך למאמצים לענין קידום ועידוד התעסוקה במגזר החרדי והמיעוטים, כינס יו"ר וועדת המשנה של וועדת הכספים לעניני תעסוקה ותעשיה, ח"כ אמנון כהן, את חברי הוועדה * במגזר החרדי – שיעור התעסוקה הכללי של המגזר בכללותו הינו 43% (רובם נשים) בעוד שיעור המשתתפים בכח העבודה בקרב האוכלוסיה הכללית עומד על 79% (כלכלה)

חנה בורט | כיכר השבת |
(פלאש 90)

בהמשך למאמצים לענין קידום ועידוד התעסוקה במגזר החרדי והמיעוטים, כינס יו"ר וועדת המשנה של וועדת הכספים לעניני תעסוקה ותעשיה, ח"כ אמנון כהן, את חברי הוועדה בהשתתפות מנכ"ל התמ"ת מר שרון קדמי, נציג האוצר ונציגי המגזרים, כדי לשמוע סקירה על תוכניות ופעולות משרד התמ"ת לשילוב המגזר בשוק התעסוקה.

הוא הדגיש "שמדובר באוכלוסיות עם תכונות ואיפיונים מיוחדים שהמדינה צריכה לקחת בחשבון ולתכנן את צעדיה לפיהם, על מנת להביא להצלחה".

מנכ"ל התמ"ת סקר את ייעדי משרדו לענין העלאת שיעור התעסוקה, ממנו עלה כי:

במגזר החרדי – שיעור התעסוקה הכללי של המגזר בכללותו הינו 43% (רובם נשים) בעוד שיעור המשתתפים בכח העבודה בקרב האוכלוסיה הכללית עומד על 79%.

מנכ"ל התמ"ת הציג מספר תוכניות של מסלולי עבודה והכשרה מתקדמים (הייטק, טכנולוגיה, הנדסה ותוכנה) רובם בשיתוף עם גופים מעודדי תעסוקה לצד הסרת חסמים כדי להגדיל את שעור המועסקים.

גם יו"ר הוועדה ח"כ אמנון כהן בדעה שהמשק הישראלי לא יוכל להגיע למלוא פוטנציאל הצמיחה שלו ללא הגברת ההשתתפות של אוכלוסיות החרדים והמיעוטים. "עמידה ביעדים אלו הכרחית להגדלת שיעור התעסוקה הכללי במשק ולהגברת השוויון באוכלוסיה, עדוד התעסוקה הינו נדבך עיקרי לשגשוג כלכלי", אמר.

ח"כ כהן הציע להקים צוותים מיקצועיים במשרדי הממשלה ולחברם אל האנשים בשטח כדי להגיע כמה שיותר למצב של ייעול אופטימלי ופרטני כדי שאלה יצאו ממעגל העוני עם קבלת שכר הולם. "אסור לנו להנציח את הפערים ההולכים וגדלים בחברה הישראלית", סיכם כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר