יקר לחיות בישראל: מחירי הביצים צפויים לזנק

מוטי אלקבץ, מזכיר 'ארגון מגדלי העופות' מעריך, כי מחירי הביצים יעלו בתקופה הקרובה בשיעור של 16%. זאת עקב ההנחיה להפסיק את הרעבת התרנגולים. ב'מגדלי העופות' מאוכזבים וטוענים: "ההחלטה לבטל את ההנשרה היא מיותרת ובעלת משמעויות כלכליות מרחיקות לכת שלא נבחנו עד תומן". לעומת זאת, בארגונים למען בעלי החיים דווקא מברכים (כלכלה, בארץ)

ביצים. יהפכו למוצר יקר? (צילום אילוסטרציה: פלאש 90. למצולמים אין קשר לכתבה)

יקר לחיות בישראל: מוטי אלקבץ, מזכיר ארגון מגדלי העופות העריך היום, כי מחירי מוצרי הביצים צפויים להתייקר בשיעור משמעותי של כ16%.

לדברי ארגון מגדלי העופות, התייקרות של 10 % נובעת מעליה חדה של עד 40% במחירי התירס והסויה. זאת בעקבות הבצורת החריפה בארה"ב ואילו התייקרות נוספת של 6% היא תוצאה של החלטת הקבינט הכלכלי – חברתי לבטל את תהליך ההנשרה בענף הלול.

לפי אלקבץ "התייקרות התשומות בענף הלול אינן בשליטת מדינת ישראל וזו גזירה שאין אפשרות לעשות בעניינה דבר".

"ההחלטה לבטל את ההנשרה היא מיותרת ובעלת משמעויות כלכליות מרחיקות לכת שלא נבחנו עד תומן. ביטול ההנשרה יחייב שחיטה מוקדמת של מטילות שיפסיקו להטיל ביצים. העלות הנוספת לענף תסתכם ב-100 מיליון שקל לשנה שתביא להתייקרות מחירי הביצים".

זה כבר מספר שנים שמתנהל מאבק כנגד ההנשרה. בשנת 2002, לאחר הנחייה של מי שהיה בראשות ועדת הכלכלה אברהם פורז, מכון המחקר של הכנסת סיפק מחקר שסיכם את התוצאות הכספיות של ביטול הרעבת התרנגולים. לפי הדו"ח, מחיר הביטול עולה כ3 אגורות לביצה.

סקר שנערך בזמנו הוכיח, כי רובו של הציבור מסכים לשאת על גבו את מחיר ההתייקרות ולשלם עוד ארבעה אגורות נוספות לביצה ובכדי שתבוטל הרעבת התרנגולים.

כאמור, היום העריכו בארגון מגדלי בעלי העופות כי מחירי העופות צפויים לזנק, זאת בין היתר בעקבות ההחלטה להפסיק את הליך ה"הנשרה" . בארגונים למען בעלי החיים, מברכים על ההחלטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר