אחוז החרדים העובדים זינק בעשור האחרון

אחוז החרדים שמצטרפים לשוק העבודה גדל בעשור האחרון בשיעור של כ-28%. ראובן גל שעומד מאחורי המחקר, קורא לתמרץ עסקים שיקבלו חרדים לעבודה אצלם: לפי הממצאים לומדים שניתן לחולל שינוי גדול בשוק העבודה הישראלי בקרב החרדים. (כלכלה, בארץ)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בעשור האחרון, זינק מספרם של החרדים הנכנסים לשוק העבודה בכ-28%: כך לפי תוצאות סקר שביצע מכון "שמואל נאמן" ופורסם היום (ראשון) ב'כלכליסט'

לפי הבדיקה, שיעור החרדים (גברים) העובדים בגילאי ה-25 - 54 זינק ב-28% בעשור האחרון. כיום עומד שיעורם של הגברים החרדים שהצטרפו לשוק העבודה על כ-46%.

גם נתוני הנשים החרדיות שהצטרפו לשוק העבודה זינק בשנים האחרונות, לפי הנתונים שעולים מהסקר מתברר, כי בעשור האחרון חצה שיעור הנשים החרדיות העובדות את רף ה-50%.

עוד עולה מהסקר, כי הזינוק בתעסוקה במגזר החרדי בעשור האחרון היה בשיעור של כ-14%, ובאוכלוסיה הכללית הוא עלה ב-3% בלבד.

ראובן גל שעמד מאחורי המחקר אמר ל'כלכליסט': כי הממצאים מעודדים "הממצאים מלמדים על כך שניתן לחולל שינוי גדול בשוק העבודה הישראלי בקרב החרדים. עם זאת יש צורך בשימוש בכלים חדשים שיאפשרו להרחיב את מעגל התעסוקה".

לדברי גל, על המדינה לתמרץ עסקים חילוניים שיקלטו עובדים חרדים, הוא ציין את העובדה שכיום על כל 10 חרדים שמוכנים להצטרף לשוק העבודה, יש רק מעסיק חילוני אחד שמוכן לקבל אותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות