יוזמים עבורכם

‏בנק הפועלים משיק את מהלך הבנקאות היוזמת

יגאל ברקת, סמנכ"ל השיווק והפרסום של בנק הפועלים: מטרתנו היא להפוך את בנק הפועלים לבנק שנמצא תמיד צעד אחד לפני הלקוח, מבין את הצורך שלו, מציע פתרון ומלווה אותו בהחלטה (כלכלה)

כב
מקודם |
סניף בנק הפועלים (צילום: אביב גוטליב)

בנק הפועלים יוצא במהלך אסטרטגי חדש תחת הכותרת הבנקאות היוזמת, במסגרתו משנה הבנק את האסטרטגיה השיווקית שלו: הבנק לא ממתין שהלקוח יפנה אליו, אלא יוזם עבורו. מדובר בשינוי תפיסתי רחב היקף, שמטרתו להנגיש וליזום ללקוחות כלים, מידע ותובנות שמקדימים את הצרכים הפיננסיים שלהם ומסייעים להם לקבל החלטות פיננסיות באופן חכם, פשוט ונכון יותר.

האסטרטגיה השיווקית של הבנקאות היוזמת מתכתבת עם מהפכת השירות שמתרחשת בשנים האחרונות בארגונים המובילים בעולם - שירות שכבר לא ממתין לפנייה מהלקוח, אלא מקדים אותו. בדומה לחברות מובילות רבות שיודעות לצפות את הצורך הבא של הלקוח שלהן, כמו אמזון שמציעה סדרות ומוצרים עוד לפני שהצרכן מחפש, וכמו Waze ששואל את הנהג אם הוא בדרך הביתה עוד לפני שהקליד כתובת - כך גם בנק הפועלים שואף להקדים את צרכי הלקוח ולהציע לו ערך, תובנות וכלים ביוזמתו – על מנת לייצר בנקאות מהפכנית שבה הסטנדרט החדש הוא יוזמה.

האסטרטגיה השיווקית החדשה גובשה לאחר תהליך ארוך ומקיף שבבסיסו מחקרי שוק, ראיונות עומק וקבוצות מיקוד עם לקוחות - מהם עלה באופן ברור צורך מרכזי: הלקוחות מצפים מהבנק שלהם ליזום עבורם. הם רוצים שהבנק ישתמש בידע ובכלים שעומדים לרשותו כדי לספק להם תובנות, התראות, המלצות ומהלכים אקטיביים, שיסייעו להם להתנהל כלכלית נכון יותר ובכך להפוך את הידע שברשותו ליתרון משמעותי שמניע את הלקוחות קדימה.

במסגרת המהלך, הבנק משיק את דן - העוזר הפיננסי המחודש באפליקציית ניהול החשבון של הבנק, שנועד לסייע להתנהלות הכלכלית של הלקוחות כך שתהיה מדויקת, פשוטה וחכמה יותר. זהו מהלך ראשון מתוך מספר מהלכים נוספים שיובאו בהמשך. דן לא ימתין לפנייה מצד הלקוח, הוא ייזום עבורו תובנות, יכווין לפעולה ויתריע על חריגות. הוא יזהה חיובים כפולים, יעדכן על עלייה במחירי מנויים של הלקוח, יציע דרכים לחיסכון כמו התאמת מועד חיוב כרטיס האשראי למשכורת, יודיע אם נצברה יתרה גבוהה בעו"ש ושכדאי לבחון אפשרות להשקיע במוצרים מסוימים, וילווה את הלקוח במעקב אישי אחר יעדים פיננסיים שהלקוח עצמו מגדיר. דן פועל תוך כדי למידה מתמשכת ודינאמית, שואב תובנות מדפוסי ההתנהלות היומיומיים של הלקוח ומתרגם אותן להצעות ערך ממוקדות ואפקטיביות, במטרה לסייע ללקוח להתנהל טוב יותר.

המהלך מלווה בהשקת שפה תקשורתית חדשה, מרעננת וחכמה במטרה לפנות אל לקוחות הבנק בגובה העיניים, בשפה נגישה, מפתיעה ויצירתית.

יגאל ברקת, סמנכ"ל השיווק והפרסום של בנק הפועלים: "העולם הפיננסי ועולמות השירות ככלל, משתנים במהירות, והלקוחות מצפים מהבנק שלהם ליותר. לא רק לשירות מהיר ומקצועי כשהלקוח פונה אליו, אלא לשירות יוזם, שמבין את הצרכים של הלקוח, רואה כיצד ניתן לסייע לו ברמה היומיומית ונותן לו ערך מוסף באופן פרואקטיבי ולתחושה שמישהו דואג לו וחושב עליו ללא הפסקה. מהלך הבנקאות היוזמת הוא מהלך אסטרטגי עמוק עם חזון ארוך טווח שיבוא לידי ביטוי בכל נקודת מגע עם הלקוח, החל מהאינטראקציות האנושיות בסניפים, דרך השירות הטלפוני ועד לעולם הדיגיטלי".

עוד הוסיף כי, "זו גישה שמבקשת לשנות את כללי המשחק ולעבור מבנק שמגיב - לבנק שיוזם. מטרתנו היא להפוך את בנק הפועלים לבנק שנמצא תמיד צעד אחד לפני הלקוח, מבין את הצורך שלו, מציע פתרון ומלווה אותו בהחלטה. זה שינוי של תפיסה, תרבות, שירות ושל סטנדרט הבנקאות בישראל. אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהודות למשרד הפרסום גיתם שמוביל איתנו את המהלך במקצועיות ומסירות רבה ולעובדי הבנק הרבים והמסורים שליוו וילוו את המהלך בכל האספקטים שלו".

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

אולי גם יעניין אותך:

עוד בכלכלה בארץ: