הרב אורי זוהר מצטרף לכנס נוער בסיכוי :

"הכנס הזה חשוב מאוד, כולנו צריכים להתגייס אליו זו מצוות הדור"

לא רק אחדות, אלא אף מעבר. התגייסות כלל מערכתית למען נוער בסיכוי. זו התחושה שמלווה בימים האחרונים את ההכנות לכנס נוער בסיכוי שתתקיים בע"ה ביום רביעי 28.11.2018 כ' כסלו במלון קראון פלזה ירושלים (נוער בסיכון, שיווקי)

(צילום: MILNER MOSHE)

אל מוקד הרישום של הכנס מגיעות פניות מכל רחבי הארץ. כל יום נוספים עוד ועוד קבוצות ואנשי מקצוע אשר רואים בכנס הזדמנות לשיפור המצב.

הכנסו לאתר הכנס

הצטרפותו של הרב אורי זוהר מחדדת את אחד המסרים החשובים של הכנס :

אנו חייבים להתייחס לנושא ברגישות יתרה על מנת לשמר את בני הנוער בדרך התורה, במסגרות המתאימות בהנחייתם והכוונתם של גדולי הדור, על אף שמדובר בתהליכים מקצועיים ובדרכי טיפול בהם מעורבים גופים רבים כמו משרדי ממשלה.

חשוב לציין כי הרב שלמה ריין מרבני לב שומע ואחד ממנהלי ענף מרכז את הנושא הרוחני וההכוונה של גדולי הדור בכנס.

לרגל הכנס יושק לראשונה אוגדן מקצועי בשם "ספר נוער בסיכוי" אשר מרכז את כל המידע המקצועי בתחום החל ממוסדות, ארגונים, מסגרות חינוך ועד לרשימה ארצית של יועצים ומטפלים.

הספר הוא כלי מקצועי וחובה לכל אנשי חינוך ולכל העוסקים בתחום. הוא יחולק לכל באי הכנס ויופץ במהדורה דיגטלית לכלל מערכת החינוך החרדי ואנשי המקצוע. הספר הוא בעריכת ארגון ענף.

גופים גדולים מצטרפים לכנס כמו קרן משפחת קירש אשר מפעילה במגזר החרדי את פרוייקט "דרך נתן" התומך מזה מספר שנים במוסדות רבים בתחום. קרן קירש התגייסה לכנס במטרה להגדיל את התמיכה והפעילות. הרב יוסי סברדלוב מנהל פרויקט "דרך נתן" מטעם קרן קירש למגזר החרדי בישראל והרב אליעזר בלוך מלווה ויועץ הפרויקט יקחו חלק פעיל בכנס ומקווים לפגוש את מנהלי המוסדות והארגונים במטרה לייצר שיתופי פעולה נוספים בשטח .

ברשויות המקומיות רואים בכנס ברכה גדולה. הרב אברהם בצלאל חבר הנהלת העיר ירושלים ומחזיק תיק קידום נוער וספורט חרדי לא הספיק לנוח מהבחירות וכבר מצטרף לכנס יחד עם כל הצוות המקצועי שלו באמירה ברורה: "כאיש ציבור אני רואה בבני הנוער את העתיד שלנו, זה נוער נפלא שחובתינו כנבחרי ציבור לדאוג להם למיטב הסיכויים להצלחה".

גם משלחות של אנשי מקצוע מבני ברק, רחובות, ביתר, פתח תקווה הבטיחו את השתתפותם.

הרב אורי זוהר

החיבור של הרב אורי זוהר לכנס הוא לא הפתעה, "זהו דבר טבעי" אומרים בסביבתו אבל ההפתעה היא עוצמת ההתגייסות והרצון העז של הרב אורי זוהר להשפיע במקום הנכון ובזמן הנכון.

לקראת הכנס הרב אורי זוהר יוצא במאמר מיוחד עם מסר ברור למחנכים, אנשי מקצוע ובעיקר להורים.כל אחד במקורו הוא טוב גמור, נשמה טהורה. זה העיקר וזה המהות, וגם אם יש הרבה לכלוך ואבק דרכים מבחוץ, אין בכוחו לגרוע ולהפחית מהיהלום המנצנץ שנמצא שם בתוכנו. כאשר משנים את הפוקוס, ומנסים לראות מעבר ללכלוך החיצוני, לחפש אחר הנקודות הטובות, שהן האמיתיות והמהותיות בנו.

גם בילדים שלנו קיים כזה ניצוץ. אפילו שלפעמים הוא באמת מכוסה בהרבה קליפות. הניצוץ האלקי העמוק החבוי הזה מתואר בזהר הקדוש בכמה וכמה מקומות כ"בת מלך" (הביטוי הזה נלקח בעיקר מהפסוקים בתהילים מ"ה י"ד: כָּל כְּבוּדָּה בַת מֶלֶךְ פְּנִימָה מִמִּשְׁבְּצוֹת זָהָב לְבוּשָׁהּ). בת המלך הזאת היא הניצוץ האחרון והעמוק ביותר בתוך החושך שעל פני תהום קליפות. והזהר אומר, שמשה רבינו עליו השלום נכשל בהגעה אל "בת המלך" בנסיון הסלע. ושרק בסוף הימים היא תצא לחירות מן הסלע הסוגר עליה. הזוהר גם אומר איך עושים את זה: דאיהי בת

קול ולא תליא בה אלא דיבורא ופיוסא (וכן) אבל סלע דילי איהי ברתא דמלכה בגינה איתמר "וְדִבַּרְתֶּם אֶל הַסֶּלַע לְעֵינֵיהֶם, וְנָתַן מֵימָיו", בדיבור ופיוס כברתא דמלכא", עכ:ל. כנ"ל, בת המלך היא היא שכינתו יתברך השוכנת בקרב שורש נשמתם של בני הדורות האחרונים, ואם נזכה להתחבר אל שורש נשמתם זה ב"דיבור ופיוס" או אז נזכה במצוה הגדולה מכולם, ולקרב את האנושות אל יוצרה.

כתוב כאן חידוש גדול. שיש בילדים הללו נקודה טובה. תמיד. וצריך להיות מודעים לזה. ולהבין שרק דרך פיוס ניתן להוציא את הניצוץ הקדוש שבנשמתם. זה אומר לחפש חיזוקים חיוביים, חוויות רוחניות, יחד עם הרבה אהבה (ואוכל ביתי טוב), ומתוך הבנה שזה מה שיתן לו את הכח לרצות להתגבר על היצר החזק שאיתו הם מתמודדים, ולקום בבוקר עם תקוה.

החיפושים של הנערים האלה באמת גורמים להרבה כאב בדרך. אדישות וזלזול בתפילה או בלימוד מצידם, פוגעים בהורים באופן אישי. לאף אחד אין נוסחת פלאים איך להתנהג בכל מצב ובכל נסיון. איך כן למצוא גבולות לחיים משותפים בבית.

ובינתיים? יש פסוק בתהילים שאומר: "הַרְפּוּ וּדְעוּ כִּי אָנֹכִי אלֹקִים" (תהילים מ"ו י"א). זה סוג עבודה אחר לגמרי מהעבודה הרגילה, המעשית, ההישגית שאנו מורגלים בה, עבודה של ששת ימי המעשה, אנו רצים והם רצים, עבודה של ריצה. פה יש עבודה אחרת, של שביתה. הרפו ודעו. הדרך לדעת כוללת גם הרפיה. להרפות ולחכות.

יש המון סיפורים של ישועות שהגיעו מכיוון לא צפוי. הכי לא צפוי. פתאום צץ איזה חבר, איזה שיעור, איזה בוס, איזה הארה, והאסימון נופל. אסור לאבד תקוה, אסור להתיאש. ובטח שלא לשדר לנער את התסכול והאכזבה (שמבוסס על ציפיות דמיוניות שיש לנו ממנו, ציפיות שלא רואות את הילד, בחוויה שלו). רק כאשר מפסיקים להילחם, מתחילים לקבל, להכיל, להיות חברים של הנער, רק אז יש יש סיכוי לשינוי. לא תמיד מאיתנו. כאשר הנער לא מרגיש צורך להתריס ולהילחם אלא מקבל אותנו כחברים, אז השותף השלישי יכול לשלוח שליחים, שיצליחו לעשות שינוי.

צריך להתפלל על זה. באמת. ולהבין שלא הכל פה תלוי בנו, יש שותף שלישי, ברוך השם, זה המקום שבו אנו נאלצים לפנות לו את הבמה, ולחכות לרגע שהאסימון ירד.

נלקח מתוך הספר "אבות על בנים" של הרב אורי זוהר ויצא לאור על ידי ארגון "מענה", 02-8080300

כנס נוער בסיכוי, חידושים מקצועים :

אחד השותפים של הכנס הינו הרב יוסף רפאלי בעלי סוכנות הביטוח "רפאלי ביטוחים" אשר מביא בשורה ליועצים ומטפלים : ביטוח אחריות מקצועי לעולם הטיפול. "תחום טיפול בבני הנוער שלנו מאוד קרוב לליבי כמו כולם אני פוגש את הסוגייה בכל מקום. אני שמח לתרום את חלקי במהלך המבורך של כנס נוער בסיכוי ולאפשר למטפלים ואנשי מקצוע לעבוד בצורה מקצועית ובטוחה".

בנוסף הרב רפאלי מזכיר לכל העצמאים בתחום טיפול בבני מוער את חובת פנסיה לעצמאים אשר נכנסה בתוקף ב 1.1.2019 ומציע גם בתחום זה שרות מקצועי.

פנימיות בתים חמים, ומרכזי חרום זה גם סיכוי !

הרב אלישיב נפחא אשר הקים את קורת הגג לנוער חרדי "מבשר טוב" לפני כ-6 שנים מרכז בכנס פאנל מרתק ומיוחד של מסגרות החוץ ביתיות, משפחתונים, פנימיתית, בתים חמים ומרכזי חרום.

הפאנל יתן הזדמנות לכל מנהל מסגרת להציג את מסגרתו על ייחודיותיה, מורכבות המשימות והאתגרים העומדים לפתחה, מענים ייחודיים הניתנים אצלם, וכמו כן יתן הזדמנות לסיעור מוחות וחשיבה משותפת על שלל נושאים העומדים על הפרק יחד עם נציגי משרדי ממשלה וגופים רבים העוסקים בתחום מיוחד זה.

"מבשר טוב" בהנהלת הרב נפחא הוא מקלט חירומי הפועל 365 יום בשנה, 24 שעות ביממה, ערוך ומוכן לקלוט כל נער חרדי באשר הוא, אשר זקוק לקורת גג פשוטו כמשמעו, מכל מיני סיבות מורכבות וקשות.

"מבשר טוב" שייך לרשת המענים שע"י עמותת "אותות", מפוקח וממומן ע"י רשות חסות הנוער במשרד הרווחה.

לפני כחצי שנה הקמנו במסגרת העמותה את קורת הגג המקבילה לבנות "איילת השחר". גם היא משמשת כמקלט חירומי לבנות.

בנוסף הרב נפחא הינו חבר בוועדת הרבנים לענייני רווחה.

יעוץ וטיפול מקצועי לתת סיכוי לסיוכי !

אגודת היועצים והמטפלים במשפחה בישראל הוקמה במטרה לתת מענה לחברה החרדית בכל רחבי הארץ בתחומי הפרט, הנישואין והמשפחה. באגודה כ-400 חברים בעלי הכשרה מקצועית וניסיון רב המנהלים אורח חיים תורני ומייצגים זרמים מגוונים בחברה החרדית. באגודה קיימים חמישה מרכזי טיפול: טיפול זוגי ומשפחתי, הנחיית הורים וטיפול בילדים ונוער, טיפול נפשי, טיפול בפגיעות במשפחה ומחוצה לה וטיפול והכוונה בחיי אישות.

בנוסף לכך, האגודה מפעילה מוקד טלפוני שמספרו *2837 הפועל 24 שעות ביממה , המאוייש על ידי אנשי מקצוע המעניקים סיוע בשעת משבר. במהלך השנה החולפת המוקד קיבל למעלה מ-6000 פניות וערך פיקוח, מעקב ובקרה על התיקים שנפתחו והועברו להמשך תהליך טיפולי.

מעבר למענים האגודה מובילה בחברה החרדית את נושא המניעה במתן כלים לחיזוק החוסן של בני הנוער וההורים כאחד. האגודה מאמינה כי מיצוב ההורים במרכז, יסייע באופן משמעותי בהתמודדות עם בני הנוער ועל כן בחרה למקם את עצמה בכנס 'נוער בסיכוי' במושב העוסק בנושא: מיצוב ההורים כעוגן המרכזי לצמצום תופעת הנוער הנושר הן בחלק המניעתי והן בחלק התגובתי. במהלך המושב נדון בחשיבות שילוב ההורים בתכנית הטיפול של המוסד/ ישיבה כנדבך מרכזי בהצלחת הטיפול בנער/ה, בדמותו של האב בחיי הנער/ת, ובמתן כלים לקבלה והכלת המציאות החדשה בשילוב סיפור אישי מרתק.

כנס נוער בסיכוי חושף עוד ועוד יוזמות וארגונים

הרב יחאיל אשר קסל

כפר זוהרים זכה בשנים האחרונות לניהולו הרוחני של הרב יחיאל אשר קסל. כיום הרב קסל הוא אחת הדמויות הבולטות בתחום טיפול בבני הנוער. הרב קסל מוביל קו ברור מאוד בתחום. ההבנה כי בעיית נוער הנושר הוא נושא רגשי ולא דתי הביאה את הרב קסל לשיטה וכיוון מיוחדים משלו. הרב קסל שאב את הכוחות והידע לטיפול בבני נוער מכח תפקידו כמשגיח בישיבות "בית אחיעזר" באשקלון, "באר התורה" בטלזסטון וישיבת שדרות החדשה מיסודו של הרב יששכר מאיר ובנוסף להן בשנתיים האחרונות מכהן כרב בכפר הנוער זוהרים ובישיבת "דרכי איש" ביד בנימין. תפיסת העולם שלו שמה את הנער במרכז מתוך הבנה עמוקה מהי ההשפעה הרגשית על הנפש של בני הנוער שלנו . בכנס הרב קסל ישא דברים במהלך הפאנל המרכזי ויהיה שותף פעיל בשולחנות העגולים.

אם הבנים

את נושא הילדים למשפחות חד הוריות מביא לכנס הארגון המוביל בתחום "אם הבנים" . אם הבנים הוקם לפני כ-18 שנים ע"י הגב' מלכה ירום וחרט על דגלו את רווחתם של אמהות גרושות וילדיהן. לכולם ברור שהנפגעים הישירים בתהליך הגירושין הם הילדים אשר סופגים טלטלה רגשית , פסיכולוגית ולפעמים גם בריאותית. באם הבנים פיתחו שיטה ודרכי טיפול המבטיחים שיפור ניכר במצב הילדים למשפחות חד הוריות. מנכ"ל אם הבנים הרב ישראל הנאו בחר להיות שותף לכנס נוער בסיכוי מתוך רצון להשפיע בקרב מקבלי ההחלטות ומשרדי הממשלה, לחייב אותם ביצירת תוכניות מיוחדות עבור הילדים, להקצות לנושא משאבים ובעיקר לעשות כל מאמץ כדי שהנשמות הטהטורות תשארנה מחוברות לדרך התורה והמצוות.

כנס נוער בסיכוי הופך היום להיות יוזמה חברתית משמעותית כאשר כל הגורמים רואים במיתוג נוער בסיכוי גוף משמעותי הפועל בעוצמה ונטול אינטרסים אך עם מטרות ברורות : להחזיר את הבנים הביתה, לפתח מנגנונים של מניעת נשירה, לתת מענה מקצועי במידת הצורך ולמגר את התופעה.

הכנס מתקיים בתאריך 28.11.2018 כ' כסלו תשע"ט במלון קראון פלזה ירושלים.

לפרטים- מוקד הכנס 02-9410100

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר