הרגע הכי חשוב

הורים טובים? כך תרדימו את הילדים שלכם

האם כדאי לספר לילדים סיפור לפני השינה, וכיצד אפשר להעביר מסרים בצורה שלא תעורר התנגדות? אם תדעו לנצל את הרגעים האלו הילדים שלהם יזכרו אותם לנצח (משפחה)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בואו נעשה ניסוי: האם תצליחו להיזכר ברגע אחד מתקופת הילדות שבו אחד ההורים יושבים על יד המיטה שלכם? מסתבר שלכולנו יש לא מעט רגעי דמדומים שלפני השינה שאותם אנחנו זוכרים הרבה יותר טוב מרגעי הערות שלנו.

ברגעים שלפני השינה ההיגיון שלנו קצת מפנה את מקומו לעולם הרגש, ואנחנו הרבה יותר מכוונים לעולם הרגש. ונכון - גם עולם הדמיון מתפרץ ולא מעט ילדים מפחדים בלילה גם אם תשאירו מנורת לילה חזקה שתאיר להם את כל החפצים שסביבם.

אז האם אתם משכיבים את הילדים שלכם עם שיר וסיפור? האם אתם מתעניינים איך עבר עליהם היום ונותנים להם לבטא את רגשותיהם בחופשיות? לפעמים אפשר סיפור קצר לפני השנה להעביר מסרים שלעולם לא תוכלו במשך היום.

אם הילדים שלכם קטנים דים, תוכלו לקחת מסר שחשוב לכם להעביר לילדים, ולהעביר אותו באמצעות סיפור זהה על משפחה של קופים, ברווזים, או כל חיה אחרת שעולה לכם לראש. המסר יועבר, הילדים שלכם יישארו פעורי פה, ולרוב - גם יירדמו בקלות, בשלווה ועם חיוך רחב על הפנים.

כשהם יגדלו - לא בטוח שהם יזכרו את הטיולים היקרים והמושקעים, לא בטוח שהם יזכרו את הבגדים היקרים שרכשתם להם - אבל את הסיפורים שסיפרתם להם לפני השינה או את השירים ששרתם להם לפני שהם נרדמו - הם יזכרו לנצח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר