המשקל לא קובע

עולים על משקל בשביל לבדוק אם השמנתם - ובכן, זו טעות

כיצד אתם בודקים אם השמנתם - עולים על המשקל? ממש לא מדויק! המטרה שלכם היא לא להוריד קלוריות אלא להפוך אותם למסת שריר • אז איך נבדקים בצורה נכונה? (בריאות)

לאה מילר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מכירים את האנשים שנשקלים כל הזמן? הם שולפים את המשקל לפני הארוחה ואחרי הארוחה, בבוקר ובערב, אולם ההרגל הזה גרוע. ההמלצה שלי לאותם אנשים היא: קחו את המשקל ותנפצו אותו.

בחלק מהמקרים עליית המשקל בגוף מלמדת דווקא על כמות גדולה של נוזלים בגוף, ועל שתייה מוגברת ובריאה. בנוסף, עליה במשקל היא דבר מבורך כשמדברים על מסת שריר - אנחנו רוצים לעלות במשקל.

מסת שריר שוקלת יותר משומן. אנחנו אומנם רוצים להוריד את מסת השומן בגוף, אבל אנחנו בהחלט רוצים להגביר את מסת השרירים - וזה אומר לעלות במשקל. עליה במשקל יכולה לגם להיווצר מגורמים אחרים, ולכן כשתבואו לאימון לא יבדקו לכם דווקא את המשקל אלא בעיקר את ההיקפים. ירידה בהיקפים מלמדת על עליה במסת השריר, משום שמסת השריר מחוטבת יותר ואסופה יותר ממסת השומן שנראית כמו ספוג דלוח.

מה שוקל יותר, קילו נוצות או קילו ברזל? כמובן שהתשובה היא שהמשקל זהה לחלוטין - קילו. אולם היקף הנוצות גדול בהרבה מקילו ברזל. באותה המידה המשקל של אנשים מחוטבים יכול להיות זהה למשקלם של אנשים שלא משקיעים בפעילות ספורטיבית, ולכן המטרה שלכם היא לא בהכרח לשנות את המספר הרשום על גבי המספר - אלא לשנות את מידת הנפח שלכם, ולהיראות כמו קילו ברזל ולא כמו קילו נוצות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר