פאנל הפרשנים באולפן | צפו

גדולי ישראל יכריעו האם לדחות את חוק הגיוס וליברמן מכריז: גיוס מלא, גם לא 'רבע אברך' | אולפן ליל שישי

פאנל אולפן ליל שישי בהגשת ישי כהן מסכם שבוע שבו גדולי ישראל ממשיכים בדיונים לקראת הכרעה האם לדרוש את העברת חוק הגיוס כבר בשבוע הבא | ובינתיים ליברמן מכריז שידרוש חוק מאה אחוז גיוס ללא רבע פטור לאברך | וגם: ההתפרקות של 'כחול לבן' והאם ארדן יכריע את הבחירות? | בפאנל: חנני ברייטקופף, ישראל יוסקוביץ', יוסי סרגובסקי ואבי גרינצייג (אולפן ליל שישי)

צפו בתוכנית המלאה
צפו בתוכנית המלאה

חנני ברייטקופף מעורכי 'כיכר השבת', ישראל יוסקוביץ' עורך חדשות 'משפחה', יוסי סגרובסקי, מגיש כיפות שחורות, ואיש התקשורת אבי גרינצייג התכנסו השבוע באולפן 'ליל שישי' בהגשת לסיכום השבוע.

בין הנושאים המרכזיים שעלו: ההכרעה הצפויה של גדולי ישראל בסוגיית , ההצהרות הקיצוניות של אביגדור ליברמן והמשבר הפוליטי סביב עתיד מפלגת כחול לבן.

השבוע התברר כי גדולי ישראל של ש"ס ו'דגל התורה' צפויים להכריע בימים הקרובים האם לדרוש את העברת חוק הגיוס הנוכחי או לדחות את הסוגיה לכנסת הבאה. ההחלטה צפויה להשפיע באופן מכריע על עתיד הקואליציה ועל גורל תלמידי הישיבות.

ליברמן: מאה אחוז גיוס ללא פטור לאף אברך

יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן הכריז השבוע כי ידרוש חוק של מאה אחוז גיוס ולא יאפשר פטור גם לאברך בודד. העמדה הקיצונית של ליברמן עומדת בניגוד לשותפיו בגוש, שמבקשים לקדם מתווה עם מכסות של לומדי תורה שיקבלו פטור מגיוס.

חברי הפאנל התייחסו לפער בין העמדות בתוך גוש האופוזיציה ולשאלה האם ליברמן יצליח לכפות את עמדתו הקיצונית על שותפיו הפוליטיים. כידוע, בעבר ליברמן כבר הפגין נכונות להתפשר בסוגיית הגיוס, אך הפעם הוא מציג עמדה נוקשה במיוחד.

נטישת כחול לבן: טרופר עוזב וגנץ בהתלבטות

השבוע התברר כי חברי מפלגת 'כחול לבן' ממשיכים לנטוש את המפלגה, כאשר השר לשעבר ח"כ חילי טרופר הודיע על עזיבתו. הפרשנים דנו בשאלה האם יו"ר המפלגה בני גנץ ירוץ עד הסוף לבחירות או יפרוש ברגע האחרון, כפי שעשה בעבר.

מפלגת ארדן: האם תכריע את תוצאות הבחירות?

נושא נוסף שעלה בדיון הוא האפשרות כי מפלגה חדשה בראשות גלעד ארדן תכריע את תוצאות הבחירות הקרובות. הפרשנים ניתחו את הסיכויים של מפלגה כזו למשוך מצביעים מהליכוד ומהמרכז, ואת ההשפעה האפשרית שלה על המפה הפוליטית.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (54%)

לא (46%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

15
הגיע הזמן לרענן את השורות ולהטיס את העסקונה לקיבינימט
אחלה תוכנית
14
אני חושב שמותר ואולי צריכים להתפלל ולבקש מהקב"ה שההגנה שהתורה מגין על עם ישראל תמיד ובפרט עכשיו בשעת סכנה לא יגן על אלו שיוצאים נגד התורה ולומדיה כמו ליברמן וחבריו
כהן
צריך תפילות אנשים לא מודעים למצב
רמי
וצריכים להתחיל להתפלל ולדבר להשם יותר, ופחות להיות עסוק בתחבולות והשתדלויות שונות רק לבקש מהש"ית שיאיר עינינו מה הקב"ה רוצה מאתנו ויראה לנו מה והאיך לתקן מה שמצופה מאתנו כדי שכל הרשעה כולה כעשן תכלה
כהן
13
אני לא בחרתי שס בגלל אריה דרעי או אלי ישי בחרתי כי הרב עובדיה יוסף וגדולי ישראל אמרו.לכן אין לי אכזבה מכלום .גם לדעתי גם אם היו מחוקקים את החוק בתחילת הקדנציה הוא היה נפסל.לפחות קיבלנו משהו בארבע שנים.
גל
12
לא מבין מה הבעיה ערבים פטורים אני מחליף שם מוחמד וזהו פטור
אלי
11
ישי קבל את הביקורת הבונה שלי: הפאנל חייב להיות פחות ישנוני. היחידי שיכול לשנות את זה-זה המגיש, המגיש חייב להיות פחות מונוטוני וגם יותר ברור מתי עוברים שלב, לדוגמא ״עכשיו לנושא הבא שלנו״ כדי שהצופה יחלק במוח שלו את התכנית ולא יגיע לעייפות
איש תקשורת
10
ללכת עם הסמאל זה לתת פרס לשטן! זה נכון שנתניהו גם בעייתי לחרדים אבל רחוק מאד מהשבט הלבן, ולא לשכח שזה לא רק נתניהו זה הגוש האמוני הקרוב אלינו, ולא הסמאל שרחוק מאתנו מרחק שלא ניתן לחיבור,
איש לא מתלהב מתקשורת
מה זה משנה עם מי הולכים, השמאל שולט תמיד, או על ידי הממשלה או על ידי הבג"ץ
צבי
דווקא בגלל מה שאתה אומר אסור להפקיר את הזירה אם נשב בבית אנחנו נותנים לשמאל לשלוט גם בממשלה וגם בבג"ץ ב-100% כשאנחנו חזקים בקלפי אנחנו לפחות שמים להם ברקסים ממנים שופטים שמרנים ונלחמים על הזהות היהודית
דן
9
חחחחח עוד פעם מרדימים אותנו עם קשקושים על החוק דיייייי חל עם המריחות הציבור בקלפי יהיה חכם ולא יצביע לאף אחד
בני
נמשיך לשמוע בקול גדולי ישראל
לא נלך שולל אחרי רעיונות הסמאל
כולנו מתוסכלים מהמריחות אבל לשבת בבית זה להגיש לליברמן את המפתחות של המדינה על מגש של כסף אתה לא מעניש את דרעי או גפני אתה מעניש את הילד שלך בתלמוד תורה ואת האברך בכולל
עוזיה
אברך יקר קל לצעוק אידיאולוגיה מהצד אבל כשצריך לדאוג ללחם ולישיבות רק הנציגים שלנו נלחמים בחזית הפלג אולי מציע רעש אבל גדולי ישראל מציעים אחריות וציות לדעת תורה שעומדת במבחן המציאות אל תפקיר את הבית בגלל סיסמאות ריקות ביום פקודה כולנו חייבים להיות מאוחדים
תגובה לאברך בן תורה
8
נהנה מיוסקוביץ מדבר לעניין
שיבי
7
הפיתרון היחיד של הציבור הוא לא לצאת להצביע ואז כשהתפקיד של הבנים של גפני ודרעי ואשתו של פינדרוס יהיה בסכנה הם יבינו מה עובר עלינו
שלומי
אגודת ישראל לא פעלה כלום בשנים האחרונים, ומוטב שנפרד לגמרי מהשלטון
חיים
הנה עוד אחד שנהיה לי סאטמר פתאום מה זה להיפרד מהשלטון? אתה מתכוון גם להיפרד מהקצבת ילדים? מהסבסוד של המעונות? מהכבישים?קל לדבר באוויר אבל כשמגיע הצ'ק מהמדינה כולם יודעים לקחת אם לא נהיה בשלטון ליברמן יאכל אותנו בלי מלח תתעורר על החיים שלך
יגאל
אחי אתה מתבלבל להצביע זה לא בשביל הג'ובים של דרעי או גפני להצביע זה ועשית ככל אשר יורוך אם גדולי ישראל אומרים לצאת אנחנו יוצאים לשבת בבית זה לתת יד לליברמן וללפיד למחוק את עולם התורה אל תיתן ליצר הרע לעבוד עליך דרך התסכול
מאיר
6
זה מרגיש שיוסי סרגובסקי לא קיבל מספיק את הבמה בפאנל הזה, וחבל. יש לו הרבה מה לומר בנושא כמו שאנחנו רואים בכיפות שחורות.
נתי

אולי גם יעניין אותך:

עוד באולפן ליל שישי: