משפחת רינדנאו לציבור: שלמה היה חייל בודד, בואו להלוויה

משפחתו של החייל שלמה רינדנאו ז"ל שנהרג אתמול בבוקר ליד מוצב החרמון מפיצוץ רימון רסס, פונה לציבור ומבקשת להגיע למסע ההלוויה שלו שיתקיים היום בשעה 16:00 בנצר חזני (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שלמה רינדנאו ז"ל, משמאל (באדיבות המשפחה; וידאו: מתוך ynet)

משפחתו של החייל שלמה רינדנאו שנהרג אתמול בבוקר מתאונת הרימון קוראת לציבור להגיע להשתתף בהלווייתו היום בשעה 16:00 בבית העלמין המשותף ליישובים נצר חזני ויסודות.

"שלמה היה חייל בודד שנתן את כל כולו למדינת ישראל. אני פונה לציבור שיבואו כמה שיותר אנשים לבית העלמין לחלוק לו כבוד אחרון", אמר ל-ynet אחיו, ג'ף רינדנאו.

הוריו, מרדכי ומינדי, נחתו הבוקר בישראל כדי להשתתף במסע הלוויה של בנם. ראש המועצה האזורית נחל שורק, אלי אסקוזיזו, נעתר לבקשת ההורים השכולים ואישר לשמור להם שתי חלקות קבר לצד בנם שלא ייקבר בחלקה צבאית.

שלמה, בן 20, עלה לארץ לפני כשנתיים מניו ג'רזי בארצות הברית ליישוב נצר חזני. הוא הותיר אחריו זוג הורים ותשעה אחים ואחיות, שחמישה מהם עלו לארץ גם כן כדי להתגייס ושירתו כלוחמים בצבא. "שלמה היה בחור יפה תואר עם חיוך ביישני שתמיד היה על פניו", סיפרו ביישוב. "הוא התנדב בטיפול וגידול כלבים בתפוח שבשומרון לפני שהתגייס".

היום התקיימה גם הלווייתו של החייל השני שנהרג בתקרית, חוסאם טאפש מבית ג'אן. אלפים הגיעו למסע ההלוויה, בהם מאות חיילים ושוטרים. "איבדנו את היקר שלנו. נמשיך לזכור אותך, תישאר בתוך לבנו", אמרו בני משפחתו. עבדאללה, אביו של חוסאם, אמר: "זה הרגע הכי קשה שעברנו בחיינו. לא צפינו שנאבד את בננו המהמם. למרות כל הקשיים ומצבנו הנפשי הלא פשוט, נעשה הכל כדי להתמודד עם האסון".

מתחקיר ראשוני של צה"ל על התאונה הטרגית עולה כי סמוך לשעה 7:10 בבוקר הגיע ג'יפ הסיור הממוגן ממשימות פתיחת ציר שגרתית בגבול עם סוריה, לקרבת המוצב שאותו חוצה כל מבקר במרגלות החרמון. טפאש שנהג ברכב והחיילים שאתו ניהלו שיחה. בשלב מסוים, כשהג'יפ עצר צמוד למוצב, טפאש יצא ממנו, אחז רימון רסס בידו וצעד לכיוון דלת המפקד. הוא הקיף את חזית הג'יפ. כאשר דלת המפקד נפתחה, טפאש חזר לאחור ואז התפוצץ הרימון.

בזרוע היבשה ובפיקוד הצפון הוקם צוות בדיקה מיוחד בראשותו של מפקד חטיבה 3, אלוף משנה יואב ירום, לחקור את נסיבות התקרית. תחילה עלה חשש שמדובר בהפעלת מטען חבלה בנסיבות חבלניות, אך לאחר סריקות ובדיקות שנערכו נשלל כיוון זה. בצה"ל מנסים לתשאל את שני החיילים שהיו בחלק האחורי של הג'יפ ונפצעו קל, ובמקביל בודקים את הרקע של הנהג. כמו כן, נבדק מדוע החזיק הנהג ברשותו רימון בניגוד לפקודות ולמקובל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר