סערה בירושלים | פרסום ראשון

לפיד יערוך כינוס בבית וגן - צמוד לישיבות, החרדים זועמים

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד מעורר סערה בעקבות כינוס שיערוך בשכונת בית וגן החרדית - צמוד להיכלי הישיבות. הנציגים החרדים ל"כיכר השבת": "מוטב שימנע את הפרובוקציה" | פרסום ראשון (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
פרובוקציה שתגרור מהומה? יאיר לפיד (צילום: ארכיון ופלאש 90)

פרסום ראשון: יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד ממשיך בימים אלו במסע הבחירות, שנמשך מאז הבחירות האחרונות, ומסייר ברחבי הארץ, מקיים מפגשים וחוגי בית. בעוד שבועיים הוא צפוי לקיים כנס גדול בירושלים, אך המיקום של הכנס - בשכונת בית וגן - מעורר זעם בקרב הנציגים החרדים שקוראים לו להעביר את הכנס לשכונה חילונית.

את הכנס יקיים יאיר לפיד בבית הארחה בית וגן, האולם בו בדרך כלל נערכים כנסים של הציבור החרדי. המיקום, בעין חרדית, בעייתי בשל העובדה כי הוא נמצא בשכונה חרדית וצמוד להיכלי הישיבות.

ב'יש עתיד' אומרים כי המיקום לא נבחר במכוון בגלל שהוא צמוד לישיבות. לדבריהם, "כל מי שבא ברוך הבא", וכי לא הייתה כאן יד מכוונת לבחור את המיקום דווקא בבית הארחה בית וגן, אך מנגד חברי מועצת העיר החרדים קוראים ללפיד להעביר את הכנס לשכונה חילונית ולמנוע פרובוקציות בלב השכונה החרדית.

סגן ומ"מ ראש העיר יצחק פינדרוס התייחס לסערה בשיחה עם "כיכר השבת" ואמר: "זה כמו שיריב אופנהיימר יעשה כנס בחירות ביצהר ויגיד 'אני לא נגדכם אלא רוצה לפנות אתכם'. זה בדיוק מה שלפיד עושה".

"זה ברור לו שהוא לא יקבל קולות בציבור החרדי דרך הכנסים האלו", אומר פינדרוס. "הוא עושה את זה בכדי לא להיות אנטי דתי כי הציבור הישראלי הוא לא אנטי דתי. זה לא יעזור לו וזה לא יוריד את השנאה, המסכה לא תעזור לו".

בלב השכונה החרדית. בית הארחה בית וגן (מתוך גוגל מפות)

יו"ר סיעת 'דגל התורה' בעיריית ירושלים, אליעזר ראוכברגר, קרא ליאיר לפיד לבטל את הכנס בבית וגן. בשיחה עם "כיכר השבת" אומר ראוכברגר: "יאיר לפיד ויש עתיד הם מוקצה מחמת מיאוס בציבור החרדי. אין לו מה לחפש בשכונה חרדית, אין לו מה לחפש בציבור החרדי, אני לא מבין מה הוא מחפש בשכונה חרדית ובאזור חרדי, שילך לו לציבור שמתאים לו, לאזורים שמתאימים לו, שקונים את הבלוף הגדול הזה שנקרא יש עתיד ויאיר לפיד".

חבר מועצת העיר ירושלים אברהם בצלאל (ש"ס) אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "מוטב שיאיר לפיד ימנע את הפרובוקציה ויעביר את הכנס לשכונה אחרת שמתאימה לציבור שלו. שכונת בית וגן היא שכונה חרדית שבה נמצאות הישיבות הקדושות, ואין לו מה לחפש בה".

חבר המועצה ומחזיק תיק מורשת מזרח פיני עזרא (ש"ס) אמר ל"כיכר השבת" כי "מצפים מיאיר לפיד שיגלה רגישות כלפי התושבים החרדים. האיזון בין האוכלוסיות בירושלים גם ככה עדין ושביר".

לדבריו: "לא חסר מקומות שהוא יכול לקיים את הכנס והוא לא צריך לקיימו בשכונה חרדית מובהקת".

חבר המועצה יוחנן וייצמן (אגודת ישראל) הצטרף לקריאה ואמר ל"כיכר השבת" כי "מוטב שלפיד יחשוב שעה קודם ויעביר את הכנס לשכונה אחרת, בשביל מה לחפש סתם מהומה בשכונה חרדית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר