אחרי עשור

מתכנן הפיגוע בבית חב"ד מומבאי נעצר שוב

חאפיז מוחמד סעיד, נעצר בפקיסטן, עשור אחרי שתכנן את סדרת פיגועי הטרור במומבאי, כולל בבית חב"ד המקומי. בעבר נעצר כמה פעמים אך שוחרר לאחר דיונים משפטיים (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
בית חב"ד במומבאי (צילום ארכיון, באדיבות COL)

הרשויות בפקיסטן הודיעו על מעצרו של חאפיז מוחמד סעיד, מי שעמד בראש ארגון הטרור שביצע את סדרת פיגועי הטרור במומבאי לפני כעשור, בהם בבית חב"ד המקומי.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ צייץ על כך בחשבון הטוויטר שלו: "לאחר עשור של חיפושים, מי שמכונה 'המוח' מאחורי מתקפת הטרור במומבאי נעצר בפקיסטן. בשנתיים האחרונות הופעל לחץ רב למצוא אותו".

יצוין כי המעצר בוצע ימים ספורים לפני ביקורו של ראש ממשלת פקיסטן בארה"ב. סעיד נעצר במחוז פנג'אב, כך מסר גורם בארגון המנוהל על ידו, כשהיה בדרכו לעיר הפקיסטנית גוג'רנוואלה.

חאפיז מוחמד סעיד, מואשם כי ייסד ועמד בראשו של ארגון הטרור הפקיסטני-אסלאמיסטי "לשקאר א-טייבה" שהיה ככל הנראה אחראי לביצוע הפיגועים בהודו. סעיד נעצר מספר פעמים בעבר ושוחרר לאחר הליכים משפטיים בעניינו.

בעקבות המעצר הנוכחי אומר היום גורם בממשלת הודו כי המעצר לא מספיק ושיש להעמידו לדין. "בכל פעם גורם אחד עוצר אותו, וגורם אחר משחרר אותו", אמר הגורם. "אנו חפצים בפעולה קונקרטית בעניינו ולא בעוד צעדים קטנים והפיכים".

עד מעצרו אתמול, סעיד הופיע ברשימת המבוקשים ביותר במספר מקומות בעולם בהם, ארה"ב, האיחוד האירופי, רוסיה ואוסטרליה. באפריל 2012, הכריזה ארצות הברית על פרס של 10 מיליון דולר על לכידתו של ראש ארגון הטרור.

כזכור, בפיגוע נרצחו שלוחי חב"ד, הרב גבריאל נח ורבקה הולצברג, ומספר יהודים שהתארחו בבית חב"ד: ר' בן-ציון קרומן, ר' לייבוש טייטלבאום, יוכבד אורפז ונורמה שוורצבלט-רבינוביץ' הי"ד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר