התלמידים החרדים בבית

סגן יו"ר הכנסת ח"כ משה ארבל לשר הבריאות: יש יחס מפלה לחרדים

ח"כ משה ארבל, פנה לשר הבריאות בבקשה שיתערב במשבר החינוך החרדי בשכונות שבעבר סומנו כ'אדומות': לא ייתכן ששיקולים שאינם בריאותיים ינחו יאפשרו הטלת הגבלות (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה ארבל (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

בעקבות הפרסום ב'כיכר השבת' לפיו אלפי ילדים חרדים טרם חזרו ללימודים בשל העובדה כי השכונה בה הם מתגוררים הייתה בעבר ברשימת האזורים האודמים, ולמרות שכעת השכונה לא נמצא ברשימת השכונות עם תחלואה גדולה, ח"כ משה ארבן, סגן יו"ר הכנסת, פנה לשר הבריאות, יואל יולי אדלשטיין, בבקשה לקלב הבהרות בנושא.

בשאילתה שהגיש ח"כ ארבל לשר אדלשטיין, כתב: "בשבועות האחרונים, בעקבות שיפור ניכר שחל בנתוני ההדבקות מנגיף הקורונה, החלה ממשלת ישראל בשחרור המשק הישראלי מהמגבלות שהוטלו עליו לרבות החזרת מוסדות החינוך בכל הגילאים לפעולה".

קראו עוד: החלטה שרירותית - הילדים החרדים נותרו בביתם

ארבל מעלה את האבסורד באי החזרת הלימודים בשכונות החרדיות: "חזרה מבורכת זו המקילה על אזרחי ישראל בשעתם הקשה, בעיצומו של משבר כלכלי, פסחה באופן בלתי מוסבר על יישובים חרדיים המוגדרים כ"אזורים אדומים" אך ורק משום שבעבר הוכרז עליהם כאזור מוגבל".

לדבריו: "לא ייתכן ששיקולים שאינם בריאותיים ינחו ויאפשרו הטלת הגבלות קשות, למשל בדבר הפעלת מוסדות חינוך ותחבורה ציבורית, על יישובים שלמים בהם מתגוררות אלפי משפחות קשות יום שלא הורשו להתפרנס מזה כחודשיים.

"אם קיימת סיבה בריאותית מספקת בשל הדבקה מואצת יש להטיל הגבלות על יישוב פלוני אולם בהיעדר סיבה בריאותית עצם העובדה כי בעבר הוטלו הגבלות אינה מצדיקה המשך יחס מפלה ללא שקילתו מחדש".

סגן יו"ר הכנסת הדגיש: "ההגבלות שהוטלו בעבר על יישובים חרדים הוסרו, עובדה זו מעידה על היעדר חשש בריאותי ממשי שמאפשר להתייחס ליישובים אלו בדומה ליישובים אחרים מבלי להפלותם לרעה. במובנים רבים יישובים אלו שהוכרזו בעבר כמוגבלים בטוחים כיום יותר מערים בהן לא הוטלו הגבלות נוספות".

כפי שדווח אמש (שני) ב'כיכר השבת', בעקבות החלטות הממשלה האחרונות, שאפשרו את פתיחת הלימודים בשל הירידה הדרמטית בתחלואת הקורונה בישראל, קיבלו עשרות תלמודי התורה בירושלים, בני ברק ובית שמש, שפתחו את שעריהם, מכתב דרמטי בו הורה להם המשרד להיסגר.

במכתב שקיבלו מנהלי המוסדות נאמר, כי בשל העובדה שמשרד הבריאות החליט שאזורים שבעבר סומנו כ'אזורים אדומים' לא יחזרו לשגרה, הרי שהמוסדות חייבים להמשיך ולהיות סגורים.

כתוצאה מההחלטה, אלפי תלמידים בירושלים - למעלה מעשרת אלפים תלמידים - ייאלצו להישאר תקופה נוספת בבתיהם ללא מסגרת חינוך, כך גם רבבות תלמידים בבני ברק ובמספר שכונות בבית שמש.

מדובר בהחלטה תמוהה, שכן מדובר בשכונות שרק בעבר סומנו כ'אזורים אדומים' אך כעת מספר החולים בהן דומה למספר החולים בשכונות החילוניות. למרות זאת, משרד הבריאות לא מעדכן את המפה לתמונת החולים הנוכחית, מה שהוביל לתוצאה של עשרות אלפי ילדים חרדים שנותרו ללא מוסד חינוכי, אחרי חודשיים שכבר שהו בבתיהם.

מנהל תלמוד תורה בירושלים התבטא אמש בשיחה עם 'כיכר השבת' כי: "עשרות אלפי ילדים חרדים בבית, אבל איש לא מסביר לנו למה, את משרד הבריאות לא מעניינים הילדים החרדים, לאיש זה לא מפריע שאלפי הורים חייבים להישאר בבית ולשמור על הילדים, זו המציאות כשמדובר במשפחות חרדיות, אנחנו לא מעניינים אותם, זו האמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר